Olen 17-v lukiolainen ja olen nyt ensimmäistä vuotta saanut opintotukea noin 50€/kk. Tämä on laskettu vanhempieni verotiedoista vuodelta 2011. Nyt isäni on kuitenkin jäänyt työttömäksi jolloin vanhempien tulot laskevat ainakin sen kelan ilmoittaman 20%:n rajan verran. Normaalisti siis nyt ensi vuoden alusta huomioitaisiin 2012 vuoden verotiedot, mutta jos haen muutosilmoitusta vanhempian pienentyneiden tulojen vuoksi, voin saada suurempaa opintotukea.
Pelkään kuitenkin että kela alkaa sitten perimään jotain tukia takaisin jos alan kikkailemaan. Voiko näin käydä?
Vanhempien tulojen laskeminen
qweorigdsj
3
242
Vastaukset
- hfj
Miksi ne mitään takaisin perisivät, jos perustelluin syin haet muutosta tukeen? Eikä tuo mitään kikkailua ole vaan tapa, jolla pitäisikin toimia.
- 18+1
Kela voi perustellusti periä takaisin liikaa maksettuja etuuksia.
- sadadas
Mites nuo muuttuneet tulot ilmioitetaan kelaan? Jotain vanhempien työsopimuksia ja työttömyyskorvauspäätöksiäkö sinne liitteenä laitetaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962853
- 432816
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj282014- 1331959
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51329Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3681311