Emännällä on vuoden 1997 vuosimallin Renu Megane 1,6, ajettu vain 123 000 kilometriä, muuten toimiva pirssi mutta nyt alkoi pukkaamaan painetta jäähdytys systeemiin, eikä lämmityslaite toimi kunnolla!
Onko kenelläkään tietoa halkeileeko noissa koneissa kansi, vai korjautuisko vaiva pelkällä kansitiivisteen ja kannen pulttien vaihdolla ??
L. K
MEGANESSAKO KANSIVAIVAT?????
6
208
Vastaukset
- asapxxxxx
lol
- j.j.j
Termostaatti hajonnut, uusi maksaa muistaakseni 13e motonetissä.
- L.K
Vaihdoin juuri uuden termostaatin, ja tuskinpas termostaatti vika ilmaa pukkaa jäähdytyssysteemiin! kyllä siellä on männänpäältä nyt yhteys vesitilaan!
L. K L.K kirjoitti:
Vaihdoin juuri uuden termostaatin, ja tuskinpas termostaatti vika ilmaa pukkaa jäähdytyssysteemiin! kyllä siellä on männänpäältä nyt yhteys vesitilaan!
L. KOnko jäähdytysneste sitten muuttunut tummaksi, kuten todennäköisesti käy, jos palotila on yhteydessä jäähdytysjärjestelmään?
Painettahan kertyy aina jonkinverran suljetun järjestelmän lämpötilan nousun aiheuttaman jäähdytysnesteen laajenemisen vuoksi, samalla nostaen nesteen kiehumislämpötilaa jopa 25c:llä.
Termostaatin hajotessa pienenee tämä suljettu järjestelmä (koska syyläri jää jopa täysin pois toiminnasta) ja koska lämpö ei pääse poistumaan, nousee lämpötila herkemmin niin paljon, että pääsee neste jopa paineistettuna kiehumaan ja täten nostaen painetta eksponentiaalisesti ja jopa paukauttaen letkun irti.L.K kirjoitti:
Vaihdoin juuri uuden termostaatin, ja tuskinpas termostaatti vika ilmaa pukkaa jäähdytyssysteemiin! kyllä siellä on männänpäältä nyt yhteys vesitilaan!
L. KToki myös jäähdytysjärjestelmäsi voi olla tukkeutunut jäähdytysjärjestelmän korroosion sivutuotteiden (ruostelieju) vuoksi. Itselläni yhdestä autosta tukkeutui lämppärin kenno näin. Muuta haittaahan tästä ei ollut, mutta lämmitys ei pelannut kunnolla.
- munsteri72
jarnoob kirjoitti:
Toki myös jäähdytysjärjestelmäsi voi olla tukkeutunut jäähdytysjärjestelmän korroosion sivutuotteiden (ruostelieju) vuoksi. Itselläni yhdestä autosta tukkeutui lämppärin kenno näin. Muuta haittaahan tästä ei ollut, mutta lämmitys ei pelannut kunnolla.
Laitoin juuri vastaavan koneen kannen. Öljy pääsee hajoavan kansitiivisteen ja sylinteriryhmän välisen kanavan liitoksesta jäähdytysnesteeseen. Vika korjataan oikaisemalla kansi, uusimalla tiiviste ja kannen pultit.
Jos työintoa riittää, kannattaa samella uusia venttiilien varsien tiivisteet.
Jäähdytysjärjestelmän puhdistus siitä öljyjätteesta on pakko tehdä tuon työn jälkeen. muuten vesiletkut turpoavat pilalle jonkin ajan päästä. Hyvä huuhteluaine koneeseen ja ohjeen mukainen ajomäärä , jonka jälkeen taas huuhtelu vedellä.
Talvella tulee sitten varoa ettei jäädytä konetta , kun huuhteluaine ei ole pakkasnestettä.
Huom! Tähän koneeseen myydään helposti sopimaton kansitiiviste!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta912404- 652151
Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu1011983Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt23186850+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin111692- 771612
hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo271466Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en411440Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61412- 731410