Mies Egyptiin?

Syyllinen vaimo

Kannustanko egyptiläistä miestäni matkustamaan Egyptiin tapaamaan perhettään siellä vaikka tilanne on niin levoton? Vai yritänkö estää häntä lähtemästä samasta syystä?
Mies itse on epävarma mennäkö vai ei.
Jos kannustan häntä lähtemään ja hänelle tapahtuukin jotakin ikävää, tunnen itseni syylliseksi. Jos yritän estää häntä lähtemästä, tunnen itseni syylliseksi, että tavallaan yritän estää häntä tapaamasta perhettään siellä.
Niin tai näin, olen osasyyllinen.
Eli on varmaan parempi, että epävarma mies tekee päätöksen kokonaan itse, vai mitä?

8

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävöiden

      Hei
      Rakkain mies elämässäni on nyt siellä Egyptissä perheensä luona. En usko että mitään kummallista siellä sattuu. Se on ihan miehestä itsestä kiinni miten siellä elää ja mihin menee ja osallistuu. Kyllä hänenkin on vältettävä paikkoja missä mielenosoituksia on syntynyt. Näin ei ainakaan joudu itsestä huolimatta mukaan ongelmiin.
      Tietysti vaikuttaa paljon se mihin osaan Egyptiä on matkaamassa.

      Perhesiteethän ovat vahvat, ja uskon hänen haluavan tapaamaan sukua, ystäviä ym. Se yhteisöllisyys siellä on ihan kadehdittavaa. Se on yksi egyptiläisten omaa kulttuuria, jota me suomalaiset emme aina edes ymmärrä. Miehesikin juuret ovat siellä. Luulen hänen olevan onnellinen saadessaan käydä kotimaassaan.

      Itse palasin sieltä pari viikkoa sitten ja minusta elämä näytti jopanrauhalliselta - ainakin sillä alueellä.

      Huoli pois !

    • 28x...

      Minäkin poden huonoa omaatuntoa koska en ole vastannut Sinulle vaikka viestisi heti luinkin. Rohkaistuin nyt koska olet saanut viestiisi vastauksen. Kehoittaisin kuitenkin Sinua kuuntelemaan järkesi ääntä.
      Sano miehellesi että painu nyt niin pitkälle kuin pippuri kasvaa, äläkä pidä kiirettä takaisintulolla, vaan ole siellä nyt rohkaisemassa puoluetovereita että käyvät rohkeaan taistoon raakaa hirmuhallintoa vastaan. Verihän siinä nyt vähän lentää mutta mitä väliä; me seuraamme tikkana tilannetta täällä pohjolasta ja Punainen risti lähettää veripusseja sinne sitten.
      Se on muuten metka juttu että islamistit eivät verta luovuta mutta ottavat sitä sitten vastaan vaikka vääräuskoisilta kun hengenhätä on.

      Tuli mieleen tässä yksi tarina:
      olin siellä Kyproksella YK- joukoissa sitten. Lomia oli öbaut 5-6 pv/ 3 kk. Ekan loman vietimme parin sotilaskaverin kaa Beirutissa joka oli siihen aikaan kova menomesta ja maailman kultakaupan keskus. Joku tiesi kertoa että maksavat siellä huippuhintoja veripussista. En ole aivan varma taalamäärästä jonka silloin saimme, kannatti kuitenkin. Olisikohan ollut hinta jotain 100 taalaa. Mutta imppasivat siellä 0,5 l kerralla ja vähän päässä huippasi kun oli krapulakin.
      Mutta arvostivat panostamme ja pitivät siitä kun meillä oli sotilaina valmiit verikortit missä oli veriryhmä jo valmiiksi mainittuna. Mulla se on B Rh , joka nyt kai on yleisimpiä. Muistaakseni ei harvinaisesta veriryhmästä maksettu sen enempää. Sairaala oli amerikkalaisten ja maksoivat veren käteisellä. Juttu on tosi niinkuin kaikki höpötelmäni.

      • ikävöiden2

        Ikävöiden- mieheni on siis edelleen Hurghadassa sukulaisten luona ja perheen luona Luxorissa tänään 4.1.2014.
        Siellä on kaikki hyvin ja perhe sekä suku koossa iltaa viettämässä. olin puhelinyhteydessä Skypen kautta pari tuntia sitten niinkuin pari kertaa viikossa muutenkin. Näin kameran välityksellä kuinka hän oli iloinen saadessaan tavata sukua joka on vahva siinä yhteiskunnassa.

        Kovin oli tyytväinen matkaansa. Huomenna on menossa auttamaan etäänsä omakotitalon rakentamisessa.

        Elämä on omissa uomissan. Olen todella iloinen hänenkin puolestaan.
        Työt täällä Suomessa toisessa kotimaassa alkavat taas lomamatkan jälkeen 10.4.


      • 28x...
        ikävöiden2 kirjoitti:

        Ikävöiden- mieheni on siis edelleen Hurghadassa sukulaisten luona ja perheen luona Luxorissa tänään 4.1.2014.
        Siellä on kaikki hyvin ja perhe sekä suku koossa iltaa viettämässä. olin puhelinyhteydessä Skypen kautta pari tuntia sitten niinkuin pari kertaa viikossa muutenkin. Näin kameran välityksellä kuinka hän oli iloinen saadessaan tavata sukua joka on vahva siinä yhteiskunnassa.

        Kovin oli tyytväinen matkaansa. Huomenna on menossa auttamaan etäänsä omakotitalon rakentamisessa.

        Elämä on omissa uomissan. Olen todella iloinen hänenkin puolestaan.
        Työt täällä Suomessa toisessa kotimaassa alkavat taas lomamatkan jälkeen 10.4.

        Miehesi ja hänen porukkansa näköjään viis veisaavat vaikka siellä Hurghadassa ulkomaalaisia teurastetaan. Taitaa olla niin ettei siellä niin paljon lukua pidetä paljonko vääräuskoisia maassa tapetaan. Taitaa olla aivan yksi ja sama.


      • Älä louskuta 28x
        28x... kirjoitti:

        Miehesi ja hänen porukkansa näköjään viis veisaavat vaikka siellä Hurghadassa ulkomaalaisia teurastetaan. Taitaa olla niin ettei siellä niin paljon lukua pidetä paljonko vääräuskoisia maassa tapetaan. Taitaa olla aivan yksi ja sama.

        Älä louskuta taas 28x.
        Jos mies on onnellinen tavatessaan rakasta perhettään, se ei tarkoita, että viis veisaisi ulkomaalaisista.
        Eikös täällä Suomessakin tapettu joku, viis veisaatko sinä 28x hänestä, koska täällä taas jaksat louskutella, etkä uhria muistele??


      • Ikävöiden
        28x... kirjoitti:

        Miehesi ja hänen porukkansa näköjään viis veisaavat vaikka siellä Hurghadassa ulkomaalaisia teurastetaan. Taitaa olla niin ettei siellä niin paljon lukua pidetä paljonko vääräuskoisia maassa tapetaan. Taitaa olla aivan yksi ja sama.

        Sinulle 28x - Voisitko ystävällisesti jättää neuvosi itsellesi tuon Egyptin matkailun osalta. Ollaan nyt luettu viestisi ja tiedetään mitä haluat viestittää.

        Jokainenhan tekee varmaan itse päätöksensä minne matkustaa, kenen rahoilla, milloin, miksi. Älä ota nyt niin kovasti "kierroksia" näiden kirjoittajien viesteihin.
        "Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten" on sanaonta. Kolina taholtasi voi jo loppua ja häiriökäyttäytyminen täällä palstalla- Yritäppä löytää jotain muutakin kiinnostuksen kohteita elämääsi.

        Yhä edelleen elämä on kohdallaan ja mieheni perhe voi hyvin. Pahoittelivat sveitsiläisten tapahtumaa. Ei se ole huomioimatta jäänyt siinäkään perheessä Luxorissa. Älä siitäkään huolehdi.

        Ylläpidolle on jo lähetetty viestejä loukkaavista kommenteistasi.


      • martepuli
        28x... kirjoitti:

        Miehesi ja hänen porukkansa näköjään viis veisaavat vaikka siellä Hurghadassa ulkomaalaisia teurastetaan. Taitaa olla niin ettei siellä niin paljon lukua pidetä paljonko vääräuskoisia maassa tapetaan. Taitaa olla aivan yksi ja sama.

        Voi pyhä sylvi!Yksi sveitsiläispari tapettu ryöstötarkoituksessa.Sekö sinun mielestäsi on teurastusta?Ei tätäkään olisi saanut tapahtua,mutta siitä ovat vastuussa sen tekijät,eivät kaikki egyptiläiset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe