Olen 18 vuotias opiskelija ja olen miettinyt kaverini kanssa muuttamista kaksioon jyväskylän keskustaan, koska kotona rupeaa olemaan turhankin ahdasta (olen isosta perheestä) ja minulla on melko pitkä matka kouluun. Olen jutellut jo vanhempieni kanssa tästä, ja heilläkään ei ole oikein enää varoja meitä vanhempia lapsia elättää. He sanoivat että yrittäisin hakea tukia kelalta ja sitten sossulta. Olen aikaisemmin koittanut saada opintotukea, mutta sitä en saa koska vanhemmillani ovat mukamas liian suuret tulot, mutta sitä voisi saada jos olisi se oma kämppä alla. Ongelma on että minulla ei ole varaa takuuvuokraan. Teen silloin tällöin viikonloppuvuoroja, aina kun niitä on tarjolla, joskus niitä on enemmän ja joskus vähemmän. Säästöjä ei ole. Mitä minun kannattaisi tehdä?
Saako 18 vuotias tukia tai takuuvuokraa sossulta?
4
360
Vastaukset
- Nuorimiess
vastauksia tarvitaaaaaan
- selvitä
Käy kelassa tiskillä puhumassa ja sitten soita sossuun takuuvuokra-asiasta, saattavat suostua.
Minulla muutto tulossa pian ja sossu suostuu maksaa takuuvuokran kun tulot on vain n. 700€ kuussa.
- Suuri lompakko
"....heilläkään ei ole oikein enää varoja meitä vanhempia lapsia elättää."
"...mutta sitä en saa koska vanhemmillani ovat mukamas liian suuret tulot"
Suurilla tuloilla ei ole varaa elättää lapsia???!!! - iditoyi
Suuret tulot ovat erittäin mielenkiintoinen käsite...jos miettii että isosta perheestä, eli esim 6 lapsen perheestä ja tukia ei saa, jos vanhempien yhteistulot ovat 65 000e. Eipä jää kuule verojen jälkeen paljon käteen, jos on esim. lainaa ja pitäisi lapsille maksaa vaatteet, ruoka, koulunkäynti (toinen aste maksaa ja paljon) ja harrastuksiakin mahdollisesti. Ja hoitaa samalla ehkä omia vanhempia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle