Kone sammuu

Käynnistys

Kyseessä ACER ESPRIMO E 380 torni. Kone sammuu usein käynnistyksen yhteydessä! Aloitus pöytä ei ehdi tulla näkyviin. Toisella käynnistys kerralla onnistuu. Tulee valikko josta normaali windows käynnistys. Käynnistyksen onnistuttua windows 7 toimii normaalilla tavalla. Vaihdoin äsken virtalähteen uuteen. Kone on v. 2006. Eikö hyväksy jostain syystä windows 7! Sama vika oli kyllä aikaisemminkin. Koneessa 2.1 GHz suoritin. Muistia 4Gb DDR2 667. Windows 7 asennus uudelleen ei ratkaise asiaa! Onko vika rautapuolella? Jos olisi miksi avautumisen jälkeen jaksaa kuitenkin toimia? Löytyykö apua! Ei kannata näin vanhaa konetta viedä huoltoon.

4

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käynnistys

      Lisää vielä. Tapahtumaloki ilmoittaa jotain tällaista! Virhe 701. - System

      - Provider

      [ Name] Service Control Manager
      [ Guid] {555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}
      [ EventSourceName] Service Control Manager

      - EventID 7001

      [ Qualifiers] 49152

      Version 0

      Level 2

      Task 0

      Opcode 0

      Keywords 0x8080000000000000

      - TimeCreated

      [ SystemTime] 2013-12-17T01:29:24.793000000Z

      EventRecordID 19843

      Correlation

      - Execution

      [ ProcessID] 528
      [ ThreadID] 2756

      Channel System

      Computer Hannu-PC

      Security


      - EventData

      param1 Tietokoneiden selaus
      param2 Palvelin
      param3 %%1058
      Ei sano minulle mitään!

    • Entä jos kokeilet Ubuntu live cd avulla? Eli boottaat koneen sen kautta ja testaat että pysyykö kone käynnissä.

      http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html

      Sitä ei siis tarvitse asentaa koneelle.

      Jos kone sammuu tänäkin aikana niin vika on todennäkösesti raudassa.

    • 3423423423432432

      Tälläisiä on aika vaikea alkaa selvittämään ilman tarkempia tietoja.

      Missä kohtaa kone käynnistyy uudelleen?

      Kokeile puhdistaa tietokoneen sisusta, tuulettimista yms pölyt pois.

      Yleensä käynnistysongelmat johtuvat huonosta tai rikkinäisestä virtalähteestä, ( tietokone ei saa tarpeeksi virtaa ) tai virtalähde on täysin rikki.

      Tai sitten DDR muisteissa on vikaa, kokeile ottaa niitä yksi kerrallaan pois ja käynnistä kone, niin selvität mikä niistä voisi olla rikki.

      Kolmas on ylikuumenemis ongelmat, mitkä johtuvat huonosta tuuletuksesta tai liikaa pölyä.

      Myös kovalevyssä voi olla vikaa, mutta epäilen sitä.

    • kokeile vaihtaa emolevyn paristo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      24
      447
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe