Kuinka karata kotoa?

tyttö hädässä

Miten karkaisin kotoa? Oon 12w tyttö. Tämä juttu ei sitten ole mikään "karkaaminen", vaan aion tosissani yrittää. Syynä ei myöskään ole mikään sellainen, että vanhemmat ei nytten ostaneet sitä ripsaria, tai että äiti sano että tee läksyt. Varsinainen syy on vanhempien avioero ja kouluni vittumaisuus. Tämäkään ei viittaa siihen, että olisin koulussakin angstaava, itseään viiltelevä pikku kovis, vaan syy on se, että luokkalaiseni tytöt kiusaavat minua, ja yrityksistä huolimatta mitään ei tehdä.
Olen saanut tarpeekseni. Elämäni täällä on yksinäisyyttä ja koen olevani hyljeksitty ja yksinäinen kakkaläjä. On parempi lähteä, jotta ne tytöt voi heitellä toisiaan paskalla. En muutenkaan halua olla näkemässä vanhempieni eroa.
Tiedän että puolet vastauksista pilkkaavat minua ja "kurjaa elämääni", mutta tietoisku: se ei paranna oloani yhtään.
Jos joku viitsii auttaa minua, olen enemmän kuin kiitollinen.
En koe että elämälläni olisi sijaa täällä.

18

1754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi!
      Onpa hankala tilanne. :(

      Karkaaminen tuntuu varmaankin hyvältä ratkaisulta, mutta siitä on loppupeleissä enemmän haittaa kuin hyötyä. Vanhempasi huolestuvat varmasti ja saattavat hälyttää poliisit sinua etsimään. Syntyy paljon huolta ja murhetta.

      Jos koulu ei puutu kiusaamiseen, siitä voi tehdä poliisille ilmoituksen.

      Olisiko joku luotettava aikuinen, jolle voisit puhua? Kaikkea hyvää ja rohkeutta!

      Toivoo Nettisaapas

    • justmeeeeeeeeee

      Itse olen ollut samassa tilanteessa todella monesti, karannut olen about 5 kertaa. Joka kerta olen päätynyt loppujen lopuksi kotiin. Mieti nyt kahdesti, olet vasta 12 (itse myös 14) ja et mitenkään tuu pärjää omillasi. Jossain välissä on pakko tulla takaisin kotiin, joko omalla tai poliisin kyydillä. Ja kuule usko pois, mun elämä ois paljon helpompaa ilman niitä karkailuja. Nyt saan kestää kerran kuukaudessa sossuja, neljä kertaa viikossa perhetyöntekijöitä, jotka tulee kotona käymään ja juttelemaan aina pari tuntia kerrallaan. Todellakin mahtavia muistoja nuo karkureissut ja ne adreanaliinipiikit on, sitä ei voi kieltää mutta kuitenkin peruisin ne jos vain voisin. Onhan se aika nolokin ku yhtäkkiä tulee fobat ja pitää sitten hypätä kyytiin, ja se vanhempien pettymys kun kuulee mitä ootkaan menny tekemään. Puhu mieluummin kuraattorille tai opettajalle, jos ongelma on suuri niin voit päästä perheneuvolaan puhumaan ammattilaiselle :)

    • ägnst

      ja minnehän meinasit mennä ja mitä sä sieltä yrität hakea?

      • aloittaja.

        Entiiä. Hyppään vaan johonki bussiin ja häivyn. Muutan asumaan johonkin roskakatokseen :( Tai en tiiä.. Mihinkään kämpillekään eivät taida ottaa ku oon alle 18w.. :( Ja en hae mitään erityistä matkaltani. Haluun vaan päästä pois täältä, pilaan vaan kaikilta elämän.
        Ja olen kiusaamisen takia psykologin asiakkaana. Kai mussa sitten on jotain vikaa. En oo psykopaatti, en mieleltäni järkkyvä tai arvaamaton (paitsi onhan sitä ehkä "mieleltään järkkyvä" jos karkaa, mutta haluan silti tehdä sen), en oo mitenkään ikäisistäni jäljessä yms. Oon kai sitte muuten vaan hullu D: Joten ton psykologijutun kaa en sitte tiiä siitä perheneuvolasta.
        Ja sossuja en todellakaan halua kimpuuni enkä poliiseja.. Jos sossuja ei olisi niin karkaisin jo tänään. Se on todennäköisesti suurin ongelma.
        Mitä vittua oikein teen?! :(


      • -99 tyttö
        aloittaja. kirjoitti:

        Entiiä. Hyppään vaan johonki bussiin ja häivyn. Muutan asumaan johonkin roskakatokseen :( Tai en tiiä.. Mihinkään kämpillekään eivät taida ottaa ku oon alle 18w.. :( Ja en hae mitään erityistä matkaltani. Haluun vaan päästä pois täältä, pilaan vaan kaikilta elämän.
        Ja olen kiusaamisen takia psykologin asiakkaana. Kai mussa sitten on jotain vikaa. En oo psykopaatti, en mieleltäni järkkyvä tai arvaamaton (paitsi onhan sitä ehkä "mieleltään järkkyvä" jos karkaa, mutta haluan silti tehdä sen), en oo mitenkään ikäisistäni jäljessä yms. Oon kai sitte muuten vaan hullu D: Joten ton psykologijutun kaa en sitte tiiä siitä perheneuvolasta.
        Ja sossuja en todellakaan halua kimpuuni enkä poliiseja.. Jos sossuja ei olisi niin karkaisin jo tänään. Se on todennäköisesti suurin ongelma.
        Mitä vittua oikein teen?! :(

        Täältä löytyy noihin lastenkoteihin liittyviä keskusteluja paljonkin, ja jos ihan tosissasi et kestä olla siellä kotona, niin keskustele jonkun psykologin /kuraattorin kanssa ja kysy, onko mahdollista päästä lastenkotiin ainakin joksikin aikaa. Tajuan, että joskus kaikki se kiusaaminen ja ongelmat kotona vaan ovat liikaa ja tulee fiilis, että yksinkertaisesti täytyy päästä pois. Jos olet varma tästä, keskustele luotettavan aikuisen kanssa lastenkodin mahdollisuudesta. Nuori kun olet, et tulisi pärjäämään jossain kadulla, mutta apua kannattaa aina etsiä!


      • Anonyymi
        aloittaja. kirjoitti:

        Entiiä. Hyppään vaan johonki bussiin ja häivyn. Muutan asumaan johonkin roskakatokseen :( Tai en tiiä.. Mihinkään kämpillekään eivät taida ottaa ku oon alle 18w.. :( Ja en hae mitään erityistä matkaltani. Haluun vaan päästä pois täältä, pilaan vaan kaikilta elämän.
        Ja olen kiusaamisen takia psykologin asiakkaana. Kai mussa sitten on jotain vikaa. En oo psykopaatti, en mieleltäni järkkyvä tai arvaamaton (paitsi onhan sitä ehkä "mieleltään järkkyvä" jos karkaa, mutta haluan silti tehdä sen), en oo mitenkään ikäisistäni jäljessä yms. Oon kai sitte muuten vaan hullu D: Joten ton psykologijutun kaa en sitte tiiä siitä perheneuvolasta.
        Ja sossuja en todellakaan halua kimpuuni enkä poliiseja.. Jos sossuja ei olisi niin karkaisin jo tänään. Se on todennäköisesti suurin ongelma.
        Mitä vittua oikein teen?! :(

        tiiän tuntee, mun elämä on ollu ku roska jota heitellää ympäri ja oon aika arvoton mut sen siaa et meet roskiksee nii pakkaa kamat ja lähe yöl pyöräl junaa ja kierrä suomee ympäri 3vk ja tuu takas, jooo sossut tulee mut ne pistää sut parempaa perheesee kute mu kaverille kävi jonka kaa teen to suomee ympäri lenki junal. se on yksinkertane mut hyvä tapa alottaa parempi elämä


    • yksvaan

      Usko pois, aikuiselle puhuminen auttaa.
      Oli se sitten isä, äiti tai psykologi, niin siitä on varmasti apua (kokemusta on).
      Täytyy vaan uskaltaa suoraan sanoa asia, eikä hautoa mielessään.
      Luulisi tuonkin asian olevan vanhemmillesi melkoinen "herätys", että voisivat miettiä kahdesti mitkä asiat puidaan sinun nähtesi ja mitkä ei.

      Karkaaminen "kokonaan" on mahdotonta jo pelkän taloudellisen puolen vuoksi. Tuon ikäisenä ei kuitenkaan työtä tai asuntoa saa, eteenkään ilman minkäänlaisia yhteydenottoja vanhempiin.

      Suosittelen, että kokoat itsesi rauhassa, ja sitten kerrot tuntemuksistasi jollekin, joka on ns. "auktoriteetti-asemassa". Siitä on apua jopa koko loppuelämän ajaksi.

      Vuosien päästä olet jo päässyt kaikista em. asioista ylitse, voin sen luvata kokemuksen syvällä rintaäänellä.

      Jaksamisia!

    • Dafuq?

      Repesin XD "ja yksinäinen kakkaläjä"

    • Tarvitsetkoapua

      Jos olisin sinä en karkaisi koskaan! En haluaisi sossuja perään D: . Onko sinulla yhtään hyvää kaveria jolle voisit kertoa sinun tunteistasi ? Kannattaa puhua jollekin aikuiselle myös sinun tunteistasi. Inhottavaa että sinua kiusataan:( nykyään kiusaamiseen ei puututa tosissaan ja kyllä kiusaajien pitäisi tietää että mitä kamalaa he saavat aikaan !!!:( harmi että vanhempasi ovat eroamassa.. Mutta muista aina että vaikka vanhempasi eroavat sinulla on aina perheesi:) hyvää joulua sinulle!

    • kokeile

      Hyppää ekaa bussii joka menee hesaa ja hyppää johonkii laivaan salamatkustajaks toiminu ennenki xd älä vaa jää kii viron tullis xd

      • oneheart97

        ÄLÄ KUUNTELE TOTA TYYPPIÄ!!!!!!! SE YRITTÄÄ SAATTAA SUA VAIKEUKSIIN!!!!!!!!! LUE TÄMÄ TODELLA TARKASTI!!!!!!
        Olet vasta 12, ja karkaaminen olisi sulle vaarallista. Usko pois, se ei ole sellaista kuin elokuvissa ja kirjoissa, siistiä paeta porukoilta ja aloittaa uus elämä. Todellisuudessa pakenet koko ajan henki kurkussa poliiseja, sossuja ja ties mitkä pedofiilitkin saat perääsi kun tietävät että olet retkilläsi yksin. Ja koko ajan takaraivossa jyskyttää se pieni ajatus siitä, mitä porukkasi siellä kotona itkevät ja repivät hiukset päästään.
        Itse olen 16, ja karannut olen kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla olin 14, ja toisella 15. Poliisit nappas muutaman päivän etsinnän jälkeen, oli se aika piinaa kun joutui tekemisiin ties kenen sossujen kanssa. Olet vasta pieni varhaisnuori, haluan suojella sinua siltä mitä voit matkallasi kohdata. Kuten joku edellinen vastaaja (joka oli myös karkaillut) kertoi, niin elämä olisi paljon helpompaa ilman näitä karkumatkoja.
        Ymmärrän kyllä sinua täysin. Voi olla nyt houkuttelevinta pakata kamat ja häipyä, mutta minäpä kerron sinulle: et pärjää retkilläsi viikkoa pidempään. Jossain vaiheessa sinut ajetaan seinää vasten, ja silloin on PAKKO palata kotiin. Joko omilla ehdoilla (ruoka/raha loppuu, jollloin on pakko palata) tai sitten poliisin kyydillä. Ajatus voi tuntua kiehtovalta ja houkuttelevalta, mutta seuraukset ovat suuret.
        Olet vasta 12, liian nuori lähtemään omin päin. Suostuttelen sinua yhä jäämään kotiin. En kuitenkaan pysty estämään sinua, jos päätät lähteä, enkä silloin voi suojella sinua kaikilta vaaroilta, joita odottaa sinua joka nurkan takana.
        Mitä ikinä teetkin, tai missä oletkin, olen pahoillani puolestasi siitä, minkälaisia vastoinkäymisiä joudut kohtaamaan. Jos kuitenkin selviydyt niistä, niin muutut vahvemmaksi, ja selviät mistä vain.

        Kaikkea hyvää ja onnea elämään!


    • mull on aina kurjaa

      Mitä teen ku mun siskot saa aina kaiken mä jään aina huomaatta. Ja mä haluun pois täältä mul on kauhee fiilis ja kotiin pakotetaa tekee kaikkee ja faijas puhumattakaa se melkein löi mua mut ku se ei ihan lyöny nii en voi tehä ilmotusta. Mä en pysty jäämää tänne vaik oon vast 11 mun on pakko lähtee pois

      • yd_

        Sua ei sentään oo lyöty toisinku mua. Mua myös haukutaan koko ajan ihan turhasta


    • Anonyymi

      Älä karkaa vaan puhu vittu poliisille asiata

    • Anonyymi

      Koska kumman valitset poliisi jahtaa sua
      Vai sä puhut sen kanssa

    • Anonyymi

      Ja joriset paskaa
      Koska olisit voinut kuolla jos olisit karannut

    • Anonyymi

      otan osaa, mul on samallainren elämä paitsi että vanhemmat on viel tiukemmat ja oon poika, mu se on vaa et sit ku saa tarpeekseen nii pakkaa kamat ja lähtee yöl ku vanhemmat nukkuu pyöräl junalle ja junal vittuu kute minä ja mu kaveri tehää sit kesäl.

    • Anonyymi

      hei mul on samat ongelmat ja oon karannnut kotoa mutta jos sul on joku joku lou mennä ja pitää huolta susta mene hänen luo. Mä oon btw sara ja oon epä onnistuja mun purukat huutaa mulle siitä kuin mä epäonnistun sain pari viikkoa sitten iso roolin teatterissa ja mun purukat olitvat että joo okei mutta mun pointti on se että on ok olla vihanen mutta älä karkaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe