http://www.savonsanomat.fi/mielipide/artikkelit/ikava-vanhoja-ateisteja/1731359
Jolkkosen kirjoitus kuvastaa sitä suunnatonta ahdinkoa ja alennustilaa jonne ev-lut lahko on vaipunut.
Jos piispojen oletetaan olevan penaalin terävimpiä kyniä niin nyt mennään kyllä tylpällä päällä.
Erityisesti kun tuon töräytyksen kombinoi saman kaverin aeimpiin edesottamuksiin niin ollaan hyvin pian tilanteessa jossa kirkkolaivan upottaakin lahko itse, ei ympäristön murros.
Remakasti törähtää Jolkkonen
39
237
Vastaukset
Jolkkosten sun muiden on turha nyt valittaa. Itse ovat ajaneet kirkkonsa alas - ensin moraalin tuhosivat kulttuurimarksistit homoliikkeineen ja sitten alkoi "räsästen" Raamatun tulkinnat ja nyt nämä vapaa-ajattelijat ja myös sateenkaariliike tekee kyllä kirkosta selvää jälkeä kunhan pääsevät vaan vauhtiin.
Me uskovat kristityt nyt sentäs julistamme parannuksentekoa kirkolle tarkoituksena ja rukouksena, että vähän nyt ottaisivat myös Jumalan huomioon päätöksissään. Mutta korvansa ovat tukkineet ja sitten tulee muut porukat jotka putsaavat kirkon ja muuttavat sen … hmmm …. joksikin.- pettynyt uskova
tt11!! Lopeta jo tuo kristittynä esiintyminen!!!! Sinä et kristitty ole ja itsekin myönsit esiintyväsi vain pilailumielessä täällä!!
- et näin
Jolkkonen puhuu ihan asiaa !
Nämä nyky "muka ateistit " ovat imeneet argumenttinsa KRISTINUSKOSTA !
Ainoa mitä he osaavat on apukoululainen kielenkäyttö ? Kaarnetta lukuunottamatta .
Sinänsä outoa, että eikö heillä ole edes KOULUSIVISTYSTÄ, suurinosa tuntemista uskovienkotien lapsista on yliopiston käyneitä.
Ei tarvitse olla uskossa, ei Raamattu siihen ketään pakota.
Mutta ei myöskään tarvitse halventaa niiden elämänkatsomusta, jotka uskovat JUMALAAN !
Etenkään palstalla joka sanoo itseään nimellä: KIRKKO KUULOLLA !
Mutta ehkäpä tämä PALSTA on laitoksensa mukainen , minä taas arvostan enemmän sitä, että JUMALA KUULEE ! Ja vastaa !
Mutta Jolkkoseen palatakseni, hän piristävä poikkeus sinänsä niin harmaasta kirkon massasta. - Santeri132s
et näin kirjoitti:
Jolkkonen puhuu ihan asiaa !
Nämä nyky "muka ateistit " ovat imeneet argumenttinsa KRISTINUSKOSTA !
Ainoa mitä he osaavat on apukoululainen kielenkäyttö ? Kaarnetta lukuunottamatta .
Sinänsä outoa, että eikö heillä ole edes KOULUSIVISTYSTÄ, suurinosa tuntemista uskovienkotien lapsista on yliopiston käyneitä.
Ei tarvitse olla uskossa, ei Raamattu siihen ketään pakota.
Mutta ei myöskään tarvitse halventaa niiden elämänkatsomusta, jotka uskovat JUMALAAN !
Etenkään palstalla joka sanoo itseään nimellä: KIRKKO KUULOLLA !
Mutta ehkäpä tämä PALSTA on laitoksensa mukainen , minä taas arvostan enemmän sitä, että JUMALA KUULEE ! Ja vastaa !
Mutta Jolkkoseen palatakseni, hän piristävä poikkeus sinänsä niin harmaasta kirkon massasta.Valtionkirkkojärjestelmä ja toisuskoisten tai uskonnotomien oikeuksien polkeminen on siis ihan jees?
- Nasse.
Jarla tarttuu töräytyksiin ja vastaa:
http://dev.suomenkuvalehti.fi/tahanontultu/2013/12/12/ihmisella-ei-ole-itseisarvoa-sanoo-jari-jolkkonen/- !!!
Jarlalta kympin kirjoitus!
Näiden jolkkosten ja piispojen eräs ongelma on nyt siinä, että he luulevat, että nyt pelataan vanhoille - piispojen omaksumien sääntöjen kautta sopuisasti argumentoiden ja tosiasioita huomioonottaen.
"Jolkkoset" erehtyy tässä. Tämä Some on osoittanut, että nyt ovat uudet säännöt joilla pelataan. Enää ei merkitse tosiasiat eikä asiallinen argumentointi. Nyt tehdään selvää jälkeä "tappamistarkoituksessa" ja myös kirkko joutuu tämän uuden myllerryksen kouriin ja se tottatosiaan aiotaan tuhota näiden kulttuurimarksistien ja ateistien ym. toimesta ihan perusteellisesti. Eikä tässä tuhotyössä sääntöjä ole. "Jolkkoset" ovat jo nyt hävinneet tämän uuden taistelun mikä on vasta alkamassa.
Kirkko on päästänyt paraatiovesta sisään "tämän maailman" ja nyt sitten maksaa siitä ison hinnan.
Kyllähän me uskovatkin joudumme tämän kehittymässä olevan myllerryksen kouriin, mutta meillä on sentäs Jumalan voimat takana kuten apostoleilla, mutta kirkolla ei ole mitään - on vain poispakenevia pappeja ja virkailijoita.- Totuus ja "totuus"
Uskova evankelista - saarnamies kiristystoimineen ja rikoksineen ei anna kovin hyvää kuvaa näistä "uskovistakaan".
- Nasse.
Jolkkosen "argumentointi" tuossa ei kestä minkäänlaista kriittistä tarkastelua eikä se ole sopuisaa.
Hirttäytyminen itseluotuun aivopieruun ja muiden vetäminen alas sen mukana ei ole sen enempää piispalle kuin kenellekään muullekaan ansioksi.
Koomisella tavalla Jolkkonen tekee kirjoituksessaan sen jonka siinä myös alasampuu.
On tietyusti todettava että jos logiikka on tätä; "Kun minun taikauskoani ei sallita neutraaleissa koulun kevätjuhlissa pakkosyöttää muille, niin minun lapseni eivät saa juhliin osallistua", niin miten sivullisille tulisi sallia sellaiset ihmisoikeudet kuten ajattelun ja katsomuksen vapaus jos sitä ei olla valmiita sallimaan edes omille lapsille?
Jolkkonen ymmärtää, Jarla ei.
- ateistix
Jarla ymmärtää, Jolkkonen ei.
"Toisin on äänekkäimpien uusateistien laita. Monet heistä eivät näytä tuntevan kristinuskoa. Siitä piirretään itse keksitty pilakuva, joka sitten poltetaan voitonriemuisesti. Näistä lähtökohdista ei voi syntyä mitään aitoa kohtaamista eikä vakavasti otettavaa totuuden etsimistä."- Jolkkonen
Hassua tuossa on se, että luterilaisen kirkon piispat, eivätkä papitkaan tunne enää kristinuskon oppeja. Tälläkin palstalla on opetettu omia tulkintoja kristinuskosta, jotka nimenomaan kiellettään tunnustuskirjoissa luterilaiselle uskolle vieraiksi opeiksi. Jolkkonen on samanlainen räksyttäjä, joka ei näe kuin omat etunsa noissa asioissa.Jolkkosen kirjoituksen voisi kääntää ympäri. Minä kaipaan niitä vanhoja kristittyjä, jotka perustelivat ennen uskoaan ja kertoivat selkeästi miten asiat on. Vaikka he olivatkin väärässä, niin he eivät kieroilleet opeillansa, eivätkä yrittäneet piilotellla niitä monisanaisuuksien alle. Samoina aikoina niitä vanhoja, kunnon kristittyjä esiintyi kuin Jolkkosen kaipaamia kunnon ateisteja. Missäköhän vika?
- ateistix
Kommentti Jolkkosen kirjoitukseen.
"JARI HOLOPAINEN, HELSINKI 12.12.2013 11:21:25 Kuopion piispalta tais jiähä tottuus määrittelemättä. Sehän toisaalta onkin kirkon tapa heittää se kuuluisa ensimmäinen kivi ja saarnata piälle heiton tuhoisuudesta.
Tottuus ei pala tulessakaan, sillä sehän on suhteessaoloa. Minäkin kiännyin joku päivä sitten uskoon, mutta en minä usko Jolkkosta...." - Et-opelta
Lisää kommentteja (- siteeraukset ovat Jolkkoselta):
”Toisin on äänekkäimpien uusateistien laita”.
Keitä piispa Jolkkonen tarkoittaa? Eikö hän uskalla lausua ”neljän ratsumiehen” nimeä: Richard Dawkins, Christopher Hitchens, Sam Harris, Daniel Dennett?
”Toiseksi vanhat ateistit olivat epäuskossaan johdonmukaisia. He veivät projektin loppuun saakka. He korostivat elämän sattumanvaraisuutta ja traagisuutta. Elämä näytti heistä enemmänkin rangaistukselta kuin lahjalta.”
Käsitykseni mukaan nykyajan ateistit suhtautuvat elämään luonnollisena ja ihanana asiana, vaikkapa hieman kuin se olisi lahja, vaikka ketään kaikkivaltiasta lahjan antajaa ja käytön valvojaa ei olekaan. Sen sijaan kristityt väheksyvät uskonsa mukaan elämää vain pienenä välivaiheena, kun varsinainen vaatimaton tavoite on ”iankaikkisuus” (välittämättä tähtien ja tähtisumujen ajallisuudesta), sekä epävarmuuden lähteenä, kun jää auki, kuuluuko joskus aikojen päästä koittavalla viimeisellä tuomiolla vuohiin vai lampaisiin.
Piispa ei kommentoi Vapaa-ajattelijain kannanotoissa esitettyä tavoitetta kirkon etuoikeuksien purkamisesta, perustuslaillista tavoitetta ihmisten yhdenvertaisesta kohtelusta uskonnosta tai vakaumuksesta riippumatta (PL 6 §), sekä myös uskonnottomien uskonnon ja omantunnon vapauden (PL 11§) toteutumisesta. Sen sijaan hän takertuu sanansaivarteluun:
”Palvelun tarjoajat ilmoittavat vastustavansa valtionkirkkoa. Suomessa ei ole valtionkirkkoa. Valtionkirkko tarkoittaa järjestelmää, jossa kirkko on valtion hallinnon osa, hieman samaan tapaan kuin puolustusvoimat.”
Niin, olisiko oikeammin sanoa, että Suomessa on kirkkovaltio, kun valtio ja kunta ovat kirkon uskonnollisen toiminnan avustajia, tai että Suomi on luterilainen valtio, kun valtio ja kunta järjestävät verovaroilla oman toimintansa osana luterilaisia jumalanpalveluksia? Eduskuntakin voi hyväksyä vain kirkolliskokouksen kirjoittamaa sisältöä kirkkolakiin.
”Toiseksi lapsi-, nuoriso- ja diakoniatyöhön käytetään noin puolet kirkon tuloista.”
Diakoniatyöhön käytetään kymmenys kirkollisverotuloista. Lapsi- ja nuorisotyön 350 miljoonasta eurosta suuri osa on kunnallisissa päiväkodeissa ja kouluissa tapahtuvaa tunnustuksellista uskonnollista tuputusta, uskonnonharjoitusta, koulujumalanpalveluksia ja aamuhartauksia sekä ”pikkukirkkoja” ja hartaushetkiä päiväkodeissa.
”Kirkollisvero on kustannustehokas tapa kerätä 4,2 miljoonan yhteisön jäsenmaksu, hieman samaan tapaan kuin ay-maksu peritään palkan yhteydessä. Kummassakaan tapauksessa ei syrjitä ketään, koska jäsenmaksu kerätään vain jäseniltä.”
Vapaa-ajattelijat ehdottavat, että kirkko siirtyy keräämään jäsenmaksunsa samaan tapaan kuin ay-liikekin. Samalla loppuisi kuukausiperintä vielä jo kirkosta eronneiltakin. Silloin varojen keruu hyvän tekemiseen myös muilla rahankeräyksillä olisi reilummalla pohjalla. Nyt kirkko änkeää varainkeruumarkkinoille kolmannen sektorin järjestöjen sekaan, vaikka se saa sekä kirkollisverotuloja että ison siivun yhteisöveron tuotosta.
”Kolmanneksi vaatimus uskonnon julistamiseksi pelkäksi yksityisasiaksi on alistava ja sopii huonosti länsimaiseen demokratiaan. Valtio voi olla tunnustukseton, mutta julkinen tila ei: siellä erilaisten
uskonnollisten vakaumusten on saatava näkyä. Niiden eristäminen yksityiskotien ja temppelien kätköihin muistuttaa neuvostoliittolaista tulkintaa uskonnonvapaudesta.”
Suomen luterilaisen valtion toiminta muistuttaa jollain lailla neuvostoliittolaista järjestelmää. On pakollinen uskonnonopetus kirkon jäsenille (ks. pakkouskonto.fi, vrt. marxismi-leninismin pakollinen opetus oppilaitoksissa). On valtion ja kuntien, koulujen ja päiväkotien järjestämää uskonnonharjoitusta (kuten jumalanpalvelukset, aamu- ja päivähartaudet, vrt. valtapuolueen vuosijuhlat yms. Neuvostoliitossa).
Suomessa kirkko on onnistunut ”sosialisoimaan” julkisen tilan käytön ja käsitteen siten, että julkisessa tilassa uskonnonharjoista järjestääkin valtio ja kunta oman toimintansa osana. Vapaa-ajattelijoille sopii, että kirkko voi tarjota luterilaista jumalanpalvelusta myös julkisissa tiloissa, mutta omana itsenään, ei valtion tai kunnan instituutioiden järjestämänä. Uskonto olkoon yksilön, perheen ja yhteisöjen asia, mutta ei valtion ja kunnan organisoima asia. Valtio ja kunta turvatkoon yhdenvertaisuuden sekä uskonnon ja omantunnon vapauden niin eri tavoin uskoville kuin uskonnottomillekin.- ateistix
Pitkä kirjoitus sinulta, mutta kommentoin kuitenkin yhteen asiaan:
"Käsitykseni mukaan nykyajan ateistit suhtautuvat elämään luonnollisena ja ihanana asiana, vaikkapa hieman kuin se olisi lahja, vaikka ketään kaikkivaltiasta lahjan antajaa ja käytön valvojaa ei olekaan. Sen sijaan kristityt väheksyvät uskonsa mukaan elämää vain pienenä välivaiheena, kun varsinainen vaatimaton tavoite on ”iankaikkisuus” (välittämättä tähtien ja tähtisumujen ajallisuudesta), sekä epävarmuuden lähteenä, kun jää auki, kuuluuko joskus aikojen päästä koittavalla viimeisellä tuomiolla vuohiin vai lampaisiin."
- En minä ajattele elämääni lahjana. Elän kunnes kuolen ja se oli sitten siinä, mutta toisin kuin uskovaiset tekevät, minä en odota mitään "tuonpuoleista". - Et-opelta
ateistix kirjoitti:
Pitkä kirjoitus sinulta, mutta kommentoin kuitenkin yhteen asiaan:
"Käsitykseni mukaan nykyajan ateistit suhtautuvat elämään luonnollisena ja ihanana asiana, vaikkapa hieman kuin se olisi lahja, vaikka ketään kaikkivaltiasta lahjan antajaa ja käytön valvojaa ei olekaan. Sen sijaan kristityt väheksyvät uskonsa mukaan elämää vain pienenä välivaiheena, kun varsinainen vaatimaton tavoite on ”iankaikkisuus” (välittämättä tähtien ja tähtisumujen ajallisuudesta), sekä epävarmuuden lähteenä, kun jää auki, kuuluuko joskus aikojen päästä koittavalla viimeisellä tuomiolla vuohiin vai lampaisiin."
- En minä ajattele elämääni lahjana. Elän kunnes kuolen ja se oli sitten siinä, mutta toisin kuin uskovaiset tekevät, minä en odota mitään "tuonpuoleista".Ok. Tavallaan vanhemmat antavat elämän lahjan lapsilleen. Iloitkaamme siitä, ja yllyttäkäämme hvettiä pelkääviä luopumaan turhista peloistaan ja epäluonnollisista iäisyyskuvitelmistaan.
- ateistix
Et-opelta kirjoitti:
Ok. Tavallaan vanhemmat antavat elämän lahjan lapsilleen. Iloitkaamme siitä, ja yllyttäkäämme hvettiä pelkääviä luopumaan turhista peloistaan ja epäluonnollisista iäisyyskuvitelmistaan.
On se noinkin. Mutta sattumaahan se on, että minä synnyin.
Haikuruno:
kuin uni uneen
minä synnyin maailmaan
ja mieli on niin kevyt
kuin kaste aamuun
minä kerran katoan
- Musô (1275 - 1351)
suom. Tuomas Anhava - 15+9
ateistix kirjoitti:
On se noinkin. Mutta sattumaahan se on, että minä synnyin.
Haikuruno:
kuin uni uneen
minä synnyin maailmaan
ja mieli on niin kevyt
kuin kaste aamuun
minä kerran katoan
- Musô (1275 - 1351)
suom. Tuomas AnhavaRunoilijat osaavat usein kiteyttää asiat hienosti.
- 7+20
Katsomuksia-foorumilla Olkkonen saa kipakkaa palautetta.
http://katsomuksia.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=13&t=567&p=7592#p7592- kirjoitustaitoinen
Ettekö te osaa edes nimiä oikein kirjoittaa? Onhan se toki aika paljon vaadittu.
- ateistix
kirjoitustaitoinen kirjoitti:
Ettekö te osaa edes nimiä oikein kirjoittaa? Onhan se toki aika paljon vaadittu.
Jolkkonen, Hulkkonen tai Olkkonen. So what?
- kirjoitustaitoinen
ateistix kirjoitti:
Jolkkonen, Hulkkonen tai Olkkonen. So what?
Ehkä sinulle riittää, että asiat on vähän sinnepäin, mutta me muut toivomme täsmällisyyttä.
Vai onko tuo olevinaan jokin junttimainen loukkaus, että lipsautetaan vahingossa väärä sukunimi? Jos näin, niin painukaa takaisin sinne yläasteen pihalle räkimään kaltaistenne kanssa. Sinne te kuulutte. - to to
Pyh, vai kipakkaa palautetta siellä Katsomus-foorumilla! :D Lapsellista suunsoittoa ainakin avausviesti oli. Oli niissä myöhemmissä viesteissä asiaakin kirkon taloudesta.
- kirjoitustaitoinen
Niin, kommentoisiko arvon ateisti edustaja Jolkkosen kirjoitusta muutenkin kuin viskelemällä ad hominemeja kuin raivopäinen paviaani? :)
- kirjoitustaitoinen 2
Tärkein asia maailmassa on tietysti oikeinkirjoitus. Sisällöllähän ei ole mitään merkitystä. Ainakin jos uskomme "kirjoitustaitoista".
- kirjoitustaitoinen
kirjoitustaitoinen 2 kirjoitti:
Tärkein asia maailmassa on tietysti oikeinkirjoitus. Sisällöllähän ei ole mitään merkitystä. Ainakin jos uskomme "kirjoitustaitoista".
No tämän viestiketjun aloittaja ei ainakaan onnistu kummassakaan.
- 3+11
Piispalliseen kritiikkiin "ad hominem"-argumentti sopii varsin mainiosti. Jos paimenella on hoperahoista valettu paimensauva, ei kyseessä ole Elävän Jumalan Paimen.
- sut tunnetaan jo
3+11 kirjoitti:
Piispalliseen kritiikkiin "ad hominem"-argumentti sopii varsin mainiosti. Jos paimenella on hoperahoista valettu paimensauva, ei kyseessä ole Elävän Jumalan Paimen.
On se balttis :D buaahh..edeleenkääm et ota kantaa asiallisiin ketjuihin.
- Nasse.
"Niin, kommentoisiko arvon ateisti edustaja Jolkkosen kirjoitusta muutenkin kuin viskelemällä ad hominemeja kuin raivopäinen paviaani? :) "
Kas, uutta tietoa paviaanien kirjoitus- ja argumentoititaidoista:))))
OIkeasti, piispan kirjoitus on kuten huono muutaman euron punaviini, parhaiten siihen voi suhtautua jättämällä sen muhimaan omaan arvoonsa.
Voisi toki takertu amoneekin asiaan, esimerkiksi piispan muunneltuun totuuteen siitä paljonko lahkon varoista menee mihinkin tarkoitukseen, tai jatkaa semantiikkaa valtionkinrkkotermin suhten.
Oikeasti, mihin enään kirkko tarvitsee vihollisia, kun sillä on tällaisia miehiä omissa riveissään?
Nassen pisteet:
Kirkkoministeri 3 - Kuopion piispa 1
PS: kirkoministeristä tulikin mieleen ettei suomessa ole valtionkirkkoa, eihän :)))) - kirjoitustaitoinen
Nasse. kirjoitti:
"Niin, kommentoisiko arvon ateisti edustaja Jolkkosen kirjoitusta muutenkin kuin viskelemällä ad hominemeja kuin raivopäinen paviaani? :) "
Kas, uutta tietoa paviaanien kirjoitus- ja argumentoititaidoista:))))
OIkeasti, piispan kirjoitus on kuten huono muutaman euron punaviini, parhaiten siihen voi suhtautua jättämällä sen muhimaan omaan arvoonsa.
Voisi toki takertu amoneekin asiaan, esimerkiksi piispan muunneltuun totuuteen siitä paljonko lahkon varoista menee mihinkin tarkoitukseen, tai jatkaa semantiikkaa valtionkinrkkotermin suhten.
Oikeasti, mihin enään kirkko tarvitsee vihollisia, kun sillä on tällaisia miehiä omissa riveissään?
Nassen pisteet:
Kirkkoministeri 3 - Kuopion piispa 1
PS: kirkoministeristä tulikin mieleen ettei suomessa ole valtionkirkkoa, eihän :))))Sitten sinun kannattaisi ehkä takertua niihin moniinkin asioihin eikä nimitellä kirjoittajaa kuin alakoulun koviskiusaaja. Se saattaisi antaa sinustakin vähän fiksumman kuvan. Ehkä.
Ja ateismi ei tosiaan tarvitse vihollisia yhtään mihinkään, kun sillä on julkisena äänitorvena esimerkiksi sinä ja moni kaltaisesi (lienettekö te kaikki yksi ja sama henkilö?).
Jos muuten olet vain trollaava kristitty, kuten monet epäilevät, nostan sinulle hattua. Hienoa työtä!
- Niilo Nihilisti
Kuten jo toisaalla kirjoitin...
Piispa ilmeisesti yrittää vaikuttaa älykkäältä namedroppaamalla filosofeja ja luomalla nimien sisään olkiukkoja joita piestä.
Kaikkein kummallisin on väite että nämä "vanhat ateistit" olisivat olleet "antihumanisteja". Synkinkin eksistentialisti ja jyrkinkin nihilisti on enemmän humanisti kuin kristillisen opin mukaan elävä voi ikinä olla.
Onko piispa oikeasti niin fiksu että osaa rakentaa kankeaa populismia vai vaan niin tyhmä että latelee julki mitä sylki suuhun tuo.- ateistix
Ei vaikuta tuo piispa kovinkaan fiksulta, mutta palkkansa eteen varmaan parhaansa yrittää.
- M.T
niilo nihilisti puhuisi nyt vaan niin että kansakin ymmärtää..
ei Jumalan kansaa eksytä sivistys sanat, Jumalan kansa pysyy Jumalan sanassa joka on selvä. kansankirkon piispat on kaikki pois poikenneita Jumalansa sanasta,,
Risto Soramies, hän on luterilaisen hiippakunnan piispa hänet tunnustan Jumalan kansan piispaksi.
Risto Soramiehen saarnaa/ opetusta voi netistä kuunnella www.lhpk.fi
- dfmkd
Kotimaa24.fi:ssäkin on kommentointia Jolkkosen puheesta, ellei ne ole taas poistamut niitä.
Piispa Luoma kirjoitteli ihan samankaltaista teksitä ateisteista pari päivää ennen Jolkkosta. Kotimaa24.fi:ssä käytiin keskustelua Luoman "ajatuksista", kommentteja oli ainakin toistakymmentä, kunnes niitä olikin yllättäen enää vain kolme. Kuten yllä jo kirjoitin, niin nämä piispat eivät todellakaan tiedä missä ajassa elämme. Ihmettelen kirkon pappien ja piispojen syrjäytyneisyyttä yhteiskunnasta ja sen ilmilöistä. He elävät jotain 1980-lukua ja sen säännöissä viestiä ja toimia.
Olen joskus tästä ilmiöstä käyttänyt jotenkin vaistomaisesti kielikuvaa, että "papit juo vaan kahvia …".
Nyt kun luin tuon piispan viestin, niin ihmettelen kuinka oikeassa olin. Papit ja piispat ovat tosiaankin käyttäneet nämä vuosikymmenet jossain hermeettisessä kammiossa eivätkä ole seuranneet mitä yhteiskunnassa oikeasti tapahtuu. On selvää, että heillä on jokin luulo että tietävät asioita, mutta nämä ulostulot mediassa ja näillä foorumilla suorastaan huutaa jotain muuta. Kannattaa lukea esim. täällä kirjoittavien naispappien viestejä ja huomata etteivät ne sisällä yhtään ainutta asiaa. Kaikki viestintä on opittujen mantrojen ja kliseiden suoltamista eikä se elävä elämä tule niistä millään tavalla esiin.
Ja mikä oudointa. Jos tällaisesta näitä pappeja varoittaa, niin he kääntyvät yhä enemmän sisäänpäin ja viestit menee "loukkaantuneeksi" marttyyriydeksi. Kaikki viestintä on sisäänpäin kääntyneiden ihmisten trauman purkua. Jotan on kirkon piirissä vialla ja nyt ymmärrän, miksi noin vuonna 2008 julkaistussa tutkimuksessa tuli ilmi, että kirkon seurakunnissa työpaikkailmipiiri ja -kiusaaminen on kauheinta mitä missään muussa organisaatiossa Suomessa.- Paljonko on paljon
"Toiseksi lapsi-, nuoriso- ja diakoniatyöhön käytetään noin puolet kirkon tuloista. Kuopion seurakunnat ovat tästä tyypillinen esimerkki. Loppu menee jumalanpalveluselämään ja yleiseen seurakuntatyöhön. On totta, että kirkon tulojen vähentyminen osuu kipeästi lapsi-, nuoriso- ja diakoniatyöhön."
Täällä on aiemmin kerrottu että diakoniaan menee alle %
Miten se nyt menee?- Nasse.
Uskiksella on uskiksen moraali.
- huokaus
Nasse. kirjoitti:
Uskiksella on uskiksen moraali.
Suomen kansankirkko on kansan hallinnan alla, Jumalan sana ei saa olla enää ylin auktoriteetti,, Ottaos Raamattu jokapäiväiseen tutkisteluun ja opetusta/saarnaa joka ON Jumalan sanan mukaista on netissäkin kuultavana. www.lhpk.fi
Valitus ei ketään rakenna vaan pitää alkaa toimia. Minun paikkakunnalla on kansankirkko ja ym vapaita suuntia,joten joudun menemään eri paikkakunnalle sanan kuuloon ja Herran ehtoolliselle. www.lhpk.fi on auttanut jaksamaan valvoa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683159
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753057Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682922On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632594Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442112- 601667
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181639Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241632- 351625
- 591566