Purkista vai rehusta?

MacPorkkana

Tutustuin tässä n. kuukauden aikana useisiin tutkimuksiin, joissa on tutkittu vitamiineja, lisäravinteita, ruokavalioita jne. Häiritsevää tässä on se, että tutkimukset kumoavat kilpaa toisiaan. Ihmiset kun ammentaa tietoa itselleen näistä tutkimuksista, niin lopulta ei enää tiedä, että mihin sitä uskoo, ja mikä nyt on sitten terveellistä ja mikä ei.

Mun oma rankka tuomio lisäravinteille on ehdoton EI. Ja kun lisäravinteiden popsiminen loppuu, niin loppuu myös arpominen ja epätietoisuus sen asian osalta. Näihin pillereihin liittyy aina sellainen uskomus, että nyt kun otan tuosta tuon ja tuon ja tuon, niin pysyn terveenä. Todellisuudessa et voi millään tietää, onko se ottamasi lisäravinne haitallinen vai terveellinen. Voit toki uskoa puoltavia tutkimuksia ja ignoorata muut. Mutta onko siinä järkeä? Omasta elämästäs siinä on kuitenkin kyse, joten mieti.

Ruokavaliotutkimuksissa sen sijaan raakaravinto saa tukea joka puolelta. Sehän on selvää. Puhdas raakaravinto sisältää aitona ja puhtaana niitä aineita, joista meidätkin on tehty ja joita me käytämme toimiaksemme. Nyt kun me ollaan liian kiireisiä hoitamaan ruokailua, kuten esi-isämme, on helppoa napata kaupan kylmätiskiltä mummon muusi lihapullat ja uskotella itsellemme, että se kylläinen olo on yhtä kuin ravintotarve täytetty. Tai jos epäilyttää niin kipastaan luontaistuotepuodin kautta hakemassa vähän vitskuja. Ei voisi enää hölmömmäksi mennä omasta terveydestään huolehtiminen.

Ei ole paha rasti syödä joka päivä salaattia, marjoja, hedelmiä, pähkinöitä, porkkanoita jne. ja kun niillä täyttää vatsansa, niin sinne ei sitten välttämättä halua ahtaa niitä turhia lihapullia tai kyljyksiä. Ja samalla on saanut kiitettävän määrän aitoja luonnollsia vitamiineja ja hivenaineita. Tähän päälle kalaa ja kokojyvätuotteita, niin voi rehellisesti sanoa nauttivansa terveellisestä ruokavaliosta. Sitten kun vielä huolehdit kunnostasi ja nukut hyvin, etkä kiirehdi elämässä, niin on hyvät mahdollisuudet elää terveenä pitkään. Samalla ehkäiset paniikkihäiriötä, muita ahdistusoireita, stressiä, astmaa, iho-oireita, parannat vastutuskykyä... Siitä punnitsemaan asioita. Mäkkärille vai vihannestiskille?

2

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8586
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      160
      1194
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      836
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      754
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      742
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      705
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe