Kertokaapa mielipiteitä ELIIDA nimestä..ja ehdotuksia toisiin nimiin..veli on Eevert
Mielipide nimestä ELIIDA
14
698
Vastaukset
- Hirvi-Kalervo
HIRVEÄ!
- Petteri.Punakuon0
POROA!
- weedc
Mielestäni kuulostaa siltä että nimi olisi eliisa mutta nuhassa se sanotaan eliida.. ei hyvä, mutta makunsa kullakin..
- ...
eliida Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
-1899 0 29 29
1900-19 0 59 59
1920-39 0 12 12
1940-59 alle 5 alle 5 alle 10
1960-79 0 0 0
1980-99 alle 5 alle 5 alle 10
2000-09 0 8 8
2010-13 0 5 5
Yhteensä alle 10 alle 123 alle 133- yeryeruy
Ahaa
- Ei kiitos,
Väkisin väännetty; aivan kamala.
Hei,
Katsoin Pentti Lempiäisen nimipäivättömien nimipäiväkirjaa. Löysin sieltä nimen yhdellä I-kirjaimella kirjoitettuna eli Elida.ja kahdella L-kirjaimella Ellida.
Eliida maistuu suussani kauniilta. Mutta kun sitä tarkemmin maiskuttelen, kuulen siinä yhdistelmän El ja Iida. Eli Iida? Pappina en ole nimeen kasteen yhteydessä törmännyt.
Erikoisin etunimi, jonka olen löytänyt hautausmaalta oli Blondiina, vanhan ruustinnan nimi.
Elidasta ja Ellidasta nimipäiväkirja kertoo näin:
" Ruotsissa tyttölapsille 1800- ja 1900-luvun vaihteessa paljon annettuja nimiä oli Elida. Vaikka sen suosio sittemmin väheni. Meillä oli 1980-luvun alusssa Elidoja ja Ellidoja 584.
Nimen juuria on etsitty eri tahoilta. Kun Elida on ollut Ruotsissa niin suosittu, mieli tekee ajatella, että se on vanha pohjoismainen nimi. Islannista tunnetaankin muoto Ellidi, joka merkitsee pikapurjehtijaa.
Poissuljettu ei ole sekään, että Elida on naispuolinen vastine pyhimysnimelle Elid eli Elidius.
t. Maarit-pappi- Milla Magia
KUUNTELEVA KIRKKO BOIKOTTIIN! PILAA PALSTAN HENGEN!
- temppiä!
Myös Oliida,Ediila,Odolmiini,Adiila,Ottiilia,Attila.
EDiila kuin kefiiri,tai fakiiri.Ediila tai Alibi?
Mudilia,Kudilia,Tulidia,Nudilia,Pudilisti,Otteljaana
Uppeliisi,Muppelo Hei Milla Magia,
Kirjoitat, että Kuunteleva_Kirkko pilaisi palstan hengen. Tämä palstahan käsittelee kasteita? Eikö se juuri ole kirkon perustehtävä Jeesuksen antaman kastekäskyn mukaisesti?
Monia pappeja kiehtoo kastettavien kastelastensa nimien valinnat. Niistä saa mukavia juttuja kastepuheisiinkiin.
Mielelläni kuulisin tälläkin palstalla, miksi valitsitte juuri kyseiset nimet lapsillenne.
t. Maarit-pappi- Matami Mimmi
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei Milla Magia,
Kirjoitat, että Kuunteleva_Kirkko pilaisi palstan hengen. Tämä palstahan käsittelee kasteita? Eikö se juuri ole kirkon perustehtävä Jeesuksen antaman kastekäskyn mukaisesti?
Monia pappeja kiehtoo kastettavien kastelastensa nimien valinnat. Niistä saa mukavia juttuja kastepuheisiinkiin.
Mielelläni kuulisin tälläkin palstalla, miksi valitsitte juuri kyseiset nimet lapsillenne.
t. Maarit-pappiPaltan nimi on ristiäiset ja NIMIÄISET! Vai eikö uskonnottomat saisi antaa nimeä lapselleen, häh? Kirkkoon kuulumattomat eivät varmaan halua kirkonmiehiä jeesustelemaan, kun miettivät nimiä lapsilleen!
Lopettakaa jo se uskonnon tuputtaminen! - _Lumikki_
Matami Mimmi kirjoitti:
Paltan nimi on ristiäiset ja NIMIÄISET! Vai eikö uskonnottomat saisi antaa nimeä lapselleen, häh? Kirkkoon kuulumattomat eivät varmaan halua kirkonmiehiä jeesustelemaan, kun miettivät nimiä lapsilleen!
Lopettakaa jo se uskonnon tuputtaminen!Kuulkaas Milla Magia ja Matami Mimmi, älkääs nyt olko noin ahdasmielisiä. Tehän pilaatte täysin kirkkoon kuulumattomien maineen!
Kyllä papit, jotka ovat nimenantoasioissa alan ammattilaisia saavat vallan hyvin tälle palstalle kirjoittaa. Sitäpaitsi palstan nimihän on ristiäiset ja nimiäiset. :D - Äöö
Minä tunnen yhden Eliidan
- kaunis nimi
Minusta Eliida on kaunis nimi. Voi olla hiukan vaikea lausua suomalaiselle ja ehkä joutuu toistamaan sitä joskus kuulijoille. Tärkeintä on, että itse pidätte nimestä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949