Lääkkeiden vienti Thaimaahan???Reseptipakko?

skt

Ollaan lähdössä Phukettiin ja selkävaivaisina tarvitaan varoiks mukaan Panacodia, Sirdaludia ym. En jaksais millään ruveta reseptejä sen enempää käännättämään englanniksi kuin ylipäätään laatikon kätköistä etsimään. Riittääkö paketissa oleva lääkemääräys vai tsekataanko näitä tulleissa ollenkaan. Eu- alueilla ei ole koskaan ollu edes reseptejä mukana, mutta mites Thaimaa näihin kolmioläkkeisiin suhtautuu?

23

6837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyrtyrkky

      kannattaa suomesta kantaa repullinen lääkkeitä. thaimaasta ei saa mitään apteekeista. tosin toiset ottaa vaimon mukaan pattikselle. sama asia.

      • kokemusta on

        Meet paikalliseen sairaalaan niin saat mitä läkettä haluat sairaalan apteekista.
        3kk lääkkeet ja lääkärimaksu n. 3000 baht .
        Jos ei ole englanninkielistä todistusta ns. huumaaviksi luokitelluista lääkkeistä
        niin kusessa olet.


    • panac.

      panacodia jos otat ei riitä resepti,sisältää kodeiinia minkä laskevat huumeeksi siellä.Joudut täyttämään erillisen lomakkeen tätä lääkettä varten.IC 2 lomake,mihin tulee myös lääkärin merkinnät,ja lähettää se 2 viikkoa ennen matkaa Bangokiin tai faksata,en muista osoitetta oli sama juttu viime vuonna.

      • skt

        Kiitos asiallisesta vastauksesta...se vaan kun matkaan on pari päivää...
        ollaan ihan turistimatkalle menossa, mutta ilmeisesti ei siis uskalla luotta siihen, etteivät meitä valkonaamoja tutkisi???


    • hannu131

      ei tarvitse suomesta kantaa lääkkeitä. phuketissa on paljon hyvin varustettuja apteekkeja. saat kaiken tarvitsemasi paljon halvemmalla.

      • skt

        Arveluttaa vähän tuntemattomat lääkkeet, kun ei aina täältä ostettavistakaan tiedä kuin kokeillemalla mikä auttaa...ja kun se lentomatkan istuminen on se suurin riski selälle..ni ei auta periltä osto siihen


    • 28x...

      Aloittaja sai hieman ristiriitaisia vastauksia ja sitä on käytäntökin. Minulla ainakin on ollut Panacod- poreena reseptillä täältä suomesta. Lääkärini sanoi sen auttavan erityisesti matkavitutu'seen. Vein sitä pari laatikkoa a/ 100 kpl eikä thaitulli ole koskaan laukkuani penkonut, ei nytkään.
      Joskus takavuosina sai thaiapteekeista aivan mitä hyvänsä osasi pyytää. Kyyppi tiskin takana kysyi vain että pistetäänkö aitoja vai intialaisia?
      Nykykäytäntö on tiukempi. Mutta muutama satku jos livahtaa kädestä toiseen niin kauppa onnistuu. Jos on kyse kovemmasta kamasta niin hän hankkii paikalle aamuksi lääkärin joka toteaa että tarvitset pyytämiäsi lääkkeitä.

      Suomen päässä sinulla on oltava reseptit hallussasi olevista max 3:n kk:den lääkkeistä. Resptissä voi lukea aivan mitä tahansa jos se on thaikuksi ja pari polkupyörävuokraamon leimaa alla.

    • Patilan Ossi

      Minä olen nykyisin apteekissa tulostuttanut reseptilistan(meilläpäin ovat nykyisin reseptit sähköisiä), toki itsekin voi tulostaa, mutta apteekki on maksutta leimannut ja allekirjoittanut listan. Tosin kertaakaan ei ole tarvittu listaa, eikä matkatavaroita tarkastettu.
      Tietenkin voit ottaa vain lentomatkan lääkkeet nukaan ja ostaa perillä sitten lisää. Sinun pitää vain tietää vaikuttava aine lääkkeessä ja kaikkia löytyy, joihinkin voit tarvita kylläkin lääkärin apua siellä, mutta se on helppoa ja edullista.

    • Minä olen hommannut lääkkeitä täältä.Kaikkea on löytynyt.Originaalit eurooppalaiset maksaa vähän enemmän,kuin vastaavat aasialaiset.
      Mutta ei ole ollut ongelmia,vaikka olen ostanut jo kauan halvempia lääkkeitä,kun vaan on jotain malleja tai jotain papereita näyttää vaikuttavista aineista apteekin farmaseuteille.
      On täällä tosin Pharmasy kyltin alla kaikenlaista rohtokauppiasta.Mutta oikeissa apteekeissa on kyllä koulutettu henkilökunta ja ammattitaitoa.Pienistä kylistä voi olla vaikuksia löytää lääkkeitä,mutta kaikissa isommissa kaupungeissa on kunnon apteekkeja.

      • provo on

        Kyllä on huomatttu että pieniä sinisiä pillereita varmaan kuluu ja paljon. Eikö sinulla ole oikeasti siellä mitään tekemistä kun roikut täällä koko ajan...etkä sinä edes ole missään Thaimaassa.


      • et sillä lailla
        provo on kirjoitti:

        Kyllä on huomatttu että pieniä sinisiä pillereita varmaan kuluu ja paljon. Eikö sinulla ole oikeasti siellä mitään tekemistä kun roikut täällä koko ajan...etkä sinä edes ole missään Thaimaassa.

        Tiedätkä mitä, sä olet pahemma puoleinen puupää joita tältä palstalta löytyy aivan liikaa!


    • mahasarakham1

      Onneksi en vielä tarvitse pieniä sinisiä pillereitä.Ja kamagra olisikin vaihtoehtoinen halvempi ratkaisu,jos tarvetta ilmenee.

      • mummu4

        Yhtään kertaa ei ole Thaimaassa lääkkeitä pengottu eikä mitään kyselty, Panacodia,Sirlaludia, Duactia ym aina mukana. Thaimaasta kannattaa ostaa yskänlääkettä ja korvatippoja, tehokkaita, en tiedä mitä myrkkyä on mutta eipä sillä enää väliä.


      • 28x...
        mummu4 kirjoitti:

        Yhtään kertaa ei ole Thaimaassa lääkkeitä pengottu eikä mitään kyselty, Panacodia,Sirlaludia, Duactia ym aina mukana. Thaimaasta kannattaa ostaa yskänlääkettä ja korvatippoja, tehokkaita, en tiedä mitä myrkkyä on mutta eipä sillä enää väliä.

        Aha, keskustelu lääkkeistä jatkuu...En ole koskaan ikinä milloinkaan kuullut että joltain suomalaiselta olisi matkalaukkua tarkastettu maahantullessa. Olen vakuuttunut että hyväksyvät esim. Panacodin maahantuonnin suomireseptin säestämänä.
        Se on aivan varma.
        Its en olisi älynnyt koko Pana- poreita edes pyytää henkilääkäriltäni. Mutta kun kuuli että olen lähdössä thaikkuihin niin se innostu ja kertoili omista reisuistaan indo- kiinassa. Sitten se sano että tarvitset ehdottomasti näitä! Minä kysyin ettäs mihin vaivaan nuo sitten ovat? Leguri sanoi että matkavitutukseen ne on hyviä ja jos juot viinaa niin otat näitä 1-2 aamulla ja yhden suoritusvarmuuspillerin. Sen jälkeen otat lasin raakaa viinaa niin johan päivä paistaa. Näin tein.

        Tännepäin lääkkeiden tuonti on vaikeutettu. Tietysti kaikkea pas*kaa saa tuoda aivan vapaasti 3 kk:n omaa käyttöä varten jos siihen on laillinen resepti. Sellaisen saa vuorenvarmasti Bangkok Pattis Hospitalista. Ensin siellä mitataan verenpaine ja käydään punnituksessa. Sitten sanot äijälle mitä haluat. Jollei sitä ole tarjolla niin ukkeli katsoo koneelta mikä on vaikuttava aineosa ja kirjoittaa reseptille vastaavat paikalliset mömmöt. Pillerit ja jauhot odottavat jo paperipussissa respassa jossa saat ne mukaasi kun maksat laskun. Ei tarvita erillisiä apteekkikäyntejä.
        Näin se homma etenee.


      • yli 20 reissua
        28x... kirjoitti:

        Aha, keskustelu lääkkeistä jatkuu...En ole koskaan ikinä milloinkaan kuullut että joltain suomalaiselta olisi matkalaukkua tarkastettu maahantullessa. Olen vakuuttunut että hyväksyvät esim. Panacodin maahantuonnin suomireseptin säestämänä.
        Se on aivan varma.
        Its en olisi älynnyt koko Pana- poreita edes pyytää henkilääkäriltäni. Mutta kun kuuli että olen lähdössä thaikkuihin niin se innostu ja kertoili omista reisuistaan indo- kiinassa. Sitten se sano että tarvitset ehdottomasti näitä! Minä kysyin ettäs mihin vaivaan nuo sitten ovat? Leguri sanoi että matkavitutukseen ne on hyviä ja jos juot viinaa niin otat näitä 1-2 aamulla ja yhden suoritusvarmuuspillerin. Sen jälkeen otat lasin raakaa viinaa niin johan päivä paistaa. Näin tein.

        Tännepäin lääkkeiden tuonti on vaikeutettu. Tietysti kaikkea pas*kaa saa tuoda aivan vapaasti 3 kk:n omaa käyttöä varten jos siihen on laillinen resepti. Sellaisen saa vuorenvarmasti Bangkok Pattis Hospitalista. Ensin siellä mitataan verenpaine ja käydään punnituksessa. Sitten sanot äijälle mitä haluat. Jollei sitä ole tarjolla niin ukkeli katsoo koneelta mikä on vaikuttava aineosa ja kirjoittaa reseptille vastaavat paikalliset mömmöt. Pillerit ja jauhot odottavat jo paperipussissa respassa jossa saat ne mukaasi kun maksat laskun. Ei tarvita erillisiä apteekkikäyntejä.
        Näin se homma etenee.

        Kerran joitakin vuosia sitten mun matkalaukku läpivalaistiin Suvarnabhumissa. Virkailija sanoi soli soli but just controll check many passenger today. Minä siihen mai pen rai. En ollut ainoa joka meidän lennolta joutui tarkastukseen.Resepti (verenpaine) lääkkeeni oli ilman reseptejä käsimatkatavaroissa jota olin laittamassa läpivalaisu hihnalle virkailija sanoi only big bag.


    • 28x...

      Juuh uskon että näin on käynyt. On kuitenkin äärimmäisen harvinaista että turistipoloja näin kiusaavat. Onneksi pyyteli sentään nuo soli solit.
      Mutta suosittelen kuitenkin että kaikki joilla nyt jotain pillereitä on niin pitävät ne käsimatkatavaroissa resepteineen. Silloin rajojen ylitykset sujuvat kuin tanssi vaan.
      Vaikka kyseessä olisi aivan yleinen verenpainelääke niin hieman epäillen siihen suhtautuvat koska salakuljettajien tavat ovat moninaiset.
      Mutta niinkuin kaikki matkaajat tietävät niin tsekkaus on hyvin harvinaista.
      Nytkin 20:n reissun tapauksessa olivat saaneet vihiä että nyt on jotain maahan jotain isompaa tulossa.

      • yli 20 reissua

        Unohdin että lentoyhtiö oli sillä kertaa KLM Amsterdamista. Sitä epäilen suurimmaksi syyksi. Finnairin lennolla ei koskaan tullimiehet edes vilkaise matkustajia. Onneksi on nuo vanhat passit tai kopiot leimatuista sivuista tallella, sieltä tarkastin himassa. Siis en lumessa vaan kotona Hima = lumi thaiksi. Tuli muuten tuo reissujen määräkin laskettua 31 saapumisleimaa thaimaahan. Jo kohta isketään 32.


    • cm2013

      Vastaukset ovat arvottomia, pitäisi tietää jonkun kertomus tullauksesta, ja mitä sitten

      Niin minullakin on ollut selkäkivun vuoksi huumeiksi luokiteltavia lääkkeitä, terkkarin todistus, mutta ei reseptejä ne kun ovat e-reseptejä.

      kertaakaan ei ole tarkistettu, tosin tullaus on ollut pienemmässä paikassa eli Chiang Maissa.

      Olisi tärkeää tietää mitä jos tullataan ja on vain terkkarin todistus. Ainahan jotkut tullataan ja thaikkujen suhtautuminen huumeisiin on kova.

      Olen toistaiseksi ollut lyhyillä matkoilla, eikä lääkkeitä ole paljon.

      Olisi mukava tietää miten se menee oikeiden lakipykälien mukaan

      • lääkesinnetoinentänne

        Mielenkiintoinen aihe. Itse joudun syömään mielialalääkkeiden lisäksi opamoxia sekä tenoxia. Mitenkäs nyt tosiaan kun nuo tulevat e-reseptillä?
        Muutama kuukausi lähtöön., miten varaudun?


      • 28x...
        lääkesinnetoinentänne kirjoitti:

        Mielenkiintoinen aihe. Itse joudun syömään mielialalääkkeiden lisäksi opamoxia sekä tenoxia. Mitenkäs nyt tosiaan kun nuo tulevat e-reseptillä?
        Muutama kuukausi lähtöön., miten varaudun?

        No niin pojat, vielä x ennen Uutta vuotta: olen varma että saatte viedä ja tuoda kaikki virallisten lääkäreiden määräämät lailliset lääkeaineet 3 kk:n omaa käyttöä vastaavat määrät mennen tullen.

        Tarkistuksia väitteeseeni voitte hakea Narcotic Control Division 66 (0) 2 590 7338.

        Tästä linkistä saanette lisätietoa mutta ette lisävalaistusta:

        http://www.finland.or.th/public/default.aspx?nodeid=35100&contentlan=1&culture=fi#laakkeet


      • Tullaus

        Ei niitä lääkkeitä tullata tarvitse. Vai vietkö ne myynti tarkoituksella thaimaahan ?


    • 28x...

      Hei, hei, komento takaisin! Joku jäi hiertämään pääkoppaani ja minä rakettiampumisien jälkeen koneelle ja tällaista nyt löytyi mikä voipi olla päivitetympää tietoa:
      http://www.thaiembassy.org/helsinki/fi/services/26933-Lääkkeiden-vienti-ja-tuonti.html

      Jotenkin alkaa tuntua etteivät thaikut halua länkkäreitä enää maahansa lainkaan.
      Eläkeläisviisumi on max 1 vuosi ja tulorajat ja verotukset vähän naurattavat.
      Eteläinen rajanaapurinsa myöntää heti ainakin eläkeläiselle 10 vuoden viisumin ja nollaveron maan ulkopuolelta tuleville varoille, esim. eläkkeille. Suomen ja Thaimaan välillä on sopimus että eläkkeet verotetaan suomessa.
      Kohta tympii koko thaikut kun kiristävät lakeja kaikista asioista, täytyy olla lakimies joka perk*leen pieneenkin toimenpiteeseen. Taidan suunnata Bangkokista heti jonnekin muualle naapurimaihin kyr*pii koko ajan muuttuva thaikkujen lainsäädäntö.
      Onneksi väljempiä naapurimaita löytyy, minä uskon että koko thaikkujen matkailupäivät ovat kohta historiaa.

    • Reissaaja

      Lisään tähän linkkiin vähän ajankohtaisemman päivityksen, Thaikkulaan matkaaville.

      Olen juuri itse täyttänyt noita hakemuksia. Itse en kyllä missään nimessä uskaltaisi lähteä lääkkeideni kanssa Thaimaahan ilman tuon IC-1 kaavakkeen hyväksymistä. Siis pelkkä lääkärinlausunto ei riitä! Mulla on itsellä krooniseen kipuun hyvin perinteinen Tramal - Panacod / Ardinex lääkitys. Thaikuissa ongelmaa tuottaa tuo Panacod / Ardinex -lääkitys, koska ne sisältävät kodeiinia. Ilman kaavaketta / lupaa voit saada 4 vuoden linnatuomion Thaimaassa ja lisäksi saat lusia ilman lääkkeitäsi!

      Alla on linkki IC1-hakemuksen täyttämiseen ja listauksiin lääkkeistä. Muista tehdä se vähintään 2 viikkoa ennen matkaa jos sinulle on luokkaan 2 kuuluvia huumaavia lääkkeitä mukana. Psykotrooppisten lääkkeiden tuontiin on olemassa omat rajoitukset käsittääkseni pääohjeena on, että Thaimaahan saat tuoda näitä lääkkeitä max 1 kk ja niistä on oltava englanninkielinen lääkärin lausunto, josta ilmenee lääkepitoisuudet, joita käytät.

      Linkki huumaviksi luokiteltuihin lääkkeisiin (katso omien lääkkeidesi luokat)
      http://narcotic.fda.moph.go.th/welcome/wp-content/uploads/2015/10/NARCO-list-update-05.10.2015.pdf

      Linkki huumavaksi luokiteltavien lääkkeiden luokkien ohjeistukseen (mitä saa tuoda ja mitä ei saa tuoda edes lausuntojen ja hakemusten kanssa)
      http://canberra.thaiembassy.org/Content/attach-file/restriction-on-narcotics-version-2.pdf

      Linkki IC-1-hakemukseen
      http://permitfortraveler.fda.moph.go.th

      Ajankohtaiset ohjeet lääkkeiden tuontiin kannattaa tarkastaa aina ennen lomaa FDA:n sivuilta. FDA Thailand - Ministry of Public Health
      http://www.fda.moph.go.th/sites/FDA_EN/Pages/Main.aspx

      Hauskaa matkaa tuleville Thaimaahan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe