keltakuume ja malaria

Ultsi

Hei aikaisemmin Keniassa käyneet! Oliko teillä keltakuume-rokotustodistus mukana ja malarian estolääkitys hoidettu? Uskaltaako lähteä ilman?

20

1844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+

      Todistus mukana ja malarialääkitys kanssa, riippuu tietenkin missäpäin kulkee ja mihin aikaan mutta aikamoinen riski olla ilman

    • Diani2014

      Itsellä on tammikuussa matka Keniaan ja on keltakuumerokotteet aivan loppu suomesta. Ei ehdi tukkukaan kuulemma saada ajoissa rokotteita. On siis varmaan mentävä riskillä ja ilman. Hotellimme sijaitsee etelärannikolla jossa ei kai pitäisi olla hirveä riski saada tautia. Malarialääkitys sentään järjestyi.

      • We2*

        Meillä kävi miehen kanssa sillain, että menimme isoon apteekkin ostamaan keltakuumelääkkeitä varmoina siitä ettei meitä lähellä olevassa pienessä apteekissa lääkettä kuitenkaan ole.
        No siellä apteekissa oli tasan yksi lääkepaketti joten mies otti sen.
        Seuraavana aamuna soitin paikkakunnan suurimpaan ison terveyskeskuksen yhteydessä olevaan apteekkiin, ei ollut rokotetta mutta tilauksella kuulemma saa. Päätin sitten vielä soittaa tuohon lähiapteekkiin niin siellä oli monta pakettia rokotetta :O Eli vaikka yhdestä apteekista sanottaisiin mitä, soittele muihin ja kysy onko niilllä rokotetta. Ilman en lähtisi.


      • ENNEMMIN VOITAT LOTO
        We2* kirjoitti:

        Meillä kävi miehen kanssa sillain, että menimme isoon apteekkin ostamaan keltakuumelääkkeitä varmoina siitä ettei meitä lähellä olevassa pienessä apteekissa lääkettä kuitenkaan ole.
        No siellä apteekissa oli tasan yksi lääkepaketti joten mies otti sen.
        Seuraavana aamuna soitin paikkakunnan suurimpaan ison terveyskeskuksen yhteydessä olevaan apteekkiin, ei ollut rokotetta mutta tilauksella kuulemma saa. Päätin sitten vielä soittaa tuohon lähiapteekkiin niin siellä oli monta pakettia rokotetta :O Eli vaikka yhdestä apteekista sanottaisiin mitä, soittele muihin ja kysy onko niilllä rokotetta. Ilman en lähtisi.

        Tuota , guugleta keltakuumeeseen kuollet valkoiset Keniassa ja rauhoitu.


      • We2*
        ENNEMMIN VOITAT LOTO kirjoitti:

        Tuota , guugleta keltakuumeeseen kuollet valkoiset Keniassa ja rauhoitu.

        No jokainen valitsee itse mitä tekee. Mä oon ihan rauhallinen, sillä mut on rokotettu...


      • MeijuM

      • Diani2014

        Saatiin kuin saatiinkin rokotteet hankittua yksityiseltä lääkäriasemalta :) Mutta tuntuuvat olevan lopussa ihan kaikkialta.


      • 1neuvoton
        ENNEMMIN VOITAT LOTO kirjoitti:

        Tuota , guugleta keltakuumeeseen kuollet valkoiset Keniassa ja rauhoitu.

        Jaaa.... guugleenko ne kuolinilmoitukset tehdään??? Onko ilmoituspaikka sama, jos kuolee suamessa viinanhimoon?


    • 15+5

      Safarilla malaria on riskitekijä ja siihen tarvitaan estolääkitys, keltakuume sen sijaan ei ole välttämätön, rokotteesta kysytään jos tulee esim. Tansaniasta Keniaan, ei suomesta tullessa.

      • netti kertoo jos hak

      • edelliselle viisaste
        netti kertoo jos hak kirjoitti:

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/ktl.mat?p_artikkeli=mat00114

        Josko vaikka faktaa välillä. Kenian länsirannikkoa rokotusta suositellaan harkittavaksi yli viikon oleskeluun maaseudulla MUTTA keskiosissa,keltakuumeriski on huomattava ja rokottamista suositellaan aina.

        Faktaa on myös se, että Kenialla ei edes ole länsirannikkoa...
        Eli kyseessä itärannikko.


      • Anonyymi

        KELTAKUUME ROKOTE TODISTUS PAKKO ja meningokokki


    • Emmie1234

      Keniaan ei pääse ilman keltakuume rokotetta!

      • mistäkeksit

        Mistä keksit , jos tulee Gongosta niin voi kysyä .


      • ukullelel

        Pääsee.


    • Anonyymi

      Mulla oli kumpikin vaikka terkkarissa ei keltakuumerokotusta pidetty tarpeeellisena.
      Siellä on iltaisin kaikenlaista imijää liikenteessä ja ne eivät pidä ääntä. Eli et huomaa niitä. Itsellekin tuli vaikka kuinka paljon pistojälkiä.

    • Anonyymi

      Mulla oli kumpikin. Olin myös safarilla. Keltakuumerokotus suojaa loppuelämän.
      Siellä ei muuten itikat inise. Eli et huomaa niitä.

    • Anonyymi

      Uskaltaa keltakuumerokotustodistusta tarvitset vain jos käyt useassa maassa Afrikassa alueilla joissa keltakuumetta esiintyy. Olen ollut noin vuoden keniassa kolmen vuoden aikana ja en ole sairastunut. Tietysti jos terveydentilasi on jo muuten huono kannattaa harkita

      • Anonyymi

        Kultakuume meningokokki ja malaria tabletit tetanus tehoste


    • Anonyymi

      Moro. Jos jollakin Malaronen tarvetta, niin mulla jäi 8 pakettia (12 kpl per paketti) jäljelle. Suomesta ostettuja ja avaaamattomia. 20 euroa / paketti. Espoo/Hki/Vantaa. Pekka (050-560 47 94).

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe