Kyseessä ACER ESPRIMO E 380 torni. Kone sammuu usein käynnistyksen yhteydessä! Aloitus pöytä ei ehdi tulla näkyviin. Toisella käynnistys kerralla onnistuu. Tulee valikko josta normaali windows käynnistys. Käynnistyksen onnistuttua windows 7 toimii normaalilla tavalla. Vaihdoin äsken virtalähteen uuteen. Kone on v. 2006. Eikö hyväksy jostain syystä windows 7! Sama vika oli kyllä aikaisemminkin. Koneessa 2.1 GHz suoritin. Muistia 4Gb DDR2 667. Windows 7 asennus uudelleen ei ratkaise asiaa! Onko vika rautapuolella? Jos olisi miksi avautumisen jälkeen jaksaa kuitenkin toimia? Löytyykö apua! Ei kannata näin vanhaa konetta viedä huoltoon.
Kone sammuu
4
143
Vastaukset
- Käynnistys
Lisää vielä. Tapahtumaloki ilmoittaa jotain tällaista! Virhe 701. - System
- Provider
[ Name] Service Control Manager
[ Guid] {555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}
[ EventSourceName] Service Control Manager
- EventID 7001
[ Qualifiers] 49152
Version 0
Level 2
Task 0
Opcode 0
Keywords 0x8080000000000000
- TimeCreated
[ SystemTime] 2013-12-17T01:29:24.793000000Z
EventRecordID 19843
Correlation
- Execution
[ ProcessID] 528
[ ThreadID] 2756
Channel System
Computer Hannu-PC
Security
- EventData
param1 Tietokoneiden selaus
param2 Palvelin
param3 %%1058
Ei sano minulle mitään! Entä jos kokeilet Ubuntu live cd avulla? Eli boottaat koneen sen kautta ja testaat että pysyykö kone käynnissä.
http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html
Sitä ei siis tarvitse asentaa koneelle.
Jos kone sammuu tänäkin aikana niin vika on todennäkösesti raudassa.- 3423423423432432
Tälläisiä on aika vaikea alkaa selvittämään ilman tarkempia tietoja.
Missä kohtaa kone käynnistyy uudelleen?
Kokeile puhdistaa tietokoneen sisusta, tuulettimista yms pölyt pois.
Yleensä käynnistysongelmat johtuvat huonosta tai rikkinäisestä virtalähteestä, ( tietokone ei saa tarpeeksi virtaa ) tai virtalähde on täysin rikki.
Tai sitten DDR muisteissa on vikaa, kokeile ottaa niitä yksi kerrallaan pois ja käynnistä kone, niin selvität mikä niistä voisi olla rikki.
Kolmas on ylikuumenemis ongelmat, mitkä johtuvat huonosta tuuletuksesta tai liikaa pölyä.
Myös kovalevyssä voi olla vikaa, mutta epäilen sitä. kokeile vaihtaa emolevyn paristo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673