Vieläkö Virossa maaseudulla eletään maakuopissa, olis kiva tietää mikä on totuus.
Maakuoppa
11
319
Vastaukset
- hassu juttu
Mistä olet saanut semmoisen ajatuksen päähän? Voitkan-veljekset?
- Legendoja riittää
Ei tietenkään enää maakuopissa eikä vanhoissa rakennuksissakaan.
Neuvostoliiton aikana kaikki järjestettiin paremmin. Maaseudun yksityistalot siirrettiin ja ryhmitettiin uudelleen kolhooseiksi.
Jaa mitenkä? No, pantiin vaijeri talon ympäri ja vedettiin parilla isolla puskukoneella uuteen paikkaan. - auta armias !
mikä tietämättömyyden alhola !
kaikki kunnia heille
http://fi.wikipedia.org/wiki/Metsäveljet - muhu perenaine
No hieno maakellari on, mutta muuten tavallinen ruokokattoinen maalaistalo. Täällä maalaiskylässä Muhun saarella.
- Ruokokatto
Olen nähnyt vain kuvia ruokokatosta. Se on mielenkiintoinen rakennelma ja ekologinen.
Suomessakin tehtiin ennen olkikattoja esimerkiksi latoihin, mutta ruoko on vahvempaa ja ehkä kauniimpaa.
Kaipa Virossa käytetään vielä ruokokattoja vanhoissa maalaistaloissa.
Mielenkiintoista olisi nähdä ruokokaton tekoa. - Mummeli2
Ruokokatto kirjoitti:
Olen nähnyt vain kuvia ruokokatosta. Se on mielenkiintoinen rakennelma ja ekologinen.
Suomessakin tehtiin ennen olkikattoja esimerkiksi latoihin, mutta ruoko on vahvempaa ja ehkä kauniimpaa.
Kaipa Virossa käytetään vielä ruokokattoja vanhoissa maalaistaloissa.
Mielenkiintoista olisi nähdä ruokokaton tekoa.Kyllähän Virossa voi ruokokaton teettää......taitaa olla turha itse ilman ammattitaitoa sitä yrittää tehdä.
Katto on vain todella kallis, koska on suuritöinen.
Kyllä ihmiset enimmäkseen peltikaton laittavat vanhan mineriittikaton tilalle, jos vain siihen on varaa. Huopakattojakin laitetaan.......eli samoista aineista kuin Suomessa.
Nyt on markkkinoilla sellaista mineriittilaatan näköistä kateainetta, kevyttä ja kauniin väristä. Taitaa olla edullisempaa kuin pelti..? En ole tutkinut hintoja.
Sinä nimimerkki "ei ikuna Viroon" taidat olla provo......kyllä Viro koko ajan kehittyy ja ennenkuin huomaammekaan, on porhaltanut meistä ohi.
- molajjjd
Joko siis olet pudonnut puusta? Kun jo maakuoppaan niin kaipaat?
- 1606 kertaa Virossa
Kyllä ne sielä elää maakuopissa ja myyvät iteään tämä tarina on tosi
- jörppa
miten maakuopassa voi myydä itseään ??
- Näin naapurissa
Omakotitalojen rakentamisessa huomasin 90-luvulla mielenkiintoisen eron. Uusilla alueilla näkyi olevan useimmissa taloissa leveät autotallin ovet, niin että herra ja rouva voivat karauttaa yht'aikaa ulos. Meillähän nuo ovet ovat surkean kapeita, vain yhdelle autolle tehtyjä.
Mutta matalasuhdanteen tultua rakentaminen hiipui hyvin vähiin, ihan niinkuin meilläkin. En ole kuullut, että sellaista maakuoppa-asuntoa olisi ollut markkinoilla myynnissä. - Kysele jostakin
Aloittajalle on varmaan jäänyt tuo maakuoppa-asia takaraivoon luettuaan kertomuksia metsäveljien elämästä. He todellakin pakenivat kylien ulkopuolelle miehittäjiä välttääkseen ja asuivat korsuissa.
En ole sellaisia nähnyt mainostettavan matkailunähtävyyksinä, mutta varmaankin esim. Kaitseliiton paikallisosastot sellaisia muinaismuistoja vaalivat.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?4034793- 3681917
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä391871Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401270Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N5896Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132888Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll70845- 46837
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.20795Suomi tarvitsee todellisuudessa paljon enemmän apua kuin Ukraina
Ukrainalla on omaa asetuotantoa huomattavasti, mm. tykit, miljoona droonia vuodessa, erilaisia ohjuksia,... Suomella ei132780