Eli siis olen 9-luokkaa käyvä poika ja olen erittäin paljon kiinnostunut kyseisestä lukiosta! Näyttelen siis monennetta vuotta putkeen pohjoiskarjalan suosituimmassa kesäteatterissa (Viime-kesänä noin 5100 katsojaa 12 näytöksessä). Olen todella avoin, todella sosiaalinen ja ilmaisutaito-lahjakas ihminen, ja mm. minun opetusohjaajani minulle kyseistä lukiota suosittelee! Haluaisin kuitenkin tietää että minkälaiset pääsyvaatimukset kyseiseen lukioon on. Keskiarvo on n.8.2 mutta tiedän varmana sanoa että keväällä on vielä täydet mahdollisuudet nostaa sitä sinne 8.6 kieppeille! :) Kyselkää vielä jos haluatte tietää minusta jotain mutta haluaisin kuulla teidän mielipidettä koulusta ja sitten niitä haku vaatimuksia! Kiitos jo etukäteen!
TAMPEREEN YHTEISKOULU, APUA!
5
2312
Vastaukset
- Juuups
No, mikset menisi jos pääset?
- jesse2
Moro!
Mä oon TYK:in opiskelija, nyt ekaa vuotta opiskelen. Suosittelen kyl koulua, itekkin harrastan teatteria ja näyttelen aina kun tilaisuuksia tulee, esim. musavideoissa ym, pari sellasta tuli näyteltyä syksyn aikana.
Vaatimukset meille on aika kovat. Kun hain ite, niin viiime keväänä siis haettu keskiarvo oli 9.4 MUTTA siihen sisältyy siis lisäpisteet, joita voi saada 1.1 numeroo, toisin sanottuna, jos saat täydet lisäpisteet, ka nousee 8.2 -> 9.3. Tohon nousuun tosin vaaditaan jo jonkun verran, eli muutama pitkäaikainen harrastus, tai vaikka yksi pitkäaikainen ja useita pienempiä.
Meille matkan päästä tuleminen ei oo ongelma, TYKillä EI ole asuntolaa, mutta tosi moni tulee Tampereen ulkoa, ja asuu sitten joko keskustassa tai vähän kauempana vuokralla.
Yks juttu mistä varotan, on sellanen, että jos oot kovin kokenut (niinku jo arvelen) voi osa mm. näyttämötyön alkukurssit tuntua aika tylsältä, mutta ne kuitenki edellytetään seuraavia kursseja varten. Myös meidän kouluun kun tulee, ei olekaan enää yksin se ilmaisutaitoinen, eikä niin "erityinen", ite en kyllä koe ongelmaks, vaan nautin että saan olla eri taitoja ja luovuuksia omaavien ihmisten kanssa. Mutta kilpailuakin on, semmonen pieni herätys vaan. Porukka on kuiteski kirjavaa ja sosiaalista; varmastikaan et jää kavereitta jos tuut. Meidän koulussa myös tietyllä tavalla tykätään siitä,että sekaan mahtuu sovussa niin hippiä kun pissistä, näin kärjistettynä.
Suosittelen, että meet osoitteeseen www.tyk.info
Tuolta löydät mm. harrastuslausuntopohjan, joita kannattaa alkaa hommaan ajoissa, mistä vaan mitä oot ikinä harrastanu! Varsinkin tuolta kesäteatterilta. Älä jätä viime tinkaan, ne pitää yllättävän nopeesti lähettää koululle. Yhteishaku etenee tosi yllättäen nenän eteen!
Sit vielä yks vinkkI: sulla on onnea, koska satut olemaan poika. Tänä vuonna uusista ykkösistä (250 kpl) tais olla noin 50 poikia. Eli täällä on myös silmänruokaa.... No, ei siitä enempää. Mutta siitä, että jos käy niin, ettet pääsekään sisään, kannattaa soittaa rehtorille. Meinaan useimmiten käy niin, että kun oot poika, ja kerrot että tahdot kovasti kouluun ja on tota harraastuneisuutta, niin pääset myös sisään. TYK on yksityinen, ilmainen, mutta siis ei Tampereen kaupungin omistuksessa, joten sisäänottamisissa voidaan joustaa. Ja pojat tuppaa pääsemään ekstrana sisään. Tsemppiä kouluun! Ja hakuun! Ehkä näemme elokuussa.. Ja myös tutustumaan pääsee, kun soittelee meiän lukion opolle. - tyk14
Edellinen kirjoittaja puhuu täyttä totta, itse olen kanssa kyseisessä lukiossa. ^ Tervetulloo vaan, mahtava meno koko ajan ja sillee ;) Pääset ihan varmasti, jo tuolla keskiarvolla pisteet poika soitto rehtorille! (jos käy niin ettet pääsekkää sisään ekalla kerralla)
- plääh
" soitto rehtorille! "
Mitä, onko rehtori puhuttavissa tai lahjottavissa?- yritystä nyt
No siinähän se ilmaisutaito ja -kyky tulee testatuksi. Parhaat puhuvat kyllä yhden rehtorin ympäri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841