Ahvenanmaalle?

matkustelijat

onko kukaan käynnyt? olemme vuokraamassa sieltä
vikinglinen mökin elokuun vikalla viikolla.
onko kellään kokemusta näistä vikinglinen
mökeistä?
Osaako ahvenanmaalaiset suomea?
Onko siellä kuinka kallista?esim.ruokatavarat?
entä millä rahalla siellä maksetaan?
Mites muuten olette mistä ahvenanmaasta?
kaikki kokemukset vaan kehiin...

9

1776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.T

      Kerran olen ollut ahvenanmaalla pyöräretkellä ja
      aion mennä uudestaankin.Joten tästä voi varmasti
      päätellä,että pidin paikasta.Ahvenanmaahan kuuluu
      suomeen,joten suomen raha käy.Muistaakseni kyllä
      molemmat valuutat kelpaavat. Suomea siellä
      osataan puhua, mutta mieluummin he haluavat puhua
      ruotsia. Hyvää matkaa vaan teille!

      • Anonyymi

        "molemmat rahat kelpaavat". Mikäs se Ahvenanmaan raha on? Ruplako?


    • Tarja

      Olimme viime kesänä mökkilomalla Hammarlandissa,
      siitä oli Maarianhaminaan n. 20 km. Upea paikka.
      Ruoka oli ainakin Maarianhaminassa kallista, mutta
      sen lähistöllä (n.3-5km) oli pari isompaa tavara-
      taloa, joissa oli ruoka ym. edullista. En vaan
      valitettavsti muista niitten nimiä, mutta olivat
      lähes vierekkäin.
      Ei muuta kun menoksi, mutta varokaa punkkeja!!!
      Niitä siellä nimittäin on ja paljon.

      • Viivi*

        Ne kaks kauppaa siel Maarianhaminan lähistöllä on
        Sparhallen (halvempi) ja Kantarellen (kalliimipi,
        mutta nykyaikasempi). Ja löytyvät Jomalaan/Getaan
        menevän tien vasemmalta puolelta, jos
        Maarianhaminasta lähtee (muistaakseni tiet 2 ja 4
        menee siitä).


      • AT
        Viivi* kirjoitti:

        Ne kaks kauppaa siel Maarianhaminan lähistöllä on
        Sparhallen (halvempi) ja Kantarellen (kalliimipi,
        mutta nykyaikasempi). Ja löytyvät Jomalaan/Getaan
        menevän tien vasemmalta puolelta, jos
        Maarianhaminasta lähtee (muistaakseni tiet 2 ja 4
        menee siitä).

        Olen Eckerön lähellä ollut mökkeilemässä pari
        kertaa. Upeat kalliot paistatella päivää ja ihana
        munkkikahvila vähän matkan päässä ...namm...
        Maarianhaminassa on kivoja kuppiloita ja mukavaa
        rantaelämää. Kieli ei ole ongelma. Ruotsia
        useimmat puhuvat, mutta suomella pärjää ihan
        hyvin.


      • Anonyymi

        Maxinge ja Kantarellen.


    • ahvenanmaafani

      Ahvenanmaalla on todella kaunista, kävin siellä
      vime kesänä pyöräilemässä. Ruoka ja kaikki
      tavarat ovat hieman kalliimpia kuin täällä
      mantereella. Kaupat ovat suureksi osaksi
      sellaisia pieniä kyläkaupan tapaisia.
      Pankkiautomaatteja on harvassa! Bensa on myös
      kallista.
      Kyllä kai Ahvenanmaalla pärjää suomella, mutta
      siellä on paljon ruotsalaisiakin turisteja, jotka
      eivät sitten tietenkään puhu suomea..
      Trevlig resa!

    • ahvena

      Olen käynyt Ahvenanmaalla yhteensä yli 20 kertaa
      kalastelemassa. Ja aina oon ollu Viking Linen
      mökeissä. Niitä mökkejä on kyllä monentasoisia
      ja -hintaisia. Kaikista halvimmat mökit ovat
      sitten luonnollisesti huonommin varusteltuja eli
      kannattaa hiukan katsoa varustelua ja hintaa.
      Ihan hyviä mökit ovat noin yleisesti ottaen ja
      monet ovat todella upealla paikalla. Itse olen
      käynyt useasti Bastössä ja se sijaitsee 30 km
      Maarianhaminasta pohjoiseen.
      Ahvenanmaalaiset osaavat kyllä suomea, mutta
      eivät halua puhua kuin ruotsia. Jossain kaupoissa
      sentään puhuvat suomeakin. Ei Ahvenanmaa
      mielestäni mikään erikoisen kallis ole, mutta
      bensa maksaa paljon niinkuin joku sen jo
      mainitsikin.
      Ahvenanmaan luonto on sitten todella upea ja
      saari kaikkinensa todella mukavaa katseltavaa.
      Siellä menen taas pian käymään. Suosittelen.

    • Anonyymi

      Suosittelen lämpimästi Viikkarin tarjontaa ja Ahvenanmaata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      169
      1653
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      107
      959
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      81
      776
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      653
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      447
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe