Noin 600-1000 euron setti

k.a.mera

Budjetti tuo otsikossa mainittu (sisältäen yhden objektiivin). Harkitsen uutta kalustoa, mutta käytettynäkin saisi aika hyviä laitteita.

Uudesta harkinnassa etupäässä Canonin kymppisarjalaiset. Käytettyinä olen katsellun Canonin 50D ja Nikonin D90 malleja. Canoniin mielessä ollut 18-135 optiikka. Nikon on vähän vieraampi merkki, mutta jokin vastaava lasi siihenkin tulisi. Yhdellä optiikalla olen ainakin alkuun ajatellut pärjääväni, joten siinä saisi olla laajuutta ja ulottuvuutta. Valovoimaakin ehkä, mutta saattaa tulla kalliiksi hankkia huippuoptiikkaa.

Tarttuisinko uusiin vai olisiko vanhemmissa rungoissa enemmän minulle, joka haluaa sellaista aktiiviharrastajan tasoa olevan kaluston. Olen kuvannut vuosia filmijärkkäreillä, mutta en kuitenkaan enää viime aikoina. Nyt siis tarkoitus siirtyä digiaikaan.

9

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentax K-50
    • sisältäen yhden

Hyviä kuvia:
      Käytetty D90 n. 300€ ja hyvä objektiivi n. 700€

• 4+14

50D on edelleen hyvä runko, edistystä on tapahtunut lähinnä suurilla herkkyyksillä ja video-ominaisuuksissa. 700D:n saa aika edullisesti 18-135 STM -objektiivin kanssa. 70D on vielä ylihinnoiteltu.

• k.a.mera

• 4+14
        k.a.mera kirjoitti:

Tämäkö olisi hyvä setti? Parempi kuin Canon 50D tai Nikon D90? Olisihan se ainakin uusi...

Minua kiinnostaisi L-sarjan optiikka, mutta saako tähän sitä järkevästi. Ainakin 70-200/4L:aa olisi aika hyvin tarjolla käytettynäkin.

Kuvan laatu on parempi, mutta käytettävyys, sään kestävyys ym. huonompi. Lähinnä 18-135 IS STM -optiikan saa tuossa paketissa edullisesti.

• Helppo nakki

Nikon D7000 18–105 mm VR (laajuutta) 35 mm f/1.8 (valovoimaa). Siinä aktiiviharrastajan setti alle tonnilla. Laajuutta JA valovoimaa yhdessä ja samassa lasissa ei tuolla budjetilla löydy.

• nikoon1

Nikon D90 todella hyvä ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      261
      4696
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      80
      3137
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2493
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      31
      2113
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1787
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1560
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1305
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      975
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      968
    10. Laita vielä yksi viesti

Saisin rohkeutta☺️ Naiselta
      Ikävä
      98