Minulla on reilu kaksikiloinen vuoden ikäinen bichon bolognese, joka ennen on juonut n. 2 kertaa päivässä, mutta nyt monena päivänä on juomatta kokonaan. Ennen olen syöttänyt koiralleni ruoaksi nappuloita vain hieman turvoitettuna, mutta parin viime kuukauden aikana olen nappuloiden seassa antanut märkäruokaa. Voisikohan tämä vaikuttaa?Koirani kuitenkin pissaa 4-5 kertaa vuorokaudessa eli samanverran kuin aina ennenkin.. Sekä on omaitsensä.. Voiko koiran stressi vaikuttaa tähän, kun meillä ollut hieman ongelmia parisuhteessa muutaman kuukauden ajan ja ollut tosi stressaavaa aikaa itse kullekkin..? En löytänyt netistä aivan vastaavaa tilannetta, joten olisi kiva kuulla huolehdinko aivan turhaan vai onko parempi käydä näyttämässä eläinlääkärissä..
Koira ei juo
4
1176
Vastaukset
- Shangrilah
Vahditko sitä kaiken aikaa. Öisinkin? Syökö se ulkona lunta? Jos se pissaa, niin ilmeisesti se saa myös nestettä. Ei se sitä tyhjästä kehitä. Jos koira on kaikinpuolin virkeä ja hyvinvoiva, niin se todennäköisesti saa märkäruuasta niin paljon nestettä ja juo jonkunverran silloin kun et näe. Jos se taas alkaa muuttumaan vaisuksi, pissaaminen hankaloituu tai tulee muita normista poikkeavia oireita, niin menisin lääkäriin tutkituttamaan koirani.
- Kotikoirat
Joa koira maiskuttaa suutaan ja jos ikenet ovat nahkeat koira on liian kuiva, silloin ruiskulla vettä suuhun , lisäksi apteekista saa nutrisal pulverin joka sekoitetaan veteen , siitä saa tarvittavat suolat kuten mag,natr,kalium, ,,koiran pitäisi juoda noin 0,5dl kiloa kohti vuorokaudessa ei enempää
Täytyisikö kokeilla lähdevettä tuo hanavesihän on täyttä .....
- ..............
Minun koiranikaan eivät käy oikeastaan koskaan vesikupilla näin viileämpään aikaan. Vesi pitää vaihtaa. Nyt syövät paljon nestettä sisältävää Yrjölänpuuroa raakaa, ennen turvotettuja nappuloita. Ero nappula-aikaan on hurja. Silloin tuntui, että vesikuppia sai täyttää aina ohimennessään. Nyt tosiaankin sitä vaihdetaan, ja aina tuntuu olevan yhtä täysi. Mutta ruoassa menee nestettä, koska tosiaan, puuriaineksia laitetaan kolme desiä, ja uunissa muhiessa niihin imeytyy varmaan ainakin 2,5 litraa ellei enemmänkin vettä. Itse lisäilen puuroon vettä sen ensimmäisen kahdenlitran jälkeen silloin kun siltä näyttää, eli tarkkaa vesimäärää en osaa sanoa.
Meillä otin tavaksi juotattaa koiria, ihan lihashuollollisista syistä. Meidän koirien lihashuollosta vastaavan ihmisen vinkin mukaan, on kuulemma "kuivalihaksinen" toinen otuksemme, ja nesteenlisäys saattaisi auttaa ehkäisemään venähdyksia ja sen sellaisia. Paha sanoa, että onko mitään vaikutusta, kun ei noita lihasjumeja ole juuri ollut, mutta ajattelin, että eipä siitä haittaakaan ole. Eli teen aina sen pidemmän lenkin jälkeen nesteseoksen kuppiin. Menee alas, kun ei ole pelkkää vettä, eli tarpeen mukaan se on joko palautusjuoma taikka ihan vesi, jossa on piimäloraus seassa. Kesällähän nuo juovat lätäköistä ja järvistä. Talvella eivät syö lunta oikeastaan lainkaan, kumpikaan. Periaatteessa olen kuitenkin sitä mieltä, että koira juo kun sillä on jano. Ja nesteytyksen määrää seuraan myöskin pissan väristä. On niin vaaleaa, että takuulla menee tarpeeksi nesteitä. Urosten ollessa kyseessä, on tämä väriinperustuva nesteytysarviokin oikein helppoa tehdä. - Inka99
Joko ap:n koiru juo? Vai vieläkö sinnittelee juomatta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733