Infra Oy

Kepulaiset lestadiolaisen Sipilän johdolla haluaisivat valtion ostavan Fortumin sähköverkot perustettavalle Infra Oy:lle.

Omituista tämä kepun touhu. Juuri kepujohtoiset kunnat myivät aikoinaan sähköyhtiön osakkeensa ulkomaisiin käsiin mm. Vattenfallille.

Nyt kepun kelkka muka kääntynyt.

25

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sipilä

      Onneksi kepu ei ole vallassa.
      Se möisi vesistöt, tieverkot, rautatiet jne ulkomaille.

      • myyjä löytyy

        Kokoomus ja ruotsalaiset ovat niin innokkaita myymään, että tarvittaessa myyvät vaikka äitinsä teuraaksi.


      • Kainuussa kepu
        myyjä löytyy kirjoitti:

        Kokoomus ja ruotsalaiset ovat niin innokkaita myymään, että tarvittaessa myyvät vaikka äitinsä teuraaksi.

        Kainuussa olivat kyllä näitä kepulaisia kuntia jotka menivät myymään sähköyhtiön osakkeensa. Ainoastaan Kajaani ja Sotkamo eivät myyneet sähköyhtiön osakkeita.
        Kajaanissakin silloinen kaupunginjohtaja Pentti Hakulinen oli sähköyhtiön osakkeiden myynnin kannalla.
        Myös Kainuun Sanomat lehtenä liputti voimakkaasti sen puolesta,että kajaanilaiset menisivät myymään sähköyhtiön osakkeet.
        Ihmetyttää tuon Kainuun Sanomien rooli asiassa. Mitä hyvää siitä olisi seurannut jos Kajaanikin olisi haksahtanut sähköosakkeensa myymään?


      • ro tary
        Kainuussa kepu kirjoitti:

        Kainuussa olivat kyllä näitä kepulaisia kuntia jotka menivät myymään sähköyhtiön osakkeensa. Ainoastaan Kajaani ja Sotkamo eivät myyneet sähköyhtiön osakkeita.
        Kajaanissakin silloinen kaupunginjohtaja Pentti Hakulinen oli sähköyhtiön osakkeiden myynnin kannalla.
        Myös Kainuun Sanomat lehtenä liputti voimakkaasti sen puolesta,että kajaanilaiset menisivät myymään sähköyhtiön osakkeet.
        Ihmetyttää tuon Kainuun Sanomien rooli asiassa. Mitä hyvää siitä olisi seurannut jos Kajaanikin olisi haksahtanut sähköosakkeensa myymään?

        Taisi joku kainarista ohjailla touhua tiettyyn suuntaan..
        Oliko takana peräti joku hyvävelikerho?


      • Lepikon torppa
        myyjä löytyy kirjoitti:

        Kokoomus ja ruotsalaiset ovat niin innokkaita myymään, että tarvittaessa myyvät vaikka äitinsä teuraaksi.

        Myös kepulaiset osaavat järjettömän myynnin.
        mm Mauri Pekkarinen ja lannoitetehdas.


      • kesKUSTApuolue
        Kainuussa kepu kirjoitti:

        Kainuussa olivat kyllä näitä kepulaisia kuntia jotka menivät myymään sähköyhtiön osakkeensa. Ainoastaan Kajaani ja Sotkamo eivät myyneet sähköyhtiön osakkeita.
        Kajaanissakin silloinen kaupunginjohtaja Pentti Hakulinen oli sähköyhtiön osakkeiden myynnin kannalla.
        Myös Kainuun Sanomat lehtenä liputti voimakkaasti sen puolesta,että kajaanilaiset menisivät myymään sähköyhtiön osakkeet.
        Ihmetyttää tuon Kainuun Sanomien rooli asiassa. Mitä hyvää siitä olisi seurannut jos Kajaanikin olisi haksahtanut sähköosakkeensa myymään?

        Siinä näkee kepulaisuuden perimmän olemuksen.
        Ensin itse ketkuilevat ja sitten tekevät kiäriäiset..


    • lgooh

      tumputa tumputa j-pennanen rauhassa vaihda kättä niin luulet olvasi vieraissa niin voi tuntua makelta.

    • kepu on syvältä

      kepu on syvältä

    • kepu on syvältä

      kepu on syvältä

    • Sähköä ilmassa

      Sipilä ei edelleenkään ole Lestadiolainen, ja Sipilän sotkeminen Fortum kauppaan on taas sitä itseään. Mutta enivei, lainaanpa tähän eräästä blogista hyvän kommentin osan: "Fortum myi palan Suomen alueverkosta ulkomaisille sijoittajille. Jos katsoo kartalta Fortumin sähköverkon laajuutta, niin huomaa, että se kattaa alle neljäsosan Suomesta. Tosin siinä on pk-seutu mukana. Fortum ei omista palaakaan Suomen kantaverkkoa, joka on Fingridin omistuksessa.

      Fortumin oli pakko myydä, kilpailusäännösten takia, verkko jollekin. Kuka olisi sitten ollut oikea ostaja onkin toinen kysymys, valtio olisi luultavasti ollut oikein hyvä, mutta se ei oikein ole muotia nyt. Kuten ei ole muotia tutustua kokonaisuuksiin tai tehdä harkittuja päätöksiä."

      • kepun takinkääntö

        Fortumin ei olisi ollut mikään pakko myydä.
        Joten jo siinä virhe kommentissa.
        Kepulaisten kelkka on kääntynyt.
        Esimerkiksi Kainuussa ja entisen Vattenfallin alueella sähköyhtiön osakkeensa Ruotsiin möivät juuri kepulaiset kunnat.

        Ja Sipilä ON lestadiolainen. Sitä on turhaa muuksi selitellä.
        Omituista on kun Sipilä häpeää tätä lestadiolaisuuttaan.
        Kertoo paljon Sipilän selkärangattomuudesta.


    • j,pennanen

      Helsingin Sanomien mukaan keskusta yltäisi selvästi suurimmaksi puolueeksi, jos eduskuntavaalit järjestettäisiin nyt.
      Lehden TNS Gallupilla teettämän tutkimuksen mukaan keskusta saisi äänistä 23,0 prosenttia. Lokakuussa puolueen kannatus oli lehden mittauksessa 21,8 prosenttia.

      Tuoreessa mielipidemittauksessa kokoomus saisi äänistä 18,0 prosenttia. Perussuomalaisia kannattaisi 17,5 prosenttia ja SDP:tä 16,7 prosenttia äänestäjistä.

      TNS Gallupin toimialajohtaja Juhani Pehkonen sanoo Helsingin Sanomissa, että keskusta on saanut ääniä puoluekannastaan epävarmoilta. Pehkosen mukaan näyttää siltä, että etenkin kokoomuksen kannattajia on hypännyt keskustan kelkkaan.

      Kokoomuksen kannatus on laskenut huippuhetkistä roimasti, sillä pari vuotta sitten puolueen kannatus oli vielä 24 prosentin luokkaa.

      Kannatusmittaus toteutettiin 25.11.–14.12. Puhelinhaastatteluja tehtiin yli 2 400. Virhemarginaali on vajaat 2 prosenttiyksikköä suuntaansa suurimpien puolueiden kohdalla.


      STT

      • Kokoomus nuori

        Kokoomus on edelleen suurin puolue.
        Tämmöiset gallupit ovat ihmisten sumuttamista varten ja todellinen tulos ratkaistaan vasta vaaleissa.
        Kepulaiset kuvittelevat olevansa suurin puolue Suomessa ja röyhkeys on palannut kepun otteisiin.
        No, siinäpähän kepulaiset pettyvät vaalien jälkeen.


    • kepu on syvältä

      kepu on syvältä

    • kepu on syvältä

      kepu on syvältä

    • peruS on rautaa

      peruS on rautaa

    • kepu on syvältä

      kepu on syvältä

    • peruS on rautaa

      peruS on rautaa

      • åjhhgfefh

        Hyvä että sähköyhtiö jäi kainuulaisten omistukseen


    • kepu on syvältä

      kepu on syvältä

    • peruS on rautaa

      peruS on rautaa

      • kepu nousee

        Kepu nousee


    • §§§

      YK:n lapsen oikeuksien komitea ja tapaamiseen osallistuneet hyväksikäytön uhrit vaativat Genevessä lisää avoimuutta ja konkreettisempia toimia yli kaksi vuosikymmentä velloneeseen skandaaliin.

      Vatikaani kieltää yrittäneensä peitellä rikoksia ja sanoo jo antaneensa selvät ohjeet lasten suojelemiseksi. Paavi Franciscus on myös perustanut asiaa tutkivan komitean.

      Uhreja edustavan järjestön mielestä katolinen kirkko ei kuitenkaan tee tarpeeksi.

      – Haluamme nähdä Vatikaanin rankaisevan seksuaalirikoksia peitelleitä piispoja ja antavan tietonsa poliisille, sanoi lähes 20 000:ta hyväksikäytettyä edustavan SNAP-verkoston johtaja Barbara Blaine.

      Vatikaani kertoo saavansa edelleen vuosittain noin 600 valitusta pappien tekemistä hyväksikäytöistä eri vuosikymmenillä.

      STT–REUTERS–AFP

    • myyräntyötä

      myyräntyötä

    • Kepuilla

      on pakkomielle Soinista, siksi kirjoittavat koko ajan Soinista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe