Ei ole vielä sellaista takkaa keksitty jonka lasit ei nokeentuisi kun tuli kerran palaa lähellä laseja. Jos joku lähettää tänne kuvan takan laseista joissa ei talven polton jälkeen ole yhtään nokea, lähetän hänelle 1000 euroa samantien.
Noki laseissa
13
207
Vastaukset
- Lasiton
Tänne voi laittaa vaikka enemmänkin, jos on joutilasta rahhoo. Ei meinaan nokeennu, ku ei oo lasejakaan luukuissa.
- rör
Minulla on pönttöuuni jonka luukku ei nokeennu.
Valitettavasti se on lasiton.
Pointtini on, että puun palaminen voi kyllä tapahtua ilman, että luukku/lasi nokeentuu.- Noeton lasi
No, ei se tiilerin takassakaan nokea juurikaan lasiluukkuihin kerää. Kun oikein lämmittää.
- nuukajussi
Noeton lasi kirjoitti:
No, ei se tiilerin takassakaan nokea juurikaan lasiluukkuihin kerää. Kun oikein lämmittää.
Ei meilläkään Uuniseppien Lokin lasi nokeennu. Kerran on pyyhkäisty viime ja tämän talven aikana.
Aktiivikäytössä on, 1-2 pesällistä päivässä lämmityskaudella. Puut pystyssä tulipesässä. Noin 90 pros. koivuvaltaista poltetaan.
Tuli havaittua aiemmin se, että jos lasi pääsee vähänkin nokeentumaan tuntuu noki saavan tarttumapintaa ja nokeentuminen etenee helpommin puhtaallakin poltolla.
Tonni kelpaa mullekin...
Nokea tulee, jos puiden pinoamisessa epäonnistuu ja joku puu kaatuu ulospäin palamisen aikana. Tai jos pistää liian täyteen pesän. Muutoin ei nokea juurikaan uuniseppien takkaan tule.
- Noeton
"Nokea tulee, jos puiden pinoamisessa epäonnistuu ja joku puu kaatuu ulospäin palamisen aikana. Tai jos pistää liian täyteen pesän. Muutoin ei nokea juurikaan uuniseppien takkaan tule."
Sama pätee tiileriin ja varmaan moneen muuhunkin takkaan.
- rör
Nokea voi palon alkuvaiheessa muodostua lasin/luukun sisäpintaan.
Mutta eikös sen pitäisi siitä palaa pois palon loppuvaiheessaa sen ollessa kuumimmillaan?
Kurkistin äsken vastalämmitetyn pönttöuunin luukun sisäpuolelle ja se oli valkoinen lähes koko alaltaan.
Pitäiskö nokiluukkumiesten/naisten kenties kokeilla vaihtoehtoisia tapoja polttaa puita tulisijassaan? - nokea tulee
Jaahas, tonni säästy, kukaan ei edes yrittänyt väittää ettei lasiin kertyisi yhtään nokea esim. talven aikana. Rehellistä porukkaa on Finland24.fi sivujen käyttäjäyhteisö. Kiitos.
- Nokittaja1
Elähän hötkyile.
Kerroit itse finaalin olevan vasta keväällä.. - Kevättä odottaessa
Nokittaja1 kirjoitti:
Elähän hötkyile.
Kerroit itse finaalin olevan vasta keväällä..Jos tonnin saa riihikuivaa, niin kyllä voisin väittää mieliksesi, vaikka lehmien lentävän.
Ja nykypäivänä ei valokuviinkaan voi enää luottaa, eli milläs todistat jonkun väitteen vääräksi/oikeaksi? - rehti mustalainen
Kevättä odottaessa kirjoitti:
Jos tonnin saa riihikuivaa, niin kyllä voisin väittää mieliksesi, vaikka lehmien lentävän.
Ja nykypäivänä ei valokuviinkaan voi enää luottaa, eli milläs todistat jonkun väitteen vääräksi/oikeaksi?Kyllä pittää luottaa sannaan, ei yhtään kuvaa tarvita.
- nokea tulee
Joo, sanaan luotetaan, kirjoittaa vaan tänne että "Ei yhtään tule nokea takan laseihin" , ja tilinumero perään, minä laitan sitten tonnin tilille.
- Luottoa on
Sepä mukavaa, että jossain vielä luotetaan ihmisen sanaan. Laitan sitten kevveemmällä sen tilinumeron, kiitos jo etukäteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341038- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54822Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774