Ensimmäinen koira sheltti?

koiranhaluava

Olen 21-vuotias tyttönen, ja haluaisin koiran. Tiedän että on paljon vastuuta ja rahanmenoa - mutta voisitteko kertoa omia kokemuksia esim. koulutuksesta? Meneekö siihen viikkoja tai kuukausia?

Sopiiko sheltti yksineläjälle ja kerrostalo asuntoon? Hinta luokka, ja mistä saisi pennun luotettavasta paikasta, ilman että yritetään huijata jollain tapaa? Mitä kaikkea lääkärikäyntejä pentu tarvitsee ja kuinka usein lääkäriin?

Kauan on jonotus aika jos ottaa pennun? Olen lukenut jotain oppaita ja minulle saa suositella rotuja. Mielellään tälläisä jotka eivät kasva kovin isoksi ( ei mikään berninpaimen koira )

Millainen on sheltin luonne? Pitääkö aluksi olla kokoajan läsnä, voiko tyyliin käydä koulussa päivällä. Saako pentua jättää hetkeksikään yksin?

Ja mä tiedän että nää kysymyksen kuulostaa tyhmältä mutta en aio hankkia pentua hetken mielijohteesta ilman että mietin tarvitsenko oikeasti ja mitää minä koiralta haluan.

Kertokaa rohkeasti vain huonotkin puolet!

0

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
        Ikävä
        85
        1216
      2. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
        Ikävä
        74
        969
      3. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
        Kotimaiset julkkisjuorut
        175
        966
      4. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
        Ikävä
        58
        715
      5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
        Sinkut
        161
        675
      6. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
        Sinkut
        185
        668
      7. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
        Sinkut
        278
        663
      8. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
        Hyrynsalmi
        4
        626
      9. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
        Ikävä
        54
        617
      10. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
        Ikävä
        43
        615
      Aihe