Olen työskennellyt vajaa 10 vuotta sosiaalipuolella, lastensuojelussa ja nyt neljättä vuotta päiväkodissa. Työn hyviä puolia ovat riittävä toimeentulo kk palkka henkilökohtainen lisä, säännöllisesti pyörivät lomat ja varmuus työn jatkuvuudesta.
Kuitenkin olen tilanteessa että yhä vaikeampi on aamuisin töihin mennä, en viihdy työssä ja työilmapiiri alkaa olla sietämätön. Olen kokeillut useampaa työtä ja työpaikkaa sosiaalipuolella. Haluaisin työskennellä esim. eläinkaupan myyjänä mutta palkka ja työllistyminen epäilyttää. Kaupanala ja myyntiö on minulle täysin vierasta, en tiedä mitään palkasta kuin että se on huomattavasti pienempi kuin minulla nyt. Osaako kukaan valaista minkä verran kuussa voisi tienata, ja miten lomat pyörivät alalla? Menettäisin ilmeisesti myös työssäni jo kertyneet lisät jne jos vaihtaisin alaa?
Lisäksi miten kummassa rahoittaisi kouluttautumisen eläinalalle kun nytkin palkka on pieni, mutta juuri riittävä? Oppisopimus kiinnostaisi, mutta taloudelliset riskit koen liian suuriksi. Neuvoja tai kokemuksia?
Eläinkaupan myyjä
3
2400
Vastaukset
- höpinä
Olen työskennellyt eläinkaupoissa ja eläinpuolella muutenkin jo vuosia. Palkan takia ei kyllä kannata, itse saan vaki työstä sen verran, että 1100€ jää kuussa käteen. Tätä työtä tehdäänkin paljolti rakkaudesta eläimiin ei palkan takia...
- MyyntitykinTyöSekin
Eläinkaupan myyjän työ on myöskin pääasiassa sitä myyntityötä ja vielä yleensä sieltä agresiivisemmasta päästä. Asiakkaille suositellaan ja tuputetaan tuotteita, joita he eivät välttämättä halua tai edes tarvitse. Itse olen monta kertaa eläinkaupassa törmännyt siihen, että on suositeltu tuotetta, joka ei ole edes tarkoitettu tarvitsemaani tarkoitukseen. Samaten on suoranaisesti myös valehdeltu, että vain eläinkaupan tarjoama tuote on oikeanlainen, jotta on saatu myytyä tavaraa kalliimmalla eläinkaupan hinnoilla.
- Anonyymi
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä teet nykyään? Päädyitkö eläinkauppaan töihin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1463153- 91753
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221394Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701211- 441181
- 371061
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke134994- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38928