Viking Linen Amorella ajoi karille: "Pimeni ja kuului jysäys"
Amorella karille
41
420
Vastaukset
- jongjohnnigga
Se on sit jouluristeily varmaan peruttu vai tuovatko ne Rosellan tuuraamaan?
X-perse olis myös joulunpyhinä jouten. Tuskin festiäkään vuokraavat.. - 12+7
Näin siinä käy, kun ei laivoja huolleta.
Ja varmaankin merikortti oli kaapissa.
Saa nähdä, mitä Viikkarin propagandapäällikkö kertoilee.- hii-o-hei
Merikartta oli karttapöydällä mutta silti kaapillinen sulakkeita kärähti.
- FcddSe
Koistisen optimistijollasta köli poikki: "kuului hirveä ritsahdus"
- Näin on
Kannattaa mennä tuonne lukemaan hieman asiantuntevampaa keskustelua:
Harrastukset / Veneily / Laivat ja merenkulku- Jep jep
Eipä täällä tosiaan yksikään pelle päässyt edes totuuden polun alkuun.
Täysin eksyksissä.
- erv
vrt
- 15vds5v
tuli vaan niin huonoon aikaan tä, ettei mitään rajaa....
juuri nyt kun vikinglinen "vara-alus" cinderella on ajamssa helsinki-tallinna reittiä- qwerty..
Hyvää tuuria tuo, ei tarvi tyhjänä arkisin ajella, tappiota tekemässä.
- Turum Poik
qwerty.. kirjoitti:
Hyvää tuuria tuo, ei tarvi tyhjänä arkisin ajella, tappiota tekemässä.
Nythän sitä tappiota vasta tuleekin, kun palkat juoksee koko henkilökunnalle koko ajan...
Ja ei Amorella ikinä tyhjänä tai edes lähes tyhjänä aja, kyllä se on kannattava reitti...
Sen sijaan Galaxy ajelee aika tyhjillään usein, paras mitä mulla oli, oli se että terminaalista lähti mun lisäksi 17 matkustajaa autolla tulevat
TallinkSilja voisi kohentaa tilannetta helposti, itselläni kaksi ratkaisumallia:
1 Muutettaisi aikataulua niin että Galaxy lähtisi jokatoinen ilta 22:00 ja Baltic Princes jokatoinen ilta 22:00 Turusta, ja vastaavasti Tukholmasta 21:00
Saapuminen turkuun olisi aina 9:00 ja tukholmaan 8:00
Näin saataisi pitkät satama-ajat ja tuollaisesta risteilystä tulisi taatusti hitti, ja esim. rahdin kannalta erittäin suosittu, koska laiva olisi lastattavissa lähes koko päiän ajan
2 Siirrettäisi Isabelle Turku-Tukholma aamulaivaksi, taatusti riittäisi väkeä jotka kaipaa perinteistä laivaa samalla aikataulua voisi muuttaa niin että lähtö olisi esim. 11:00 ja Tukholmasta 22:00 - tappiota tekemässä?
qwerty.. kirjoitti:
Hyvää tuuria tuo, ei tarvi tyhjänä arkisin ajella, tappiota tekemässä.
no sitä tulee kun laiva ei liiku, e liiku myöskään tuloja tuottava rahti ei ne matkustajat pelkästään, tosi uunoja nää s24:n välkyt,,, varsinkin tämä Q....
jos ei olis rahtii, tuskin niitä liikennöitäis muutaman sadan ihmisen vuoksi tapiolla.
ikuisia riman alituksia tietämyksssä tällä qwerty:llä - tekeetekee
tappiota tekemässä? kirjoitti:
no sitä tulee kun laiva ei liiku, e liiku myöskään tuloja tuottava rahti ei ne matkustajat pelkästään, tosi uunoja nää s24:n välkyt,,, varsinkin tämä Q....
jos ei olis rahtii, tuskin niitä liikennöitäis muutaman sadan ihmisen vuoksi tapiolla.
ikuisia riman alituksia tietämyksssä tällä qwerty:lläPäivitä tiedot.
Nykyisin matkustajat tuottavat enemmän kuin rekkojen kuskaaminen, ym. rahti. - 564546
tekeetekee kirjoitti:
Päivitä tiedot.
Nykyisin matkustajat tuottavat enemmän kuin rekkojen kuskaaminen, ym. rahti.No miksi sitten suomen ja ruotsin väliä ajetaan myös lautoilla, mihin ei oteta lainkaan risteilymatkaajia.
Jos esim TallinkSiljan SeaWindin tilalle tulisi Isabelle, ja sinne myytäisi myäös risteilyitä, niin taatusti siitä tulisi suosittu "iltabilelaiva" vähän niiku Rosellan tapaan, mikä lähti Turusta joskus 23:00 aikoihin vasta - tappiota tekemässä?
tekeetekee kirjoitti:
Päivitä tiedot.
Nykyisin matkustajat tuottavat enemmän kuin rekkojen kuskaaminen, ym. rahti.suuri siivu tuotosta tulee juuri näinä matkustajista vähäisillä kausilla rahdista, eikä rahti ole muutoinkaan mitätön tulonlähde, rakennetaanhan autolauttojen autokannetkin nykyään rahdin kuljetuksen vaatimusten mukaan..
parempi että otat itse asioista selvää. rimanalitus taas toistamiseen sulta
mm. star jolla romahti rekkaramppi on rakennettu rahtia silmällä pitäen, samoin viking grace (huomaa peräportti & autokannen rakenteet) - erfefrew fre re
tappiota tekemässä? kirjoitti:
suuri siivu tuotosta tulee juuri näinä matkustajista vähäisillä kausilla rahdista, eikä rahti ole muutoinkaan mitätön tulonlähde, rakennetaanhan autolauttojen autokannetkin nykyään rahdin kuljetuksen vaatimusten mukaan..
parempi että otat itse asioista selvää. rimanalitus taas toistamiseen sulta
mm. star jolla romahti rekkaramppi on rakennettu rahtia silmällä pitäen, samoin viking grace (huomaa peräportti & autokannen rakenteet)Mutta eikös nuo "star" alukset ole ainuita "risteilylaivan näköisiä" missä on kaksi rekkakantta? SeaWindillä yms. "rehellisillä" rahtialuksillahan se on ihan normaali ratkaisua
- tappiota teet
erfefrew fre re kirjoitti:
Mutta eikös nuo "star" alukset ole ainuita "risteilylaivan näköisiä" missä on kaksi rekkakantta? SeaWindillä yms. "rehellisillä" rahtialuksillahan se on ihan normaali ratkaisua
risteilylaivoissa ei ole laivan läpi ajettavia autokansia, joten eivät ole lainkaan risteilylaivan näköisiä, aivan samalla ro-ro periaatteella toimivia kuin sea wind ikään, autokannet löytyy molemmista.
jos riteilylaivoja halua hakea itämereltä niin sellainn on birka stockholm! - niinma
tappiota tekemässä? kirjoitti:
suuri siivu tuotosta tulee juuri näinä matkustajista vähäisillä kausilla rahdista, eikä rahti ole muutoinkaan mitätön tulonlähde, rakennetaanhan autolauttojen autokannetkin nykyään rahdin kuljetuksen vaatimusten mukaan..
parempi että otat itse asioista selvää. rimanalitus taas toistamiseen sulta
mm. star jolla romahti rekkaramppi on rakennettu rahtia silmällä pitäen, samoin viking grace (huomaa peräportti & autokannen rakenteet)http://www.vikingline.com/Documents/investors/financial reports/Lehdistotiedote 131114 osavuosikatsaus.pdf
- freew fer
tappiota teet kirjoitti:
risteilylaivoissa ei ole laivan läpi ajettavia autokansia, joten eivät ole lainkaan risteilylaivan näköisiä, aivan samalla ro-ro periaatteella toimivia kuin sea wind ikään, autokannet löytyy molemmista.
jos riteilylaivoja halua hakea itämereltä niin sellainn on birka stockholm!Niin siksi sanoin että ne on risteilylaivan NÄKÖISIÄ ei risteilylaivoja
"reiluissa" rahtilaivoissa on ainakin osa autoista ulkona/näkösällä ja voidaan lastata myös nosturilla, eli on aika eri näköisiä päälle päin kuin noi Gracet yms - Ja hah!
freew fer kirjoitti:
Niin siksi sanoin että ne on risteilylaivan NÄKÖISIÄ ei risteilylaivoja
"reiluissa" rahtilaivoissa on ainakin osa autoista ulkona/näkösällä ja voidaan lastata myös nosturilla, eli on aika eri näköisiä päälle päin kuin noi Gracet ymsSulla on aika kehno hahmotuskyky.
Vai näköisiä? PAH! - 88998
Ja hah! kirjoitti:
Sulla on aika kehno hahmotuskyky.
Vai näköisiä? PAH!"Viralliseksi" autolautaksi laskettakoon lautat, missä on autot NÄKYVILLÄ eli esim. SeaWind ja Finnlinesin laivat
Mutta nuo Star alukset lienee ainoita "risteilijöiden näköisiä" joissa on kaksi rekkakantta... siksi sellaisen voisi siirtää esim 40 vuotiaan seawindin tilalle hyvin.
Ja juuri viimeksi Baltic Princes ohitti yöllä risteilylaivan Birka Paradise ja samaa näköä siinä oli Gracen yms kanssa - Jo olet!
88998 kirjoitti:
"Viralliseksi" autolautaksi laskettakoon lautat, missä on autot NÄKYVILLÄ eli esim. SeaWind ja Finnlinesin laivat
Mutta nuo Star alukset lienee ainoita "risteilijöiden näköisiä" joissa on kaksi rekkakantta... siksi sellaisen voisi siirtää esim 40 vuotiaan seawindin tilalle hyvin.
Ja juuri viimeksi Baltic Princes ohitti yöllä risteilylaivan Birka Paradise ja samaa näköä siinä oli Gracen yms kanssaSulla on tosi huono hahmottamiskyky.
Keulakin yhtä tylppä, samoin perä.
Hei, jotain tasoa! - gsompp
freew fer kirjoitti:
Niin siksi sanoin että ne on risteilylaivan NÄKÖISIÄ ei risteilylaivoja
"reiluissa" rahtilaivoissa on ainakin osa autoista ulkona/näkösällä ja voidaan lastata myös nosturilla, eli on aika eri näköisiä päälle päin kuin noi Gracet ymsHehehh...vai reiluissa rahtilaivoissa:))
Ei autoja ole lastattu kraanoilla enään sataan vuoteen, eikä kuskata sääkannella.
Autonkuljetusalukset ovat etäisesti laivaa muistuttavia laatikoita.
http://www.pitchengine.com/walleniuswilhelmsenlogistics/mvparsifalstrengthensthewwlnetwork - fewfewf84
gsompp kirjoitti:
Hehehh...vai reiluissa rahtilaivoissa:))
Ei autoja ole lastattu kraanoilla enään sataan vuoteen, eikä kuskata sääkannella.
Autonkuljetusalukset ovat etäisesti laivaa muistuttavia laatikoita.
http://www.pitchengine.com/walleniuswilhelmsenlogistics/mvparsifalstrengthensthewwlnetworkTuossa kuvaa Finnlinesin AUTOLAUTASTA http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/Finnstar_Helsinki_02.jpg tossa SeaWindista http://www.simplonpc.co.uk/SeaWind/SeaWind05nikA124.jpg
Yhteisä molemmille AUTOLAUTOILLE on se, että autokansi on osittain ulkona, jolloin nosturilla lastaaminen on mahdollista
Kun taasen näissä ns. Risteilylaivoissa (joihin myös Star alukset kuuluu) on autokansi kokonaan katettu, ja laiva (lähes) täysikorkuinn perästä keulaan... eli samaa näköä "oikeiden" risteilijöiden kanssa.
Eli Star luokan alukset lienee ainoita "risteilijöitä" joissa on KAKSI rekkakantta :) - Voi sentään
fewfewf84 kirjoitti:
Tuossa kuvaa Finnlinesin AUTOLAUTASTA http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/Finnstar_Helsinki_02.jpg tossa SeaWindista http://www.simplonpc.co.uk/SeaWind/SeaWind05nikA124.jpg
Yhteisä molemmille AUTOLAUTOILLE on se, että autokansi on osittain ulkona, jolloin nosturilla lastaaminen on mahdollista
Kun taasen näissä ns. Risteilylaivoissa (joihin myös Star alukset kuuluu) on autokansi kokonaan katettu, ja laiva (lähes) täysikorkuinn perästä keulaan... eli samaa näköä "oikeiden" risteilijöiden kanssa.
Eli Star luokan alukset lienee ainoita "risteilijöitä" joissa on KAKSI rekkakantta :)Tuo Finnlines on tyylipuhdas ro-ro, missä on huttejä myös matkustajaliikenteeseen. On tarkoitettu lähinnä pyörillä kulkevien konttien kuljetukseen. Henkilöautoille on varattu sellaisia kylkipaikkoja. Se ei ole mikään autolautta. Serenade on taas autolautta.
- viimeksi, entä nyt?
88998 kirjoitti:
"Viralliseksi" autolautaksi laskettakoon lautat, missä on autot NÄKYVILLÄ eli esim. SeaWind ja Finnlinesin laivat
Mutta nuo Star alukset lienee ainoita "risteilijöiden näköisiä" joissa on kaksi rekkakantta... siksi sellaisen voisi siirtää esim 40 vuotiaan seawindin tilalle hyvin.
Ja juuri viimeksi Baltic Princes ohitti yöllä risteilylaivan Birka Paradise ja samaa näköä siinä oli Gracen yms kanssa" Baltic Princes ohitti yöllä risteilylaivan Birka Paradise ja samaa näköä siinä oli Gracen yms kanssa"
aluksen nimi vain on nykyään birka stocholm, ja aika paljon eri näköinenkin vielä gracen yms kanssa, ei löydy birka stockhomista takaa peräportteja eikä perhosportteja kelasta .... - wf46we5r4f
viimeksi, entä nyt? kirjoitti:
" Baltic Princes ohitti yöllä risteilylaivan Birka Paradise ja samaa näköä siinä oli Gracen yms kanssa"
aluksen nimi vain on nykyään birka stocholm, ja aika paljon eri näköinenkin vielä gracen yms kanssa, ei löydy birka stockhomista takaa peräportteja eikä perhosportteja kelasta ....Niin, mutta "perusrakenne" oli sama, eli laiva yhtä korkea edestä kuin takaa, ja umpinainen rakenne, oli kyllä upea laiva, vaikka näin sen nopeasti vain hytin ikkunasta yöllä...
Myöhemmin KOITIN katsoa netistä tietoa tosta laivasta, ei löydy helpolla tietoa esim. onko siinä jotain "promenaderakennetta" tms.
Mutta samaa muotoilua noudattaa myös Grace, Baltic Princes, Amorella, Star jne. kun taasen rehdit autolatat, kuten SeaWind ja Finnlines noudattaa ihan eri kaavaa - perusrakenne
wf46we5r4f kirjoitti:
Niin, mutta "perusrakenne" oli sama, eli laiva yhtä korkea edestä kuin takaa, ja umpinainen rakenne, oli kyllä upea laiva, vaikka näin sen nopeasti vain hytin ikkunasta yöllä...
Myöhemmin KOITIN katsoa netistä tietoa tosta laivasta, ei löydy helpolla tietoa esim. onko siinä jotain "promenaderakennetta" tms.
Mutta samaa muotoilua noudattaa myös Grace, Baltic Princes, Amorella, Star jne. kun taasen rehdit autolatat, kuten SeaWind ja Finnlines noudattaa ihan eri kaavaaseawind kuten fjärdräven sekä finnlinesit ovat perusrakenteeltaan rahdin kuljetukseen valmistettuja aluksia.
on siis aivan sama jatkossa mitä ne ovat mielikuvituksessasi, mielikuvituksesi kun ei osu todellisuuden kanssa samalle linjoille - 4685
perusrakenne kirjoitti:
seawind kuten fjärdräven sekä finnlinesit ovat perusrakenteeltaan rahdin kuljetukseen valmistettuja aluksia.
on siis aivan sama jatkossa mitä ne ovat mielikuvituksessasi, mielikuvituksesi kun ei osu todellisuuden kanssa samalle linjoilleNiin SeaWind ja Finnlines on rehtejä rahtilaivoja, niitä ei ole edes ajateltu sillä kantilla että niillä tehtäisi risteilyitä, eikä niitä kyllä laivoille edes myydä
- perusasiat
4685 kirjoitti:
Niin SeaWind ja Finnlines on rehtejä rahtilaivoja, niitä ei ole edes ajateltu sillä kantilla että niillä tehtäisi risteilyitä, eikä niitä kyllä laivoille edes myydä
niin ja autolautat ja risteilylaivatkin ovat eri juttuja.
tutustupa alusjakoon vaikka tuolla:
www.maritimeforum.fi
on risteilyaluksia, autolauttoja sekä muita aluksia ... - frefwe5f4
perusasiat kirjoitti:
niin ja autolautat ja risteilylaivatkin ovat eri juttuja.
tutustupa alusjakoon vaikka tuolla:
www.maritimeforum.fi
on risteilyaluksia, autolauttoja sekä muita aluksia ...Niin, on autolauttoja kuten SeaWind ja Finnlines
Niin on myös risteilylaivoja, kuten Birka Line, ja OASIS
Sitten on myös risteilylaivan NÄKÖISIÄ lauttoja, kuten Serenade, Symphony, Star jne
Ja nuo "Star" alukset lienee lähes ainoita viimeksi mainittuja aluksia, joissa on kaksi rekkakantta? - Mene lekuriin
frefwe5f4 kirjoitti:
Niin, on autolauttoja kuten SeaWind ja Finnlines
Niin on myös risteilylaivoja, kuten Birka Line, ja OASIS
Sitten on myös risteilylaivan NÄKÖISIÄ lauttoja, kuten Serenade, Symphony, Star jne
Ja nuo "Star" alukset lienee lähes ainoita viimeksi mainittuja aluksia, joissa on kaksi rekkakantta?Ne tylppäkeulaiset ja lattaperäiset muka risteilyalusten näköisiä? Me silmälääkäriin, sillä optikko ei sinulle riitä.
- hannes51
Satama-aika maksaa maltaita. Parempi vain kävästä satamassa ja lähteä äkkiä pois.
- 45456456
Siksi pitäisi hesaan saada myös kolmas laiva ajamaan tukholmaan
Näin ollen saataisi hesasta aamu- ja iltalähtö, eli siis tuplattua lähtöjen määrä, lisäämällä yksi laiva
- Kunnossa ?
Marine Trafficin kuvassa Amorella on yhä Raumalla? klo 20.29. Vai onko tutka jäänyt laittamatta päälle.
- Èpäkunnossa
Klo 21.16 Vikingin sivuilla: Amorellan sunn.aamu lähtö peruuntunut. Yrittävät päästä Tukholmaan sunn. illaksi. Epäilen tuleeko laiva valmiiksi
- pärskeitä...
Ehtii jos sunnuntai aamuna lähtee.
Rauma - Tukholma välimatka on n.190 mailia.
Keskinopeus 18 solmua, reilut 10h - Menossa jo
pärskeitä... kirjoitti:
Ehtii jos sunnuntai aamuna lähtee.
Rauma - Tukholma välimatka on n.190 mailia.
Keskinopeus 18 solmua, reilut 10hMarinetrafficin mukaan menossa Ruotsin ja affenanmaan välissä kohti Tukholmaa, lähtenyt Raumalta puoli kahden maissa.
- Pelkuri
Ensi yöksi myrsky tulossa...onko mitään tuulirajoitusta, ettei ruotsinlaivat lähde. Itse pitäisi lähteä maan.illalla Ruotsiin ja mieluummin jäisin rannalle, mutta kun matka maksettu niin...Pelkään niin kovasti pimeällä merellä kun tuulee! Niin, valintakysymys lähteäkö vai ei. Mietin vaan onko matkustajalla oikeus peruuttaa matka kun on myrsky? Jääkö laivat koskaan satamaan odottamaan?
- Hyttäri
Matkan voi aina peruuttaa mutta koska syy on pelko eikä esim. sairastuminen, kuolemantapaus perheessä yms. niin rahaa et saa takaisin mutta lippusi käyttöpäivää voit muuttaa eteenpäin.
- Neuvoja.
Tässä on taas hyvä esimerkki ihmisen havainnoinnista. "Kuului jysäys". Jysäys olisi loogista, koska fatalia on tapahtunut. Vaan nyt asia ei ollut niin. Eipä ollut jysäystä. Aivojen täydentämää tapahtumaa.
Havainnoinnista saatiin 1960-luvun lopulla hyvä esimerkki Russarön linnakkeelta, jolloin vartiomiehen ilmoittelu oli esimerkillistä. Tosin poliittisista syistä hänelle ei voitu myöntää ansiomitalia.
Tuolloin tornin vartiomies soitti patterin päällikölle ja ilmoitti Merenkulkuhallituksen aluksen saapuvan ulkomereltä ja sitä seuraa neuvostoliittolainen hävittäjä ja ne lähestyvät Suomen aluevesiä. Tuo aiheutti linnakkeella tietenkin hälytyksen, sillä tuollaisesta ei oltu saatu mitään tietoa. Joskin ajan kuluttua tuli tornista uusi ilmoitus, jonka mukaan alukset olivat ylittäneet Suomen aluevesirajan ja neuvostohävittäjän miehistö juoksee aluksen kannella ja ryhmittyy aluksen vasemmalle laidalle.
Erinomaista havainnointia eikä yhtäkään omaa päätelmää! Jos ilmoitus olisi ollut, että hävittäjällä on kai annettu hälytys ja miehistö juoksee kannella, olisivat seuraukset voineet olla vakavat.
Joten: mikä jysäys? Mielikuvituksen tuotetta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219