Viiltely

Tyttö1997

Oon 16v tyttö ja oon kärsinyt alaasteella monta vuotta koulukiusaamisesta ja kärsinyt monta vuotta masennuksesta mihin mulla on lääkitys jota syön edelleenkin päivittäin. Asiat on jo vähän paremmalla mallilla, saan apua masennukseen perheeltä ja käyn terapiassa, mutta nyt oon alkanut viiltelemään käsivarsiani, Haluisin kuulla muiden kokemuksia, miten ootte päässyt sen yli? Kerroitteko kenellekkään? Ja saako arpia mitenkään piiloon?

8

1469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö1997

      Arvet on aika pinnallisia eikä niistä oikeen oo edes verta tullut siks oonkin miettiny milloin ne arvet alkaa hälvenemään?

      • Kun ei veri lopu haavast

        Mulla ainaki tollaset arvet vaan katos kesässä, kun alko iho ruskettumaan ni ne vaa katos :oo Ja nyt sitte ko on näit pahemman luokan syviä haavoja ni arvet alkaa haalistuvan siinä kuukauden kohalla, ei lähe varmaa pois, mut ihosta riippuen ni noi tulee kyl lähtemään jos vaa raavit ittees ilma et tulee ees verta :DDD


    • viiltelijä

      Itekin oon viillelly. Yritän lopettaa viiltelyn, mut se on tosi vaikeeta. En kertonu kellekkään, vaan mun kaverit kerto musta meijän koulun terkkarille. Nyt joudun puhuun kuraattorille ja mun pitää mennä nuorisopolille. Peitevoiteella voit ainaki yrittää. En oo kuukauteen viillelly, on arvet vähän haalistunu, mut ei ne varmaan ikään lähe.

      • Anonyymi

        Mulla ei ainakaan toiminut petevoide niin kannattaa varautua meikkikatastrofiin


    • yy_tee

      HH!!!
      Jaa'a, vai on nykyään käsiin viiltely huomionhuorausta. Mun ekat viillot tuli just käsiin ja on sieltä levinnyt vähä koko kroppaan..reidet...vatsa...sääret...kädet..lantio...
      Ja silloin kun mä viiltelin ekan kerran, mä en ollenkaan ajatellut et täst tulis tapa, tai tekisin joskus niin syviä arpia, ettei ne lähtis. Mä en ollenkaan olettanut saavani niistä huomiota, enkä mä sitä enään jaksaisi haluta. Toki sitten, kun niitä kertyi, toivoin että joku huomaisi, auttaisi, kun mulla oli nii paha olla - on edelleenkin.
      Mä en enään koskaan voi kulkea lyhythihasessa - silti mä viiltelen käsiin. Silti. Jos mä olisin alottanut alueelta, joka ei EES bikineissä näkyis, se ei ois pysynyt sillä alueella. En enään koskaan voi käyttää bikinejä, en koskaan. On vaan pakko viillellä - ja kulkee pitkähihasissa.
      Älkää alottako viiltelyä, vaikka enhän mäkään silloin alussa uskonut.

      Sori jos kuulostan kauheen vittuuntuneelta, sekavalta tai päättömältä. Lääkärikin kattoo aina oudosti, kun avaan suuni. Mutta en kertaakaan oo halunnut turhaa huomiota, vaan apua. Ja toivon, etten olis sitä apua halunnutkaan. Mun tapauksessa turhaa.

    • anonyym8

      Ite joko itken monta tuntia nurkassa, yritän vaimentaa surun, kuuntelen musiikkia tai viiltelen. Ennen käytin melkein aina T-paitoja, mutta nyt oikeessa kädessä on isot arvet jotka itse aiheutettuja, mulla on yleensä aina huppari, koska se peittää mun arvet hyvin. Itse en ainakaan voi omalle masennukselle ja itsetuhoisuudelle mitään. Viiltelystä tulee riipuvaiseks ja jäin mutsille kiinni viiltelystä, mua alko hävettää tosi paljon, lupasin viel mutsille, et aion lopettaa, en viittiny ees kertoo totuutta, ku hävetti niin paljon ja valehtelin siihen päälle viel; Kaaduin tos päiväl ja tähän tais tulla tällanen. Viiltelyn lopettaminen on tosi vaikeeta, varsinki sillo, kun on koukussa. Itse huomaan, että otan kauheat paineet lähes jokaisesta asiasta minkä teen. Älkää alottako viiltelyä, vaikka tekis mieli. Otan koulustakin kauheet paineet, oksennan aamuisin erittäin usein, koska paineet ovat jostain syystä tosi kovat. tuntuu siltä, kuin kaikki vihais mua. mun isän äidillä oli kanssa masennusta. muakin kiusattiin ja kiusataan, mutta onneks se kiusaaminen on vähentyny, sain vähän aikaa sitten yheltä tyypiltä tappo uhkauksen, no, koska mä se ollaan alaikäsiä sille ei tullu mitään.

    • PaHaMaa

      Hätähuutohan se viiltely on,on paha olla ja niin vaan käy!
      En koskaan ole itse viillellyt,vaan viiltelyn takia menettänyt kaiken minkä vuoksi elää.
      Sen teki elämäni suuren rakkauden lapsi ja koska lapsi vanhemmalleen tärkein on sain jäädä.
      Kävi vaan niin ettei tämän lapsen vanhemman voimat riittänyt erota huonosta liitosta,kun viiltely paljastui ja psykologi kehotti stapiloimaan kotiolot.
      Lasta ymmärrän ja sitä miten paha hänen oli olla,vaan niin katkera,kun tämä hätähuuto katkaisi oikean ja aidon rakkauden.
      Yhäkin ajattelen,että tämän lapsen olisi parempi ollut jos muutos kotioloissa olisi tapahtunut.
      Ei voi mitään,vaan jos millään voisi puhumalla yrittää asiota ratkoa tai jotenkin muuten kuitenkin,se saattaisi joskus paremin toimia.

    • viisasaikuinenneuvoo2017

      Moni luulee olevansa masentunut tuossa iässä, mutta oikeasti se on vain normaalia teini-iän angstia. Lääkkeiden syömisestä ei ole sinulle mitään hyötyä joten lopeta ne.

      Viiltely kuuluu myös monen angstaavan teinin elämään, ja sekin kannattaa lopettaa, sillä aikuisena kun olet järkiintynyt, tulet katumaan todella niitä jälkiä. Niitä ei saa peitettyä millään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe