Khao Lakin rannat?

helmikuussamatkaan

Hotellimme on keskustan kupeella, jolla ranta ei ilmeisesti ole paikan hienoimpia? Mihinpäin kannattaisi suunnata päivää välillä viettämään? Toiveissa siis parempaa rantaa jolla olisi myös pikku ruokapaikkoja rannalla sekä ehkä hierontaakin.

19

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ranta

      Bang Niang ranta parhain. Ayara Villas hotellilta molempiin suuntiin, pohjoiseen päin ehkä parempi.

      • Wimppa

        Tammikuussa Ayaraan, onko kokemuksia hotellista?


      • matkaesite
        Wimppa kirjoitti:

        Tammikuussa Ayaraan, onko kokemuksia hotellista?

        Lue matkaesitteestä tai nettisivuilta.


      • zzz
        matkaesite kirjoitti:

        Lue matkaesitteestä tai nettisivuilta.

        Kiitos hyvästä vinkistä, eipä tullut mieleenkään katsoa niistä!


      • pas
        Wimppa kirjoitti:

        Tammikuussa Ayaraan, onko kokemuksia hotellista?

        ihan asiallinen hotelli.olimme siellä hotellin puolella.huone altaalle.


    • Dr. Cusas

      Taksi alle ja rannalle nimelta White Sand Beach tai Coconat Beach, vierekkaiset rannat reilu kymmenen kilsaa Nangthongin keskustasta.
      Coconat Beachilla erinomainen Boatyard ravintola aivan rannassa, hierontaa saa myos kyseisten rantojen laheisyydesta.
      Tai sitten kyseisista rannoista hieman kauempana oleva Pakarang Beach, siella on hierontapaikkoja jo enemmankin ja ruokaa saa ainakin rannalla olevasta Memorys ravintolasta.
      Hyvan taksin koko lomanne ajaksi saatte kun menette Nangthongin keskustassa olevan 10 Star ravintolan eteen, siina on kitaraa useasti soittava heppu taksin lavalla, mukava ja ystavallinen kaveri, silta sorvaatte taksikyydit koko lomanne ajaksi.

      • Ei aloittaja

        Kiitos tohtorille hyvistä vinkeistä!


    • Johannaa

      Dr. Cusas, kiittelin juuri toisessa kohtaa vastauksestasi kysymykseen ja nyt kysyn lisää: Onko tuo kyseinen taksikuski sun kaveri vai miksi suosittelet häntä? Parempi hinta-laatu -suhde?

      Asutko itse paikan päällä vai oletko pidemmällä lomalla?

      Kun tunnut tietävän kaikesta. kerro myös, kannattaako siihen läheiseen sademetsään ottaa joku opastettu retki vai uskaltaako sinne mennä ominpäin retkeilemään? Olen kuullut ihmisistä, jotka ovat menneet itsekseen siitä van suun nilleen hotellin takapihalta. Toisaalta jossain saariretkellä kerran oppaat kielsi ehdottomasti menemästä ainakaan sen paikan sademetsään itsekseen.
      En välttämättä haluaisi altistaa lapsiani yllättäville myrkkykäärmeille tms., mutta onko toisaalta oppaan paikallaolo tae sellaisten puuttumiseen? Vai onko sellaiset vakituiset retkipolut niin paljon tallattuja, että käärmeet ym. ovat kaikonneet lähistöltä?

      Ihan mitä vaan jaksat kertoilla, mitä kannattaa 6 päivän aikana Khao Lakissa nähdä/tehdä, mielenkiinnolla ja kiitollisena luen! Näytät olevan niitä harvinaisia, jotka pysyy asiallisena että tietää asioista eikä mollaa kysyjää lyttyyn. Muun ajan lomasta (10 päivää olemme jakaneet AoNangin ja Kamala Beachin kesken eli koko loma ei ole tuossa 6 päivässä).

      • Khao Sok rules

        Hei,

        en ole varma tarkoitatko tuolla läheisellä sademetsällä Khao Sok:ia (kansallispuisto/sademetsä) joka on Thaimaan upein vai jotain muuta.
        Me ostimme retken (en muista hintaa) Khao Lakin keskusta Khao Sok:iin ja se oli kyllä kaiken kaikkiaan mahtava päivän retki.

        Retken hintaan kuului uskomattomia maisemia kanootti melontaa uintia ja lounas kivassa paikassa ...niin ja lounasta syödessä meille esiteltiin perinteistä thai nyrkkeilyä :)

        Valitsimme ohjatun retken ihan sen takia koska meillä oli mukana alle kouluikäinen lapsi joten seikkailemaan ei viitsitty lähteä turvallisuus syistä :)


      • Dr. Cusas

        Taman ketjun aihe tais olla Khao Lakin rannat, mutta vastaan nyt kun kerran kysyit.
        Taksikuski on ihan hyva Thaimaa tuttu jo vuosien takaa. Ma tykkaan sen tyylista kun se ei huutele sita ianikuista TAXIIIIII huutoa, ja heilu sen kyltin kanssa. Taa heppu soittaa vaan kitaraa ja sitte kun SINA menet kysyyn kyytia, niin vasta sitten Bon Jovin soitto taukoo, ja alatte jutteleen kyydista. Taa tyyli on minusta jees. Ja jos unohdat kameras ym. taksiin, vannon etta saat kamerasi myos hanelta takaisin seuraavana paivana. Hintaan ja laatuun en ota kantaa. Minulle riittava.
        Aseella uhaten asuisin taalla vakituisesti, Suomen kylmia keleja taalla sitavastoin on hyva lusia pois..
        Laheiseen viidakkoon olen nahnyt mentavan seka oppaan kanssa etta ilman, jos otat jonkun paikallisen oppaan niin jatat silloin muutaman roposen naille paikallisille ihmisille, mutta en ala ketaan tassa neuvoon, up to you, niinkuin nykasen matti sanoo.
        Ja vaha huono taidan olla neuvoon myos mita taalla kuuteen paivaan pitas tehda? Taas naita makuasioita. Ite kuntoilen ja laiskottelen, jotkut survoo paivansa tayteen monenlaista reissua ym. kuka mistakin tykkaa. Noilla matkanjarjestajilla on kansioita, niissa on vaikka mita norsusafaria tai vesiputous reissua....Similanilla ehka kavisin sinuna snorklailemassa ja ehka Khao Sokin sademettessa paivan reissu. Vaan tykkatko niista? En tieda. Selaa ne kansiot ja tee paatos. Itse jos tulisin tanne lyhyelle lomalle, niin menisin Coconat Beachille lukeen kirjaa ja syomaan hyvin. Vuokraisin ehka fillarin ja ajelis hissukseen ja kattelisin nurkkia ja kaivasin nenaa. Tiivistettyna, ottasin varsin lunkisti. Vaan kun naita lomanvietto tapoja on niiiiiiin monenlaisia...


    • Kohta taas :)

      Hei,
      olen ollut Khao Lakissa monta kertaa ja voin kyllä sanoa että kyllä "keskustan" rannatkin ovat ihan uitavan hyviä/hienoja/kauniita :)
      White Sand Beach:lla on ollut joskus "ongelmana" meduusat, mutta tuo varmasti riippuu vähän vuodesta ja säästä koska se ongelma on päällä ja koska ei.

      Kaiken kaikkeen voin sanoa että kaikki Khao Lakin alueella olevat rannat ovat mahtavia verrattuna moneen muuhun paikkaan eli ei muuta kuin hyvää lomaa :)

      • Dr Cusas

        No se on juurikin nain, absoluuttista totuutta ei Khao Lakin parhaasta rannasta ole. Monet ovat tykastyneet myos tuohon hiukan etelampana olevan Merlin hotellin laheisyydessa olevaan rantaan. Makuasioitahan nama, kiertelee hiukan niin kylla se jokaiselle sopiva ranta loytyy.
        Ite jos olisin miljonaari niin saattasin pienen tontin tuolta Coconat Beachin laheisyydesta ostaa ja rakentaa sinne suomalaisvoimin pikku talvehtimiskampan. Valitettavasti se miljoona puuttuu....viela. Itseasissa taitaa puuttua se miljoonan alkukin....


      • mummo***
        Dr Cusas kirjoitti:

        No se on juurikin nain, absoluuttista totuutta ei Khao Lakin parhaasta rannasta ole. Monet ovat tykastyneet myos tuohon hiukan etelampana olevan Merlin hotellin laheisyydessa olevaan rantaan. Makuasioitahan nama, kiertelee hiukan niin kylla se jokaiselle sopiva ranta loytyy.
        Ite jos olisin miljonaari niin saattasin pienen tontin tuolta Coconat Beachin laheisyydesta ostaa ja rakentaa sinne suomalaisvoimin pikku talvehtimiskampan. Valitettavasti se miljoona puuttuu....viela. Itseasissa taitaa puuttua se miljoonan alkukin....

        Missäpäin tuo Coconat Beachin ranta sijaitsee? Olen ensimmäistä kertaa menossa keväällä Khao Lakiin. Minulla on kaksi netistä tulostettua karttaa ja molemmat päätyy rantaan nimeltään Bang Sak Beach. Siis kartan yläosa.


      • pohjoiseen
        mummo*** kirjoitti:

        Missäpäin tuo Coconat Beachin ranta sijaitsee? Olen ensimmäistä kertaa menossa keväällä Khao Lakiin. Minulla on kaksi netistä tulostettua karttaa ja molemmat päätyy rantaan nimeltään Bang Sak Beach. Siis kartan yläosa.

        Katsoppa tämän keskusteluketjun aiempia kommentteja. Taitaapi olla siinä Bang Sakin yhteydessä (vieressä).


      • jou/
        pohjoiseen kirjoitti:

        Katsoppa tämän keskusteluketjun aiempia kommentteja. Taitaapi olla siinä Bang Sakin yhteydessä (vieressä).

        White sand beach, missä esim Kantary beach hotelli. Siittä etelään päin kohti sitä isoa niemennokkaa löytyy coconat. "suoraan" jatkeena white sand beach rannalle. Kaunis lyhyhyehkö rantaosuus.


      • mummo^**
        jou/ kirjoitti:

        White sand beach, missä esim Kantary beach hotelli. Siittä etelään päin kohti sitä isoa niemennokkaa löytyy coconat. "suoraan" jatkeena white sand beach rannalle. Kaunis lyhyhyehkö rantaosuus.

        ...mutta tuo Bang Sak on paljon ylempänä. Väliin jää mm. Pak Weep Beach.
        Voisko joku ystävällisesti luetella rannat alhaatta ylös?
        KIITOS


      • mummo^^**
        mummo^** kirjoitti:

        ...mutta tuo Bang Sak on paljon ylempänä. Väliin jää mm. Pak Weep Beach.
        Voisko joku ystävällisesti luetella rannat alhaatta ylös?
        KIITOS

        ...siis tarkoitin siitä niemenkärjestä ylöspäin :)


      • jou/
        mummo^** kirjoitti:

        ...mutta tuo Bang Sak on paljon ylempänä. Väliin jää mm. Pak Weep Beach.
        Voisko joku ystävällisesti luetella rannat alhaatta ylös?
        KIITOS

        White sand ja coconut ovat rantaosuuksia Pak Weep rannasta.


    • Minusta kaikki khao lak.n rannat ovat ihan jees, ja varmaan kelpaa, jos ei ole vertailu kohtaa.
      Oma suosikki ranta on khao lak beach (se merlinin ranta) mutta mielipiteeni on reilusti puolueellinen. Kaikilla rannoilla olen khao lakissa käynyt, ja se voisi olla esim mukava tapa viettää päivää, eri rannoilla.

      Olen joskus kirjoittanut ketjun näkemistä ja kokemista, josta voi saada vinkkejä tekemiselle khao lakissa.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9542552

      Itse olen käynyt siellä viidakossa ihan itseksenikin, tosin silloin mennyt vain siihen rantsulle. tämä on siis ihan pari km keskustasta phuketin suuntaan. Niille vaellusreitelle en sen sijaan ole yksin uskaltautunut, reitit on selkeästi merkitty, joten ei sinne eksy, ellei halua :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1368
    Aihe