Kiviliima

PA Rakentaja

Uskaltaako kiviliimaa käyttää väliseinissä? Olen kysellyt ympäri mutta kukaan ei osaa sanoa kauanko se kestää. Ainoastaan UV valo heikentää sitä ja kyllähän se tasoitteeen alla on mutta mutta.

Onhan se kurjaa jos on suunnitellut talon muuten kestävän useita satoja vuosia ja sitten väliseinät ei kestä kun on yrittänyt päästä helpommalla.

8

2960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohutsauma?

Mikset käytä ohutsaumalaastia? Siporex väliseiniä on tehty ohutsaumalla kymmeniä vuosia ja takuuvarmasti kestää.

Mistä harkosta teet? Eiköhän jokaiselle tuotteelle ole omat suositellut laastit ja liimat

• PA Rakentaja

En ole vielä sulkenut pois mitään. Todennäköisesti kahi tai leca easylex. Suuri ja mittatarkka olisi hyvä niin nousis nopeesti.

• Pitkä ikä

Satojen vuosien käyttöikään ei ainakaan PU-pohjaisilla liimoilla kannata tähtäillä. Normaalin 50 vuoden suunnitellun käyttöiän kestää kyllä.

Suosittelen käyttämään samaa rakennetta kuin niissä talon muissa satoja vuosia kestävissä seinissä.

• jaksa aina miettiä..

Ainahan uusissa rakennusmateriaaleissa voi myöhemmin ilmaantua jotain ikävää. Enpä moista kuitenkaan miettinyt ja kyllä noissa meidän kylppärin seinien "muurauksissa" PU-kiviliimaa käytettiin.

• dfsdfs

Jos liimojen kestävyys arveluttaa, niin suosittelen välttämään kaikkia vanhempia rakennuksia, joissa on liimapuupalkkeja kantavissa rakenteissa.

Väliseinät eivät sentään ole kantavia, eikä niiden heikkeminen esim. 50 vuoden jälkeen maksa kuin muutaman tonnin fiksata kuntoon.

• 2626

Muutaman tonnin fiksata ? Unohditko pinnat ja työn ?

• ghghghg

Itsekin pohdin latoako Lammin VSK100 kivet ohutsaumalaastilla vai pelkällä kiviliimalla/uretaanilla. No mistäs se ohutsaumalaasti on tehty jollei liima-aineista. Liimasin ihan uretaanilla kasaan ja hyvin on pysyneet.

• 1717

Laastissa on sementtiä. Se kestää aika kauan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4203
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      2915
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2828
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2603
    5. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2555
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      324
      2551
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2129
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      1875
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1673
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1527
    Aihe