Voisiko joku viisas ja rehellinen pappi vastata?

tiedon kerääjä

Mistä tällainen oppi on?
On löydä tätä raamatusta mutta mielelläni haluaisin oppia ymmärtämään enemmän asioita.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11422407#comment-61296813
"IsoP
22.4.2013 22:53
Ikävä kyllä näin on "viaton" vauva on perkeleen oma."

11

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Portinvartia

      Pappina ei kannata vastata kun jokainen heti on vääntämässä että nyt löytyi rehellinen pappi?

      Ymmärrystä voit pyytää mutta et rehellistä ? ketään?

    • mene tohtorille

      Voi balttis kyllä nämä sun juttusi menee vaan päivä päivältä säälittävimmiksi.

    • knjbhgvfd

      Ilmeisesti viisasta ja rehellistä pappia ei olekkaan!
      Jos olis rehellinen edes niin tunnustas että pappislupauksen antajana ei palvele Jumaa ja Jeesusta vaan herraa...:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

    • "… oimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa."

      Tämä on varmaan nykypappien yleisimmin rikkoma lupaus.

      Jopa arkkipiispa esivalmisteli Raamatun uuden kaanonin rakentamista toteamalla, että ei usko Raamattuun eli Jumalan pyhään sanaan.

    • pieksäjäisiin

      auttakaa nyt joku balttista kunnon pieksäjäisiin

    • avuton

      Useimmiten se osa sen kyllä ilman apua

    • jhgfds

      Tällaisen, manipuloiden mielen hartaudella omistavat ihmisyydensä kieltäneen ymmärtämättömät eksytetyt joita kohteliaasti kustutaan uskovaisiksi kun he eivät tiedä, ymmärrä ja käsitä:

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.
      (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

      HUOM! Lukekaa tarkkaan sivun nuoli > linkkien sivujen tiedotkin!
      Tuosta uskontunnustuksen kokonaisuudesta selviää, että ollakseen tosi uskovainen pitää kieltää Luojaltaan saamansa Jumalan Valtakunnan kaltaisuudensa sekä ihmisyydensä ja olla ymmärtämätön rikollinen mm. Jumalaa ymmärtämätön väärän todistuksen antajana jne.

      • Meingott

        Ai moro taas! Mitä noitarovioille kuuluu? Ovatko lämpimiässä?


      • jhgfrd
        Meingott kirjoitti:

        Ai moro taas! Mitä noitarovioille kuuluu? Ovatko lämpimiässä?

        melkein ymmärsit tunnustuksesi merkityksen ja sitä myötä sen millainen olet


      • Meingott
        jhgfrd kirjoitti:

        melkein ymmärsit tunnustuksesi merkityksen ja sitä myötä sen millainen olet

        Yeah, yhteen elävään Jumalaan uskova kristitty, Jumalan pelastama ja Jeesuksen opetuslapsi, Pyhän Hengen pyhittämä. Tätä minä olen.


    • Mun mielipide

      Väittäisin ettei rehellisiä pappeja ole olemassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1918
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      246
      1865
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      95
      1605
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      111
      1423
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1151
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1120
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      948
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      104
      909
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    Aihe