Kysymys Raamatusta

Missähän tämä?

UT:ssa sanotaan jossakin kohden, että Jumala itse kärsi ristillä. En muista tarkasti sanoja enkä sisältöä, mutta siinä ilmaistaan kuitenkin selvin sanoin, että ristillä oli Jumala itse.
Muistaako joku, mikä UT:n kohta tuo on?

11

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on
    • Ihana Fantasti

Joitakin kohtia suunnilleen sinne päin:

1. Kor. 2:8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-

Ef. 2:13-16 Mutta nyt Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa...Ristillä kuollessaan hän...

Hepr. 6:6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

• katsotaan

NOSTETAAN

• Kristitty45

Jeesus huusi ristillä: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

Itseäänkö hän huusi?

• . .

Hän huusi ihmisenä.

• sinun takiasi..

Jeesus oli myös JUMALAN POIKA ! Isä sinun käsiisi minä anna henkeni !

• dikduk
        . . kirjoitti:

Hän huusi ihmisenä.

Eli huusi itseään jumalana avuksi itselleen ihmisenä. Miksi hänestä tuntui että hän jumalana oli hylännyt itsensä ihmisenä?

• lek
        dikduk kirjoitti:

Eli huusi itseään jumalana avuksi itselleen ihmisenä. Miksi hänestä tuntui että hän jumalana oli hylännyt itsensä ihmisenä?

No mietipäs vähän, miten voisi olla 100%:sti ihminen, jos ei tuntisi ihmisen tuntemuksia kuten ihminen niitä tuntee. Silloin olisi vain osittain ihminen.

Miellät jotenkin kummallisesti Jeesuksen ihmisyyden ja jumaluuden. Hän oli 100%:sti kumpaakin, mutta sekoittumatta.

• kk88

Tässä se on sanottu.

2.Korinttolaiskirje:
      5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
      5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

• EL.a,iM

Missähän tämä?

Elkää murehtiko kuolemasta. Jeesus elää.

• hhqq99

Paavali oli Jumalan apostoli, Jeesuksen Kristuksen orja. Ennen uskoontuloaan hän oli juutalaiskiihkoilija, joka ylipappien valtuutuksella vainosi Jeesuksen perustamaa seurakuntaa. Mutta kaikkihan me uskovaiset olemme olleet pahan palveluksessa ennen uskoontuloa. Ei olekaan mahdollista palvella Jeesusta ennekuin Jeesus on sydämen Herra.

Galatalaiskirje:
      1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
      1:2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
      1:3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
      1:4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
      1:5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.

Galatalaiskirje:
      :13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
      1:14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta. >> Jakeen lisätiedot
      1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
      1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
      1:17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
      1:18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi.
      1:19 Mutta muita apostoleja minä en nähnyt; näin ainoastaan Jaakobin, Herran veljen.
      1:20 Ja minä kirjoitan teille, katso, Jumalan kasvojen edessä minä sanon, etten valhettele.
      1:21 Sitten menin Syyrian ja Kilikian paikkakuntiin.
      1:22 Mutta olin kasvoiltani tuntematon Juudean seurakunnille, jotka ovat Kristuksessa.
      1:23 Heidän kuuloonsa oli vain tullut: "Meidän entinen vainoojamme julistaa nyt sitä uskoa, jota hän ennen hävitti";
      1:24 ja he ylistivät Jumalaa minun tähteni

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      63
      4575
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      127
      3023
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      46
      2888
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2237
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      446
      1866
    6. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      74
      1440
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1317
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      62