Moi, onko kenelläkän tietoa, korvaako vakuutusyhtiön sairauskuluvakuutus ikänäköön liittyvän laser leikkauksen. Vakuutuskirjassa poissuljetaan taittovirheen leikkaukset mutta ikänäköhän on rappeumaa…
Kiitos etukäteen avusta!
korvaako sairauskuluvakuutus ikänäön laserleikkauksen?
5
5764
Vastaukset
- "rappeudu" vaan
Ei.
Ikänäkö on aivan normaalia ikääntymistä. Eikä sitä edes voi korjata lasertoimenpiteellä. Sori mutta kelloa et voi kääntää taaksepäin.
Käypä kuule kysymyssä Virosta, saat siellä täysin vaarattomat temput puoleen hintaan. Jos tulee ongelmia, niin suomalainen verovaroin kustannettu terveydenhuolto yrittää nykyaikaisin menetelmin korjata ongelmat asiallisella ammattitaidolla. Suomessa silmäkirurgi on oikeasti silmäkirurgi eikä vain oman mittapuunsa mukaan. Ja jos korjaaminen ei onnistu, niin vain näkö meni. Mutta ei maksanut kuin puolet ja siitä voi olla tosi tyytyväinen.- mahdollista on
Ikänäköäkin voi itse asiassa korjata joko multifokaalisella tekomykiöllä tai akkomodoivalla tekomykiöllä.
Multifokaalinen linssi vaatii hyvän valaistuksen, koska useampi fokus syö hieman valotehoa. Akomodoivan tekomykiön mekaniikka on arvoitus, kuinka kauan kestää ennen kuin jumittuu.
Usein jo ennen kaihileikkausta akkomodaatio on menetetty, tai on ainakin hyvin heikkoa. Siksi ei ole iso ongelma korjata näköä silmälaseilla kaihileikkauksen jälkeen. Itse valitsisin ihan tavallisen tekomykiön ja korjaisin loput silmälaseilla. - on mahdollista
mahdollista on kirjoitti:
Ikänäköäkin voi itse asiassa korjata joko multifokaalisella tekomykiöllä tai akkomodoivalla tekomykiöllä.
Multifokaalinen linssi vaatii hyvän valaistuksen, koska useampi fokus syö hieman valotehoa. Akomodoivan tekomykiön mekaniikka on arvoitus, kuinka kauan kestää ennen kuin jumittuu.
Usein jo ennen kaihileikkausta akkomodaatio on menetetty, tai on ainakin hyvin heikkoa. Siksi ei ole iso ongelma korjata näköä silmälaseilla kaihileikkauksen jälkeen. Itse valitsisin ihan tavallisen tekomykiön ja korjaisin loput silmälaseilla.Mutta siis aloittajalle vielä jatkan, että pärjäät todennäköisesti vielä silmälaseilla. Käy silmälääkärissa tarkistuttamassa silmät, ettei ole muuta vikaa kuin ikänäkö.
- asas
Turha laseroida ikänäköä, sellaisena markkinoitu monovison-tekniikka on lyhytaikainen hyöty eikä kaikki edes totu siihen yhdellä silmällä katsomiseen. Joku päivä voi olla edessä kaihileikkaus ja silloin laitetaan tekomykiöt, jotka korjaavat näön. Kaihileikkaus on Kelakorvattava, tekomykiöt vain ikänäön tai taittovirheen takia ei.
- Monovision roskaa
Olen aivan samaa mieltä. Ikänäköisen (tai lähes 40-vuotiaan), jolla on likinäköä alle -4.0 ei todellakaan kannata mennä silmäleikkaukseen. Leikkaus tuhoaa lähinäön ja leikattu joutuu käyttämään lähilaseja kaikkeen lähelle katsomiseen. Silmäleikkaus itse asiassa jouduttaa lähilasien ja monitehojen käyttöä.
Monovisioniin ei pidä missään nimessä suostua, jos sitä ei ole ensin testannut. Se ei sovi läheskään kaikille. Se ei myöskään auta kuin vähän aikaa. On täyttä pötyä väittää, ettei ikänäköinen muka joudu käyttämään laseja monovisionin jälkeen.
Minulle leikattiin monovision enkä tottunut siihen. Eripariset silmät tuntuvat aivan kamalilta. Nyt joudun käyttämään laseja koko ajan. Olen paljon sidotumpi laseihin nyt kuin ennen leikkausta. En näe enää lähelle, joten joudun käyttämään lähilaseja lähelle katsomiseen. Joudun siis vaihtamaan laseja koko ajan. Olisi paljon helpompi vain ottaa kaukolasit pois lähelle katsoessaan.
Sen lisäksi, että nyt minun on pakko käyttää laseja koko ajan, minulle tuli leikkauksesta myös muita ongelmia, joita ei voi enää korjata laseilla. Sain riesakseni erittäin kuivat silmät ja halo- ja starburst-ilmiön. Leikkaus epäonnistui siis täysin. En voi suositella silmäleikkausta kenellekään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803