Rukki

Table

Hei!

Osaako kukaan sanoa minkä arvoinen on vanha, kunnossa oleva rukki?

Ikää en tiedä ollenkaan. Mutta milloinkohan lie on viimeeksi rukkeja käytetty?

Löysimme juuri kauniin vanhan rukin talomme vintiltä.

Avustanne etukäteen kiittäen.

6

8398

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvoa

      Rukkien arvo riippuu mm. mallista, valmistusvuodesta ja kunnosta. Lisäksi hintaan vaikuttaa suuresti ko. välineen suosio ja haluttavuus, jotka vaihtelevat kausittain. Arvoksi voisi sanoa näkemättä rukkia, ehkä
      50 - 100€. Mikäli malli on sitten erikoisempi saattaa hinta nousta ehkä tuplaten tuo mainitsemani. Mikäli rukki on ehjä ja muutenkin hyväkuntoinen ja kaikki osat tallessa, suosittelisin kunnostamaan sen varovaisesti ja säilyttämään kappaleena kaunista kansanperinnettä. Rahallinen arvo kun on ehkä pienempi kuin "tunnearvo". Loppujen lopuksi hinta on kiinni siitä, paljonko ostajaehdokas on halukas maksamaan. Älkää kuitenkaan hävittäkö sitä, vaan jos ei muuta, niin koittakaa löytää sille hyvä uusi koti.

      • Perinteitä arvostava

        Yhdyn sataprosenttisesti edelliseen mielipiteeseen. Älkää tosiaan missään nimessä hävittäkö rukkia vaan jos ette itse sitä halua pitää niin etsikää uusi "koti" esim. museoista voisi kysäistä haluaisivatko kokoelmiinsa.


    • Peipposka

      käsityöharrastajat haluavat ostaa mielellään toimintakuntoisia rukkeja. Mutta ei ylihintaan. Rukki on kuitenkin vain käyttöesine, ei ihmeellinen museokapine! Mullekin ois tarpeellinen... Terv Marja

      • rukkimies

        Minä olen korjaillut vahhoja rukkeja. Nyt on yksi työn alla. Koristemaalaukset ei onnistu minulta. Rukkeja on myynnissä kirppareilla, ja vastaavilla vanhan tavaran liikkeissä. Hinnat pyörivät muutamissa kympeissä.


    • nähnyt..

      Rulliakin saa. Kannattaa kysyä kehruupiireistä hankintakanavia. Myös mittojen mukaan tehtynä saa muutamalla kympillä rullan. Rullissahan vaihtelee aika moni mitta. Reiän koko, rullan pituus, lankatila jne. Joku tekee kuulemma siipiäkin ja kehriä. Olen nähnyt upeita uusvalmisteita vanhalla mallilla väreineen.

    • emma729

      onko rukki toimiva ja onko se vielä teillä ???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe