maksan puhelimen käytöstä vain todellisen käytön mukaan

ben 39

Meikäläisellä on DNA:n Onni S -lliittymä, jossa tunnetusti maksetaan 0,67 euroa kuussa puheluista ja teksteistä säädetty hinta, olikohan se nyt 0,07 jokaisesta.
Puheujen määrä kuussa 30 minuutista 120 minuuttiin, tekstiviestejä on noin 15 kuussa. Datayhteydet jätän tietokoneelle. Tarvitse siis ns. peruspuhelimen.

Ajattelin kilpailuttaa tuota liittymää. Yllätyksekseni huomasin, ettei ainakaan niillä operaattoreilla, joiden tarjouksia katselin, ole tarjottavana lainkaan liittymää, jossa maksetaan puhelimen todellisen käytön perusteella. Tuo DNA:n OnniS tuntui olevan ainut ja sekin on ilmeisesti väistymässä.

Jos tuo järjestelmä väistyy pois, on ilmeisesti ruvettava käyttämään prepaid-liittymiä. Niissä sentään maksetaan vain siitä, mitä käytetään

Jos sopimusliittymän saisi prepaidiksi, niin siirtyisin oitis ennakolta maksavien puhelimenkäyttäjien joukkoon. Ilmeisesti tuo ei ole edelleenkään mahdollista.

Onkohan noin todellakin?

10

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • coppu

      Dna Arvo-liittymään voi siirtyä noin. Onhan dnalla myös älyliittymät jossa tiedonsiirto on mukana mutta mikäs pakko sitä on käyttää? Perustaso maksaa 0,90€/ kk ja 7 senttiä puhe ja tekstari. Liittymässä
      on euron sunnuntai.

    • Morjesta ben 39,

      Vinkkaan että meiltä löytyypi Perus-liittymä -> http://bit.ly/18FVKrr ja Telen puolella on Mini --> http://bit.ly/JdKLyY

      Mietintämyssyn täytettä :)

      Tero@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

      • asiakashankintaako?

        Minkä takia sonera mainostaa täällä itseään?


      • Aikas röyhkeää!!!
        asiakashankintaako? kirjoitti:

        Minkä takia sonera mainostaa täällä itseään?

        Rotat surffaa sujuvasti palstalta toiselle. Suomi24 on ilmaista, nääs.


      • tjkhtg
        asiakashankintaako? kirjoitti:

        Minkä takia sonera mainostaa täällä itseään?

        Asiakaspako soneralta pois vaatii kilpailijan palstalla mainostamista yt-neuvotteluja odotellessa.


    • tympääntynyt

      Minulla sama liittymä ja tyytyväisenä käytin sitä puolitoista vuotta. Ostin dnan nettikaupasta uuden mielestäni peruspuhelimen ei mitään hipaisunäyttöä ym releitä. Tuokin pirulainen ottelee itsekseen jotain yhteyksiä. Älysin vasta kun sain laskun. Nyt olen jonkun aikaa riidellyt dnan asiakaspalvelun kanssa niiden maksamisesta. Saisivat mielestäni osoittaa millä tavoin muka olen antanut suostumukseni moiseen. Olen ottanut yhteyttä kuluttajansuojaan.
      Saa nähdä kuinka käy.
      Ajattelin myös siirtyä prepaidiin vaikka numeron vaihto ketuttaakin.
      Kiusa se on pienikin kiusa.

      • Ratkaisun tehnyt.

        Hieno homma. Et ole ajatustesi kanssa yksin. Tuen ja komppaan ratkaisuasi.

        Netti nettinä ja tietokoneella. ONneksi on ilmainen. Sisältyy vuokraan ja vuokrakin on pysynyt samana jo kolme vuotta. Niin että soitot ja tekstarit soittoina. Se käy kätevästi Prepaid liittymillä.

        Minulla on 3 prepaid. Eli 1 yksityinen, 1 työ- ja muuhun asiointiin ja yksi micro-sim mokkulassa (0.66 eur / vrk) nettikäyttöön kun olen reissussa ja lomalla. Tosin vähän sitä tulee käytetyksi, ehkä kerran-kaksi viikossa lomilla.

        Ei tarvitse elää niin että turpa on kiinni älypuhelimen näytössä koko aika. Typerää.

        Kulutukseni on 5 - 10 euroa kuukaudessa. YHteensä. Parhaimmillaan 2 euroa.


    • Ei DNA testejä mä

      Sinulla voi olla Onni liittymä.
      Kaikilla muilla on DNA Epäonni rahastus -ja rosvoliittymä.
      Ole onnellinen se hetki kun se on vielä voimassa.
      Ei kauan sillä uudet tuulet (hinnat ja maksut) puhaltavat DNA:n taseessa, kovasti on korotuspaineita.

      • dayadaya

        Oli sun puhelimes mikä tahansa niin se käy netissä JOS siinä mikä tahansa ladattu sovellus joka tarvitsee päivityksen. Miksi operaattorin pitäisi korvata tiedonsiirron veloitus minkä sinun puhelin on tehnyt sinun käytössä? Jos ajat autolla ni kai sää maksat itse bensas ja huollot?


    • en tarvitse kytkyjä

      Mitä voi tehdä DNA Super Prepaid liittymällä jossa microSim? Prepaid numeron kai tunnistaa kun tietty numero alussa? Voisi harkita siirtymistä kun olen kyllästynyt nykyisen liittymän laskutus sekoiluun. Olisi kuitenkin jotenkin noloa ilmoittaa yhteystietona prepaid nro vaikka on maksukykyinen eikä ole maksuhäiriöitä. Nykyinen operaattori yritti siksi tehdä kun katkaisi suoraveloitukseni noin vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      204
      8284
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4678
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2250
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1835
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1746
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe