Noki laseissa

nokea tulee

Ei ole vielä sellaista takkaa keksitty jonka lasit ei nokeentuisi kun tuli kerran palaa lähellä laseja. Jos joku lähettää tänne kuvan takan laseista joissa ei talven polton jälkeen ole yhtään nokea, lähetän hänelle 1000 euroa samantien.

13

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lasiton

      Tänne voi laittaa vaikka enemmänkin, jos on joutilasta rahhoo. Ei meinaan nokeennu, ku ei oo lasejakaan luukuissa.

    • rör

      Minulla on pönttöuuni jonka luukku ei nokeennu.
      Valitettavasti se on lasiton.

      Pointtini on, että puun palaminen voi kyllä tapahtua ilman, että luukku/lasi nokeentuu.

      • Noeton lasi

        No, ei se tiilerin takassakaan nokea juurikaan lasiluukkuihin kerää. Kun oikein lämmittää.


      • nuukajussi
        Noeton lasi kirjoitti:

        No, ei se tiilerin takassakaan nokea juurikaan lasiluukkuihin kerää. Kun oikein lämmittää.

        Ei meilläkään Uuniseppien Lokin lasi nokeennu. Kerran on pyyhkäisty viime ja tämän talven aikana.

        Aktiivikäytössä on, 1-2 pesällistä päivässä lämmityskaudella. Puut pystyssä tulipesässä. Noin 90 pros. koivuvaltaista poltetaan.

        Tuli havaittua aiemmin se, että jos lasi pääsee vähänkin nokeentumaan tuntuu noki saavan tarttumapintaa ja nokeentuminen etenee helpommin puhtaallakin poltolla.

        Tonni kelpaa mullekin...


    • Nokea tulee, jos puiden pinoamisessa epäonnistuu ja joku puu kaatuu ulospäin palamisen aikana. Tai jos pistää liian täyteen pesän. Muutoin ei nokea juurikaan uuniseppien takkaan tule.

      • Noeton

        "Nokea tulee, jos puiden pinoamisessa epäonnistuu ja joku puu kaatuu ulospäin palamisen aikana. Tai jos pistää liian täyteen pesän. Muutoin ei nokea juurikaan uuniseppien takkaan tule."

        Sama pätee tiileriin ja varmaan moneen muuhunkin takkaan.


    • rör

      Nokea voi palon alkuvaiheessa muodostua lasin/luukun sisäpintaan.
      Mutta eikös sen pitäisi siitä palaa pois palon loppuvaiheessaa sen ollessa kuumimmillaan?
      Kurkistin äsken vastalämmitetyn pönttöuunin luukun sisäpuolelle ja se oli valkoinen lähes koko alaltaan.

      Pitäiskö nokiluukkumiesten/naisten kenties kokeilla vaihtoehtoisia tapoja polttaa puita tulisijassaan?

    • nokea tulee

      Jaahas, tonni säästy, kukaan ei edes yrittänyt väittää ettei lasiin kertyisi yhtään nokea esim. talven aikana. Rehellistä porukkaa on Finland24.fi sivujen käyttäjäyhteisö. Kiitos.

      • Nokittaja1

        Elähän hötkyile.
        Kerroit itse finaalin olevan vasta keväällä..


      • Kevättä odottaessa
        Nokittaja1 kirjoitti:

        Elähän hötkyile.
        Kerroit itse finaalin olevan vasta keväällä..

        Jos tonnin saa riihikuivaa, niin kyllä voisin väittää mieliksesi, vaikka lehmien lentävän.
        Ja nykypäivänä ei valokuviinkaan voi enää luottaa, eli milläs todistat jonkun väitteen vääräksi/oikeaksi?


      • rehti mustalainen
        Kevättä odottaessa kirjoitti:

        Jos tonnin saa riihikuivaa, niin kyllä voisin väittää mieliksesi, vaikka lehmien lentävän.
        Ja nykypäivänä ei valokuviinkaan voi enää luottaa, eli milläs todistat jonkun väitteen vääräksi/oikeaksi?

        Kyllä pittää luottaa sannaan, ei yhtään kuvaa tarvita.


    • nokea tulee

      Joo, sanaan luotetaan, kirjoittaa vaan tänne että "Ei yhtään tule nokea takan laseihin" , ja tilinumero perään, minä laitan sitten tonnin tilille.

      • Luottoa on

        Sepä mukavaa, että jossain vielä luotetaan ihmisen sanaan. Laitan sitten kevveemmällä sen tilinumeron, kiitos jo etukäteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      151
      2604
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      419
      2237
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2114
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      122
      1415
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1330
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1199
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1153
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1097
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1074
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      998
    Aihe