Voiko lämmönjakohuoneissa säätää asunnon lämmitystä asuntokohtaisesti?
Itse en pääse taloyhtiön lämmönjakohuoneeseen, koska vain yleisavaimella pääsee tänne huoneeseen. Naapurilla on yleisavain, jonka epäilen säätäneen asuntomme lämmitystä, onko mahdollista?! Muilla on ollut lämmintä, paitsi asunnossani on ollut vain 15 astetta lämmintä! Patterit olin säätänyt täysille ja silti oli kylmä. Soitin isännöitsijälle, joka kutsui jonkun käymään tilannessa katsomassa ja näin on taas lämmintä.
Lämmönjakohuone
8
517
Vastaukset
- 3265kllk
Lämmönjakohuoneesta ei pysty säätämään vain yhden huoneiston lämpöä. Ilmeisesti talossanne on lämmöt vähän vinksinvonksin. Tuo 15 astetta ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää, käy vain isännöitsijän kurkkuun kiinni. MIKSI naapurilla on yleisavain, on hyväksyttävää vain jos hän on hallituksen puh.johtaja, tai ei oikein sittenkään. Ehkä hänellä on vain huoltoavain?
- Palelee
Mietin vaan miten mahdollista että kaikilla muilla lämmintä paitsi asunnossani. Ja juuri tämä naapuri sabotoi asumistani muutenkin, ja olen nähnyt tämän naapurin ramppaavan täällä lämmönjakohuoneessa.
- Säätäjä55
Jos sinulla on ollut patterien termostaatit väärin säädettynä tai sitten olet ollut lämmitysketjun viimeinen asunto (esim. ylin kerros), jolloin lämpöä ei ole enää riittänyt sinulle.
- miksi pääsy?
Asukkailla ei pitäisi olla mitään asiaa talon teknisiin tiloihin. Niihin on asiaa vain huoltomiehellä. Kysy isännöitsijältä, miksi jollain asukkaalla on pääsy tiloihin, joissa räpeltämällä voi saada aikaan suurtakin vahinkoa. Hallituksen puheenjohtajallakaan ei saa olla pääsyä mihinkään sen enempää kuin kenellä tahansa asukkaalla. Asukkaat saavat päästä vain omiin asuntoihinsa ja yleisiin tiloihin (varastoihin, ullakolle, kellariin, pesutupaan, saunaosastolle, kuivaushuoneeseen jne.), eivät lämmönjakohuoneeseen eivätkä sähköpääkeskukseen, eikä niihin pitäisi olla mitään asiaakaan.
- Palelee
Tämä huoltomies oli käynyt vain täällä lämmönjakohuoneessa ja nyt on lämmintä täälläkin. Tuskin olen ollut lämmitysketjun viimeinen asunto, koska asun rivitalossa ja tässä välissä on muitakin asuntoja.
- Huoltomiesssssssss
Jos olet rivarin päätyasunnossa, sitten se voi olla viileämpi. Linjansäätöventtiilistä voi säätää niin tehot, että sinulle riittää tai ei lämpöä.
- Palelee
En ole päätyasunnossa, elikkäs tämä naapuri on voinut käydä säätämässä asuntoni lämmitystä säätämällä tätä venttiiliä?
- huoltomiesssssssss
Linjansäätöventtiilistä säädetään lämmityslinjan lämpöä. Usein koko rivitalo on samassa linjassa. Jos esim. 4 6 talon yhtiötä niin silloin 4 linjaa jne. En ihan varma ole mutta jotenkin noin.
Silloin myös naapurillasi pitäisi viiletä jos sitä on säädetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161