Budjetti tuo otsikossa mainittu (sisältäen yhden objektiivin). Harkitsen uutta kalustoa, mutta käytettynäkin saisi aika hyviä laitteita.
Uudesta harkinnassa etupäässä Canonin kymppisarjalaiset. Käytettyinä olen katsellun Canonin 50D ja Nikonin D90 malleja. Canoniin mielessä ollut 18-135 optiikka. Nikon on vähän vieraampi merkki, mutta jokin vastaava lasi siihenkin tulisi. Yhdellä optiikalla olen ainakin alkuun ajatellut pärjääväni, joten siinä saisi olla laajuutta ja ulottuvuutta. Valovoimaakin ehkä, mutta saattaa tulla kalliiksi hankkia huippuoptiikkaa.
Tarttuisinko uusiin vai olisiko vanhemmissa rungoissa enemmän minulle, joka haluaa sellaista aktiiviharrastajan tasoa olevan kaluston. Olen kuvannut vuosia filmijärkkäreillä, mutta en kuitenkaan enää viime aikoina. Nyt siis tarkoitus siirtyä digiaikaan.
Noin 600-1000 euron setti
9
176
Vastaukset
- Pentax K-50
Nuo em vaihtoehdot ovat hyviä. Jos hankkisin uutta niin eräs parhaimmista voisi olla tämä 680€:n kittipaketti:
https://www.topshot.fi/product/8036/pentax-k-50-musta-18-55mm-wr-kit
Sääsuojattu runko runkovakaajalla ja kunnon prismaetsimellä. Ca/Ni ei löydy vastaava tuohon hintaan. - sisältäen yhden
Hyviä kuvia:
Käytetty D90 n. 300€ ja hyvä objektiivi n. 700€ - 4+14
50D on edelleen hyvä runko, edistystä on tapahtunut lähinnä suurilla herkkyyksillä ja video-ominaisuuksissa. 700D:n saa aika edullisesti 18-135 STM -objektiivin kanssa. 70D on vielä ylihinnoiteltu.
- k.a.mera
4+14 kirjoitti:
http://www.rajalacamera.fi/canon-eos-700d-18-135-is-stm-11098.html?nosto=nosto-page-front1
Tämäkö olisi hyvä setti? Parempi kuin Canon 50D tai Nikon D90? Olisihan se ainakin uusi...
Minua kiinnostaisi L-sarjan optiikka, mutta saako tähän sitä järkevästi. Ainakin 70-200/4L:aa olisi aika hyvin tarjolla käytettynäkin. - 4+14
k.a.mera kirjoitti:
Tämäkö olisi hyvä setti? Parempi kuin Canon 50D tai Nikon D90? Olisihan se ainakin uusi...
Minua kiinnostaisi L-sarjan optiikka, mutta saako tähän sitä järkevästi. Ainakin 70-200/4L:aa olisi aika hyvin tarjolla käytettynäkin.Kuvan laatu on parempi, mutta käytettävyys, sään kestävyys ym. huonompi. Lähinnä 18-135 IS STM -optiikan saa tuossa paketissa edullisesti.
- Helppo nakki
Nikon D7000 18–105 mm VR (laajuutta) 35 mm f/1.8 (valovoimaa). Siinä aktiiviharrastajan setti alle tonnilla. Laajuutta JA valovoimaa yhdessä ja samassa lasissa ei tuolla budjetilla löydy.
- nikoon1
Nikon D90 todella hyvä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5045491Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1194709- 4072207
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292122Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1641139- 611063
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N9991Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll72961Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132938