Emännällä on vuoden 1997 vuosimallin Renu Megane 1,6, ajettu vain 123 000 kilometriä, muuten toimiva pirssi mutta nyt alkoi pukkaamaan painetta jäähdytys systeemiin, eikä lämmityslaite toimi kunnolla!
Onko kenelläkään tietoa halkeileeko noissa koneissa kansi, vai korjautuisko vaiva pelkällä kansitiivisteen ja kannen pulttien vaihdolla ??
L. K
MEGANESSAKO KANSIVAIVAT?????
6
254
Vastaukset
- asapxxxxx
lol
- j.j.j
Termostaatti hajonnut, uusi maksaa muistaakseni 13e motonetissä.
- L.K
Vaihdoin juuri uuden termostaatin, ja tuskinpas termostaatti vika ilmaa pukkaa jäähdytyssysteemiin! kyllä siellä on männänpäältä nyt yhteys vesitilaan!
L. K L.K kirjoitti:
Vaihdoin juuri uuden termostaatin, ja tuskinpas termostaatti vika ilmaa pukkaa jäähdytyssysteemiin! kyllä siellä on männänpäältä nyt yhteys vesitilaan!
L. KOnko jäähdytysneste sitten muuttunut tummaksi, kuten todennäköisesti käy, jos palotila on yhteydessä jäähdytysjärjestelmään?
Painettahan kertyy aina jonkinverran suljetun järjestelmän lämpötilan nousun aiheuttaman jäähdytysnesteen laajenemisen vuoksi, samalla nostaen nesteen kiehumislämpötilaa jopa 25c:llä.
Termostaatin hajotessa pienenee tämä suljettu järjestelmä (koska syyläri jää jopa täysin pois toiminnasta) ja koska lämpö ei pääse poistumaan, nousee lämpötila herkemmin niin paljon, että pääsee neste jopa paineistettuna kiehumaan ja täten nostaen painetta eksponentiaalisesti ja jopa paukauttaen letkun irti.L.K kirjoitti:
Vaihdoin juuri uuden termostaatin, ja tuskinpas termostaatti vika ilmaa pukkaa jäähdytyssysteemiin! kyllä siellä on männänpäältä nyt yhteys vesitilaan!
L. KToki myös jäähdytysjärjestelmäsi voi olla tukkeutunut jäähdytysjärjestelmän korroosion sivutuotteiden (ruostelieju) vuoksi. Itselläni yhdestä autosta tukkeutui lämppärin kenno näin. Muuta haittaahan tästä ei ollut, mutta lämmitys ei pelannut kunnolla.
- munsteri72
jarnoob kirjoitti:
Toki myös jäähdytysjärjestelmäsi voi olla tukkeutunut jäähdytysjärjestelmän korroosion sivutuotteiden (ruostelieju) vuoksi. Itselläni yhdestä autosta tukkeutui lämppärin kenno näin. Muuta haittaahan tästä ei ollut, mutta lämmitys ei pelannut kunnolla.
Laitoin juuri vastaavan koneen kannen. Öljy pääsee hajoavan kansitiivisteen ja sylinteriryhmän välisen kanavan liitoksesta jäähdytysnesteeseen. Vika korjataan oikaisemalla kansi, uusimalla tiiviste ja kannen pultit.
Jos työintoa riittää, kannattaa samella uusia venttiilien varsien tiivisteet.
Jäähdytysjärjestelmän puhdistus siitä öljyjätteesta on pakko tehdä tuon työn jälkeen. muuten vesiletkut turpoavat pilalle jonkin ajan päästä. Hyvä huuhteluaine koneeseen ja ohjeen mukainen ajomäärä , jonka jälkeen taas huuhtelu vedellä.
Talvella tulee sitten varoa ettei jäädytä konetta , kun huuhteluaine ei ole pakkasnestettä.
Huom! Tähän koneeseen myydään helposti sopimaton kansitiiviste!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805519
- 1263887
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj423675- 663384
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262848Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72369- 242141
- 2022055
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4431727Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91638