Cavalierin ruokavalio, ex mies syöttää jahtikoirien ruokia

metsäkana78

Tänään koira oksenteli rajusti.
koira jäi miehelle. Erossa. (koira on minulla välillä)

Nyt kiistelemme ruokavaliosta.
Koira on1.5 vuoden ikäinen.

Mitä tehdä, kun mies ei osta(työtön) koiralle sopivaa ravintoa? Ja minulla ei ole mahdollista koiraa pitää?

Syöttää ajokoirille ja muille metsästykseen tarkoitettujen koirien ruokia. Cavalierit eivät ole mitään metsäkoiria tai vesilintukoiria

1

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiria 20 vuotta

      Se, että koirale syöttää metsästyskoiralle sopivia ruokia, ei ole oikeastaan ongelma. Koira kuin koira. Ei sillä ole merkitystä, onko se koira metsästyskäytössä. Olikohan kysymys jossain muuallakin, vai kuvittelenko vaan, että joskus saman kysymyksen yhteydessä olisi ollut nimi "jahti" ruoan yhteydesä? Jahti&Vahti on yksi parhaimmista ns. halparuoista. Noin niinkuin sisällöltään.

      Kysyit, mitä tehdä? Voit varmaan helposti vaikka ostaa itse sen itsellesi mieleuisamman ruoan? Tuon kokoisella koiralla ei menekki niin suurta ole, ettei se ole iso kuluerä. Tuskin ex siitä pahasti hermostuisi.

      Oksentelu on varmaankin nyt loppunut jo, mutta vastaan siihenkin. Yritin vastata aikaisemmin, mutta ei onnistunut. Eli oksenteluun voi olla monta syytä, ja reagointiin vaikuttaa koiran yleiskunto yleisemmin. KOirilla voi olla mahatautia, niillä voi olla suolistotukoksia tai muuta vakavampaa, myrkytystä, tai osalla koirista voi tulla vaikka ihan rokotusreaktiona hyvinkin rajuja oksenteluita. Oksentelu voi herkimmillä johtua vaikka väärästä ruoasta, mutta rajuna se on yleensä äkillisestä syystä johtuvaa. Tuskin koiran saamasta ruoasta, koska jos se oksentelisi aina noin rajusti, niin kai se ex ymmärtäisi tehdä asialle jotain.

      KOiran kotiapteekkiin voi hankkia esimerkiksi canicuria, inupaktia, tai muuta sellaista tuotetta, joka nopeuttaa ruoansulatuselimistön tasaantumista. Ja sitten, jos tilanne uusiutuu, niin perushoidot ja seurannat, eli meneekö nestettä, pysyykö sisällä, onko muuta oireilua, onko oksentelulla yhteys johonkin tiettyyn asiaan. Millaista se "raju" oksentelu on, siitäkin on moni eri mieltä, millaista se oksennus on, mille se haisee, ym. Esimerkiksi meillä koira sai ilmeisesti jotain myrkkyä, niin sille pahoinvoinnille ei tullut loppua, ei tarvinnut hetkeäkään miettiä, että mennäänkä kiireesti eläinlääkäriin, kun mikään ei pysynyt sisällä, ja vaikka ei ollut enä oksennettavaakaan, niin pahoinvointia oli. Oksentelu ei loppunut edes pahoinvointilääkkeen saamisen jälkeen, lieveni vain, ja parin tunin nesteytyksen ja hoidon jälkeen vasta alkoi koira virkoamaan. Nopeasti meni tosi huonoon kuntoon, vaikka ei pieni koira olekkaan. Sitten se harmittomampi, eli joskus meillä oksennetaan esimerkiksi ruoan ahmimisen seurauksena. Silloin koira yleensä syö oksennuksensa, uusinta kerralla vain hitaammin. Jos sillä olisi todella huono olo, ei se sitä oksennustaankaan söisi. Ja useimmiten se ei enää toista kertaa tule pihalle se ruoka. Jos tulisi, aloittaisin tilan hoitamisen "tautina".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe