urakka

kusee

voinko tehdä mitään kun olen teettämässä asuntooni remonttia

työt piti aloittaa noin 2 viikkoa sitten, urakoitsija kävi tasoittamassa seinästä kaksi kohtaa oli siis noin puoli tuntia

sen jälkeen on tullut vain pari tekstiviestiä et tulee jatkaan töitä
mut ei vastaa puheluihin eikä oo sen jälkeen näkynyt

pyysin tuomaan sopimuksen kirjallisena mutta hän ei tuonut

tein itse käsinkirjoitetun vapaamuotoisen mutta en ehtinyt saada siihen nimmareita alle koska urakoitsija on siis käynyt vain kerran arviointikäynnin jälkeen

keittiön kaapit pyysi tilaamaan viime viikolle ja nyt ne odottelevat noutoa, mutta asunnossahan ei oo vielä mitään töitä tehtynä jotta ne voisi asentaa, ei niitä mahdu kantaan ees sisälle ennen ku saadaan jotain valmiiksi

miten tällaisessa tilanteessa voi toimia
keneen otan yhteyttä
todisteena urakasta minulla on ne kaksi tekstiviestiä joissa hän lupaa tulla mutta varsinaiseen remonttiin niissä ei ole viittausta, pätevätkö nämä mikäli asiaa tarvii lähteä hoitamaan virallisia teitä pitkin

onko urakoitsija velvollinen hommaamaan minulle työntekijän mikäli hän ei voi työtä suorittaa, jos näin niin kuka maksaa erotuksen mikäli hinta uudella urakoitsijalla korkeampi

olen todella kusessa puolen vuoden ikäisen lapsen kanssa keskellä sotkua ja sekasortoo

5

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsittävä

Kuluttajavalitus lienee oikea paikka saada oikeutta, mutta tuollaisen urakoitsijan kanssa ei kannata jatkaa pidemmälle. Etsi uusi urakoitsija, jonka kanssa teet kirjallisen sopimuksen sanktiopykälineen.

• pykälä

paikkakunnalla jossa asun ovat remonttimiehet nyt todella kysyttyä tavaraa

remontti on ollut kesken koko kesän ja syyskuun ensimmäisenä päivänä sitä piti alkaa tekemään kohtuu suuren ja nimekkään yrityksen, edellisenä päivänä ennen remonttia otin yhteyttä yrittäjään, sanoi ettei voi tehdä sitä koska omaan omakotitaloon on tullut laaja vesivaurio, eli vastoinkäymisiä on jo ollut useita

sanktiosta, voiko sanktiopykälää soveltaa myös näin pieniin remontteihin

ja tiedätkö mitä korvataan tekemättömästä työstä

• ei kai korvausta
        pykälä kirjoitti:

paikkakunnalla jossa asun ovat remonttimiehet nyt todella kysyttyä tavaraa

remontti on ollut kesken koko kesän ja syyskuun ensimmäisenä päivänä sitä piti alkaa tekemään kohtuu suuren ja nimekkään yrityksen, edellisenä päivänä ennen remonttia otin yhteyttä yrittäjään, sanoi ettei voi tehdä sitä koska omaan omakotitaloon on tullut laaja vesivaurio, eli vastoinkäymisiä on jo ollut useita

sanktiosta, voiko sanktiopykälää soveltaa myös näin pieniin remontteihin

ja tiedätkö mitä korvataan tekemättömästä työstä

Olen joutunut tappelemaan urakoitsijoiden kanssa väärin tehdystä työstä ja sekin on äärimmäisen vaikeaa. Kuka todistaa suullisen sopimuksen? Ei kukaan. Pieni urakoitsija voi hävitä maan alle. Ja ikaa menee jäljittämiseen. Kuluttajavalitus saattaa antaa apua, mutta yleensä hekin vain suosittelevat virheen tehneelle oikaisua. Netistä löytyy alan firmoja, myös yhden miehen yrityksiä, joten kannattaa etsiä sieltä. Ja mennä kyselyissä omaa paikkakuntaa kauemmas. Syksyllä ja talvella on helpompi saada työntekijöitä. Ei kannata masentua!

• tiukalla
        ei kai korvausta kirjoitti:

Olen joutunut tappelemaan urakoitsijoiden kanssa väärin tehdystä työstä ja sekin on äärimmäisen vaikeaa. Kuka todistaa suullisen sopimuksen? Ei kukaan. Pieni urakoitsija voi hävitä maan alle. Ja ikaa menee jäljittämiseen. Kuluttajavalitus saattaa antaa apua, mutta yleensä hekin vain suosittelevat virheen tehneelle oikaisua. Netistä löytyy alan firmoja, myös yhden miehen yrityksiä, joten kannattaa etsiä sieltä. Ja mennä kyselyissä omaa paikkakuntaa kauemmas. Syksyllä ja talvella on helpompi saada työntekijöitä. Ei kannata masentua!

lasketin tarjouksen parilla urakoitsijalla osa laski hinnan tuplaten korkeemmaksi, tietty sekin vaikutti tämän kyseisen firman valintaan että oli budjettiini sopiva,-ja kuulemani perusteella tekee hyvää jälkee,- siksi tällä hetkellä urakoitsijan vaihtaminen ei todennäköisesti tule kyseeseen koska menin tollo tilaamaan ne keittiönkaapit joista köyhdyn taas 3000 ekee lisää jokka oisin voinu laittaa urakoitsijan palkkaan, mutta ajattelin että koska tämä urakoitsija laski tarjouksen hintatasooni sopivaksi niin tilaampa sit kerralla uuden keittiönkin niin ei tarvi olla taas muutaman vuoden päästä tekemässä uutta remppaa ja tulee koko kämppä kerralla kuntoon
        tympii ihan satasella asuu niin et keittiö on buukattu täyteen huonekaluja...onneksi vessaan ja mikrolle pääsee ilman suurempia ongelmia niin lapsen kanssa ei oo täysin mahdotonta asuu

• sanktio

minkä suuruinen on kohtuullinen sanktio
        esim. urakan kesto arvioitu 2 vko, -työ sovitaan tehtäväksi tiettyyn päivään mennessä- ja hinta x euroa, menee 3 vko, niin paljonko sanktio prosenteissa urakan kokonaissummasta?
        ja entä jos urakan valmistuminen pitenee asunnosta johtuvista asioista mm. kosteutta keittiön kaakeleiden alla tms, niin kohdistuuko sanktio silloin minuun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1022
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      771
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe