Lähtökohdiltaan kyse on maasta joka tuottaa väestölle, ruan, asunnot, vaatteet jne tarvittavat palvelut ja tavarat (työpaikat) rahaa painetaan väestön lukumäärän perusteela ja on paperia raha on vaihdon väline. Työttömyys turvan maksamatta jättäminen tai osittaine maksaminen on miljardeja pois elinkeino elämästä tavaroita ja palveluita tuottavalta ja myyvältä elinkeino elämältä. Työttömyys on kasvanut räjähdysmäisesti alkaen 2007 Raha joka on vaihdon väline on muuttunut välineeksi murhata ja kiduttaa suomalaisia. Työttömyys turvasta toimeen tulotukina puuttuu n.400-500€/kk. Työttömyys turva t tukina ei ole riittäneet tänä vuonna yhtenäkään kuukauten koko kuukaudeksi ruokaan ja tupakkaan vuosi 2012 oli vielä pahempi. Liian pieni työttömys turva on aiheuttaa sosiaalista syrjäytymistä ei ole varaa mennä mihinkään eikä ole tulevaisutta. Vankiloissa ja sairaaloissa on 2 lämmintä ateriaa ja 3 välipalaa päivittäin sekä sosiaalista toimintaa päivittäin. Osittain maksetut työttömyys turva tai kokonaan maksamatta jätetty työttömyys turva toimeen tulotukina on miljardeja € vuosittain pois elinkeino elämästä tavaroita ja palveluja tuottavilta ja myyviltä yrittäjiltä jotka ovat merkittävä yksityinen työnantaja. Työttömömiä on aina vajaa 100 000 miljoonaa ihmistä kohden vanhuus ja sairaus eläkkeellä. Perusturva on kelasta ulos ja verohallinnosta sisään valtion varain ministeriöön. Rahapainossa valtion varain ministeriössä rahaa painetaa väestön lukumäärän mukaisesti. Miksei työttömyys turvaa makseta suomalaisille riittävästi ja taata suomalaisille ihmisen arvoista elämää ja tulevaisuutta ?
Suomalaiset vailla tulevaisuutta
4
123
Vastaukset
- mättääpahasti
Miten voi olla mahdollista että sairas vajaakuntoinen saa vain 280ekk karenssejen jälkeen?!
- Aivan oikein...
"Miksei työttömyys turvaa makseta suomalaisille riittävästi ja taata suomalaisille ihmisen arvoista elämää ja tulevaisuutta ?"
Siksi ei makseta, että ihmisten pitää itse vastata toimeentulostaan, eikä yhteiskunnan. Kannustaa edes hieman etsimään töitä, kun tuet ovat pienet, ja hyvä niin.
Ja että et pääsisi sanomasta, niin olen itsekin ollut työtön. Työttömän pitää etsiä töitä "työnään", eli kokopäivätoimisesti.
Itse tein niin, ja otin vastaan mitä tahansa työtä, myös niitä "paskaduuneja".
Ja jatkoin niidenkin ohella aktiivista työnhakua. Ja lopulta sain ammattiani vastaavaa työtä. Sitkeys palkittiin.
"saa vain 280ekk karenssejen jälkeen?!"
Eli olet siis kieltäytynyt sinulla tarjotusta työstä tai muusta toimenpiteestä. No, omapahan on valintasi. Ei sinulle tarvitse enempää maksaakaan.
Niin makaa kuin petaa.- ihmettelijä
sinusta on siis oikein jos sairaalta ihmiseltä joka ei pysty työtä tekemään vähennetään tukia? En ole kelle vastasit, mutta henkisesti sairas olet.
- sivistystäkö?
Näin käy Suomen maassa jos vajaakuntoinen sairas kieltäytyy palkattomasta työstä!!! Karensseja ja 280ekk vain rahaa!
Tämä on aika järkyttävää. Ymmärtäisin jos olisi kyse palkkatyöstä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433374Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162505Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3642454Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811700- 861385
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541060SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69966- 73906
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.25742Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4694