Homoliittojen ristiriita

mitä häh

Kun keskusteluja täällä seuraa, ei voi välttyä ajatukselta, että liberaalit ja ateistit ovat logiikaltaan ja ajatuksiltaan melko ristiriitaista porukkaa. Ensin huudetaan alas avioliitto-instituuriota ja sitten kirkon pitää kuitenkin vihkiä homot ja lesbot ja muut juuri siihen samaan instituutioon, jota juuri ovat romuttamassa. MIKSI???

Ihan samaa ristiriitaa tuli esille, kun yksi seurakunta päätti opettaa ilmaisen perheneuvonnan kirkkoon kuulumattomilta. Taas huutajina on juuri sama porukka, joka ilkkuu kirkon menettämistä jäsentuloista. Sama joukko tälläkin palstalla kirkuu suorastaan, miten kirkko ei tee mitään hyvää! MITEN TÄLLAISESSA RISTIRIIDASSA voi kukaan elää itsensä kanssa, kun ei itsekään tunnu tietävän, mitä haluaa? Ensin tajuaa, miten arvokasta työtä tehdään perheiden parissa, mutta ei sitä kuitenkaan tajua. HÄH!

47

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • clouso

      Vain harvojen tällä palstalla kirjoittavien ateistien kyky loogiseen ajatteluun ylittää kumisaappaan vastaavan kyvyn.

    • foksmalder

      Miksi teistit ovat niin ristiriitaisia, että eivät edes osaa päättää mikä jumala on heidän mielestään olemassa?

      Minä en henkilökohtaisesti pyri romuttamaan avioliittoa, minä vain pidän kulttuurimme luomaa tavoitetta pyrkiä avioliittoon kyseenalaisena. Minusta tuon paineen kyseenalaistaminen ja tasa-arvoisen avioliittolain ajaminen eivät ole millään tapaa ristiriidassa.

    • *Faith*

      Joo, ensin yritetään omin päin sovittaa kahta ruuvia tai kahta mutteria toisiinsa, ja sitten huudetaan kirkko apuun.

      Ei se mitään auta. Vaikka kirkon liberaalit keksisivät mitä verukkeita tai konsteja, Raamattu on ihmisen käyttöohje ja siellä sanotaan, että ruuvi tulee yhdistää mutteriin.

      • foksmalder

        Kaksi "mutteria" ja kaksi "ruuvia" sopivat yhteen varsin hyvin. Kirkolla ei ole mitään tekemistä avioliittolain, puhumattakaan seksistä (josta näyt olevan niin kiinnostunut), kanssa.


    • ateistineiti

      Aloittaja:
      Avioliitto ei ole kirkon asia. Eihän kirkon tarvitse vihkiä kaikkia ihmisiä, jos se ei halua. Mutta olisi toki hienoa, jos kaikille ihmisille, sekä homoille että heteroille, olisi tässä maassa samat oikeudet ja samanlainen mahdollisuus avioliittoon.
      Lisäksi monet ateistit ovat avioliitossa ja arvostavat sitä, ja monet arvostavat sitä vaikka eivät olisikaan itse avioliittossa. Eivät ateistit ole sitä mitenkään ryhmänä "romuttamassa".

      Ja minulle ei ole henkilökohtaisesti mitään väliä, jos kirkon palvelut olisivat maksullisia minulle ja muille, jotka eivät siihen kuulu.

      • *Faith*

        "Mutta olisi toki hienoa, jos kaikille ihmisille, sekä homoille että heteroille, olisi tässä maassa samat oikeudet ja samanlainen mahdollisuus avioliittoon."

        Voi olisihan se sinusta "hienoa", mutta Jumala on asiasta eri mieltä!


      • foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

        "Mutta olisi toki hienoa, jos kaikille ihmisille, sekä homoille että heteroille, olisi tässä maassa samat oikeudet ja samanlainen mahdollisuus avioliittoon."

        Voi olisihan se sinusta "hienoa", mutta Jumala on asiasta eri mieltä!

        Onneksi yksikään jumala ei päätä Suomen laesta. Siksi eronneetkin pääsevät uusiin naimisiin, eikä raiskattuja laiteta raiskaajiensa kanssa yhteen.


      • mitä häh

        Ateistineiti:
        Kristillinen avioliitto on kirkon asia. Itse asiassa avioliitto-instituutio oi olemassa ennen kuin oli olemassa valtioita tai yhteiskuntaa nykymielessä. Oli vain heimoyhteisöjä, joissa avioliitto oli arvossa pidetty institutionaalinen pienyhteisö, heimoyhteisöjen arvossapidetty tärkeä turvasolu. Yhteiskunnat/valtiot ovat tuon varastaneet julkisoikeudeliseksi instituutioksi, mikä edelleenkin on tietysti tärkeä perusyksikkö. Sitä perusyksikköä, naisen ja miehen yhteistä sopimusta yritetään nyt murentaa. Sehän oli homoagendan vastustajien tiedossa jo, kun se lanseerattiin. Ensin oli mukamas riittävää, että homot saivat rekisteröidyn parisuhteen statuksen, mutta eihän se riittänyt, kuten olikin arvattavissa. Mutta homosuhteesta ei ikinä saa tehtyä avioliittoa, sanan perinteisessä muodossa.

        Keksikää nyt ihmeessä omat juttunne, älkää vesitääkö toisten juttuja. On kaikenlaista nimiäistä, Protujuttuja jne, matkitte vain fiksuja ihmisiä, mutta matkittu juttu ei koskaan ole alkuperäisen veroinen.


      • foksmalder
        mitä häh kirjoitti:

        Ateistineiti:
        Kristillinen avioliitto on kirkon asia. Itse asiassa avioliitto-instituutio oi olemassa ennen kuin oli olemassa valtioita tai yhteiskuntaa nykymielessä. Oli vain heimoyhteisöjä, joissa avioliitto oli arvossa pidetty institutionaalinen pienyhteisö, heimoyhteisöjen arvossapidetty tärkeä turvasolu. Yhteiskunnat/valtiot ovat tuon varastaneet julkisoikeudeliseksi instituutioksi, mikä edelleenkin on tietysti tärkeä perusyksikkö. Sitä perusyksikköä, naisen ja miehen yhteistä sopimusta yritetään nyt murentaa. Sehän oli homoagendan vastustajien tiedossa jo, kun se lanseerattiin. Ensin oli mukamas riittävää, että homot saivat rekisteröidyn parisuhteen statuksen, mutta eihän se riittänyt, kuten olikin arvattavissa. Mutta homosuhteesta ei ikinä saa tehtyä avioliittoa, sanan perinteisessä muodossa.

        Keksikää nyt ihmeessä omat juttunne, älkää vesitääkö toisten juttuja. On kaikenlaista nimiäistä, Protujuttuja jne, matkitte vain fiksuja ihmisiä, mutta matkittu juttu ei koskaan ole alkuperäisen veroinen.

        Suomen avioliittolailla ei ole mitään tekemistä kristillisen avioliittokäsityksen kanssa, eikä avioliitto ole kristittyjen omaisuutta saati kristittyjen keksintö.


      • mitä häh
        foksmalder kirjoitti:

        Suomen avioliittolailla ei ole mitään tekemistä kristillisen avioliittokäsityksen kanssa, eikä avioliitto ole kristittyjen omaisuutta saati kristittyjen keksintö.

        Kuten kirjoitin, yhteiskunnat ovat varastaneet avioliittoinstituution, koska s on todella tärkeä osa yhteisön turvallisuutta ja väylä yhteisön raketamisessa. Avioliitto oli olemassa jo tuhansia vuosia ennen kuin Suomen kamaralla oli minkäänlaista Suomen lainsäädäntöä, saati avioliittolakia. Jo ennen kristinuskoa oli juutalaisilla avioliittoinstituutionsa ja sieltä kristinuskoiset ottivat sen omakseen jo ennen kuin Suomessakaan oli valtiovaltaa. Homopropaganda ei vain tunnusta selvää historilliasta tosiasiaa, että avioliitto on ollut jo ennen kirjoitettua historiaa yhteisön perusyksikkö, naisen ja miehen muodostama perhe.


      • foksmalder
        mitä häh kirjoitti:

        Kuten kirjoitin, yhteiskunnat ovat varastaneet avioliittoinstituution, koska s on todella tärkeä osa yhteisön turvallisuutta ja väylä yhteisön raketamisessa. Avioliitto oli olemassa jo tuhansia vuosia ennen kuin Suomen kamaralla oli minkäänlaista Suomen lainsäädäntöä, saati avioliittolakia. Jo ennen kristinuskoa oli juutalaisilla avioliittoinstituutionsa ja sieltä kristinuskoiset ottivat sen omakseen jo ennen kuin Suomessakaan oli valtiovaltaa. Homopropaganda ei vain tunnusta selvää historilliasta tosiasiaa, että avioliitto on ollut jo ennen kirjoitettua historiaa yhteisön perusyksikkö, naisen ja miehen muodostama perhe.

        Kyllä ja avioliitto on ollut olemassa ennen kristinuskoa. Avioliitto on tarkoittanut monia eri asioita historiassa, mm. mies ja naiset, samanrotuiset mies ja nainen, mies ja mies....

        Mutta jokatapauksessa perinne ei ole itseisarvo, eikä sitä voi käyttää perusteena moraalisiin arviointeihin. Tämä pitäisi jokaisen hitusenkaan historiaa tuntevan tajuta.


    • *Faith*

      Maalliselle ihmiselle mikään sellainen ei ole arvokasta, minkä saa ilmaiseksi. Siksi saatetaan esim. sanoa, ettei kissanpentua saa antaa ilmaiseksi - ja ettei siitä pidetä hyvää huolta, jos siitä ei ole pitänyt maksaa. Monessa tapauksessa se on varmasti tottakin.

      Mitä tulee kirkon avustutyöhön, niin eihän sitä kannata kenelle vaan tarjota! Ei Jeesuskaan olisi sellaista auttanut, joka olisi häntä ateistien tapaan pilkannut ja sylkenyt hänen silmilleen. )Hän olisi korkeintaan komentanut riivaajahenkeä vaikenemaan.) Ei itse Jeesuskaan olisi kyennyt auttamaan sellaista, jolla ei ole uskoa. Jeesus sanoi parantuneillekin toistuvasti, että parantuneen OMA USKO on hänet parantanut.

      • foksmalder

        Annat häpeämättä nyt väärää todistusta.


      • *Faith*
        foksmalder kirjoitti:

        Annat häpeämättä nyt väärää todistusta.

        Lukisit Raamattua, niin tietäisit sinäkin jotain.


      • foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

        Lukisit Raamattua, niin tietäisit sinäkin jotain.

        :D Olen lukenut Raamatun jo kaksi kertaa, oikeuttaa valheesi ja mustamaalaamisesi miten? En muista sieltä kohtaa, jossa lukisi: Jessen puolesta saa valehdella, vaikka silmät päästään. Mieleen muistuu kuitenkin kohta, jossa lukee: Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. Taidat tuon kohdan aina skipata.


      • foksmalder
        foksmalder kirjoitti:

        :D Olen lukenut Raamatun jo kaksi kertaa, oikeuttaa valheesi ja mustamaalaamisesi miten? En muista sieltä kohtaa, jossa lukisi: Jessen puolesta saa valehdella, vaikka silmät päästään. Mieleen muistuu kuitenkin kohta, jossa lukee: Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. Taidat tuon kohdan aina skipata.

        Ja vaikka siellä moista lukisi, niin se ei edelleenkään oikeuttaisi sinua mustamaalaamaan ja valehtelemaan tietyistä ihmisryhmistä.


    • *Faith*

      Multa menee kohta hermot jos tää ei lopu. OLKAA HILJAA NYT. Mä en sano tota toiste, ettäs tiedätte.

      • foksmalder

        Mustamaalaa muita ja sen jälkeen kehtaa suuttua, kun siitä huomautetaan= Faith


      • *Faith* (se oikea)
        foksmalder kirjoitti:

        Mustamaalaa muita ja sen jälkeen kehtaa suuttua, kun siitä huomautetaan= Faith

        Sinä olet joskus valitellut sitä, kun olen sanonut sinua tytöksi. Onko toisten kirjoittajien nikkien lainaileminen muka aikuisen ihmisen käytöstä? Jos haluat, että sinua pidetään aikuisena, rupea aikuiseksi.


      • foksmalder
        *Faith* (se oikea) kirjoitti:

        Sinä olet joskus valitellut sitä, kun olen sanonut sinua tytöksi. Onko toisten kirjoittajien nikkien lainaileminen muka aikuisen ihmisen käytöstä? Jos haluat, että sinua pidetään aikuisena, rupea aikuiseksi.

        Tytöttely on seksististä. Varsinkin kun kohde ei ole tyttö koskaan ollut, se on selkeästi naissukupuolen käyttämistä halvetavasti. Itse en pidä naissukupuolta huonompana, joten tartun seksismiin äkäisesti.

        Kenen nikkiä olen lainannut? Taas vähän lisää epärehellistä mustamaalausta.


      • hyvää joulua
        *Faith* (se oikea) kirjoitti:

        Sinä olet joskus valitellut sitä, kun olen sanonut sinua tytöksi. Onko toisten kirjoittajien nikkien lainaileminen muka aikuisen ihmisen käytöstä? Jos haluat, että sinua pidetään aikuisena, rupea aikuiseksi.

        Todisteet pöytään tai muuten olet paskanpuhuja, eikäs niin ole. No mutta joo, typerää aikuisten ihmisten keskinäistä vänkäämistä hommatkaa elämä. Annan tässä esimerkin mitä se voi olla : pääsin tänään itse livahtamaan aikaisen töistä, vaimo tulee noin tunnin päästä, laitoin ruuan uuniin muhimaan, puolen tunnin päästä laitan saunan päälle, sitten vaimon kanssa saunotaan, syödään, pakkaillaan sukulaisten lahjoja, saatetaanpa ottaa muutama naukkukin koska huominen molemmilla vapaa, sitten tyytyväisenä nukkumaan vaimo kainalossa ja huomena pitkä aamiainen, viimeisiä valmistelu lahjojen kuskailuja, aikaisin nukkumaan ja lauantai aamulla nokka kohti pohjoista jossa äiti muori on laittanut kaikki jouluherkut ja isän tuonnut järvestä tuoreet kalat.....


      • *Faith*
        hyvää joulua kirjoitti:

        Todisteet pöytään tai muuten olet paskanpuhuja, eikäs niin ole. No mutta joo, typerää aikuisten ihmisten keskinäistä vänkäämistä hommatkaa elämä. Annan tässä esimerkin mitä se voi olla : pääsin tänään itse livahtamaan aikaisen töistä, vaimo tulee noin tunnin päästä, laitoin ruuan uuniin muhimaan, puolen tunnin päästä laitan saunan päälle, sitten vaimon kanssa saunotaan, syödään, pakkaillaan sukulaisten lahjoja, saatetaanpa ottaa muutama naukkukin koska huominen molemmilla vapaa, sitten tyytyväisenä nukkumaan vaimo kainalossa ja huomena pitkä aamiainen, viimeisiä valmistelu lahjojen kuskailuja, aikaisin nukkumaan ja lauantai aamulla nokka kohti pohjoista jossa äiti muori on laittanut kaikki jouluherkut ja isän tuonnut järvestä tuoreet kalat.....

        "hommatkaa elämä"

        On jo. Kun sinä olet huomenna vapaalla, minä olen töissä.


      • hyvää joulua
        *Faith* kirjoitti:

        "hommatkaa elämä"

        On jo. Kun sinä olet huomenna vapaalla, minä olen töissä.

        Ai niinku täällä palstalla 24/7 niinku yleensä :O


    • evoluutio asialla

      Homous on luomakunna pelastus. Ihan oikeasti, ajattele se materiaali mikä tälläkin palstalla on lakkaa lisääntymästä.

    • näin kävisi

      Jos kaikki alkais homoiksi ja lesboiksi niin ihmiset kuolisi sukupuuttoon noin sadassa vuodessa. Repikää homot ja lesbot tästä.

      • olet idiootti

        Höpö höpö, kyllä lesbotkin saavat lapsia. Homma on ihan yksinkertainen, mies hakkaa hanskaan, sperma otetaan talteen ja ruiskutetaan naiseen vai miten muuten kuvittelit esimerkiksi keinohedelmöityksen tapahtuvan? Vai onko sekin ihan saatanasta :D


      • *Faith*
        olet idiootti kirjoitti:

        Höpö höpö, kyllä lesbotkin saavat lapsia. Homma on ihan yksinkertainen, mies hakkaa hanskaan, sperma otetaan talteen ja ruiskutetaan naiseen vai miten muuten kuvittelit esimerkiksi keinohedelmöityksen tapahtuvan? Vai onko sekin ihan saatanasta :D

        Jos Jumala olisi tarkoittanut ihmisten lisääntyvän koeputkien välityksellä, syntyisimme koeputki kourassa.


      • olet ilkeä
        *Faith* kirjoitti:

        Jos Jumala olisi tarkoittanut ihmisten lisääntyvän koeputkien välityksellä, syntyisimme koeputki kourassa.

        Ahaa..eli siis sinun mielestäsi sellaisetkin hetero parit jotka hakevat apua lisääntymiseen olosuhteinen pakosta tekevät jotain väärin?

        P.S tiesitkö muuten että Suomen ensimmäinen koeputkilapsi täytti tänä vuonna 29V voit vain arvailla montako heitä on sen jälkeen saannut alkunsa.


      • 2: den lapsen äiti
        *Faith* kirjoitti:

        Jos Jumala olisi tarkoittanut ihmisten lisääntyvän koeputkien välityksellä, syntyisimme koeputki kourassa.

        Nyt täytyy sanoa että aika pahasti sanoit. Ihan oikeasti etkä ymmärrä että on olemassa ihmisiä ihan normaali pariskuntia joille se ei ole mikään itsestään selvyys "kun mies vähän kalsareita heilauttaa niin heti ollaan siunatussa tilassa"

        Voisin kertoa sinulle monta raadollista juttua noista asioista. Raskaat hormoonihoidot, yrittämiset yrittämisenkin jälkeen, väsymisen, masennuksen, melkein avioliiton hajoamisen....

        Häpeä oikeasti itseäsi! Jos oletkin niin onnekas nainen ettei sen lisääntymisen eteen oli tarvinnut töitä tehdä niin ei se kuule ihan oikeasti ole kaikille selviö.


      • tiedossa on
        *Faith* kirjoitti:

        Jos Jumala olisi tarkoittanut ihmisten lisääntyvän koeputkien välityksellä, syntyisimme koeputki kourassa.

        Joo sun on helppo tollasta sanoa kun oot niin sikiävää sortti et ihan vahingossakin :D


      • *Faith*
        olet ilkeä kirjoitti:

        Ahaa..eli siis sinun mielestäsi sellaisetkin hetero parit jotka hakevat apua lisääntymiseen olosuhteinen pakosta tekevät jotain väärin?

        P.S tiesitkö muuten että Suomen ensimmäinen koeputkilapsi täytti tänä vuonna 29V voit vain arvailla montako heitä on sen jälkeen saannut alkunsa.

        Riippuu siitä, onko pariskunta aviossa ja ovatko istutetut siittiöt puolisolta.


      • *Faith*
        2: den lapsen äiti kirjoitti:

        Nyt täytyy sanoa että aika pahasti sanoit. Ihan oikeasti etkä ymmärrä että on olemassa ihmisiä ihan normaali pariskuntia joille se ei ole mikään itsestään selvyys "kun mies vähän kalsareita heilauttaa niin heti ollaan siunatussa tilassa"

        Voisin kertoa sinulle monta raadollista juttua noista asioista. Raskaat hormoonihoidot, yrittämiset yrittämisenkin jälkeen, väsymisen, masennuksen, melkein avioliiton hajoamisen....

        Häpeä oikeasti itseäsi! Jos oletkin niin onnekas nainen ettei sen lisääntymisen eteen oli tarvinnut töitä tehdä niin ei se kuule ihan oikeasti ole kaikille selviö.

        Kaksi lastai? Mitä siinä on valittamista?


      • 2: den lapsen äiti
        *Faith* kirjoitti:

        Kaksi lastai? Mitä siinä on valittamista?

        Kyllä se näköjään totta on mitä joku joskus kirjoitti että olet vanha H ja täysin paatunut. Jumalalle kiitos etten ole kaltaisesi. Amen.


      • *Faith*
        2: den lapsen äiti kirjoitti:

        Kyllä se näköjään totta on mitä joku joskus kirjoitti että olet vanha H ja täysin paatunut. Jumalalle kiitos etten ole kaltaisesi. Amen.

        Lyö toisellekin poskelle, kun noin mielesi tekee!


      • 2 :den laspsen äiti
        *Faith* kirjoitti:

        Lyö toisellekin poskelle, kun noin mielesi tekee!

        Ei ole tarvetta sellaiseen. Minä nimittäin olen aivan varma siitä että kelpaan Jumalalle siitä huolimtatta etteivät lapseni ole saanneet alkuansa aivan pelkän luonnonkeinon voimin ja myös he kelpaavat. Amen.


      • foksmalder

        "Jos kaikki alkais homoiksi ja lesboiksi niin ihmiset kuolisi sukupuuttoon noin sadassa vuodessa. Repikää homot ja lesbot tästä. "

        Lapsellinen viestisi on lyhyt mutta siihen mahtuu silti useampikin epäpätevä oletus.

        1. Homoksi voi ryhtyä
        2. Olisi olemassa uhka, että kaikki ryhtyisivät homoiksi
        2. Ihmiskunnan säilyminen olisi itseisarvo
        3. Homot ovat steriilejä

        Naamapalmu.


    • heterojäbä

      Juttelin eilen lesbonaisen kanssa. Ihan ihana ihminen.

    • henkilö X

      "Ensin huudetaan alas avioliitto-instituuriota ja sitten kirkon pitää kuitenkin vihkiä homot ja lesbot ja muut juuri siihen samaan instituutioon, jota juuri ovat romuttamassa. MIKSI???"

      No minä olen ateisti enkä ole huutamassa alas avioliittoinstituutiota. Kuika moni ateisti tai liberaali tällä palstalla esim. on ollut sitä huutamassa alas samalla kun kannattaa sen laajentamista koskemaan myös seksuaalivähemmistöjä? Löydät varmaan muutaman konkreettisen esimerkin, jos sellaista mielestäsi kerran kovinkin yleisesti esiintyy?

      "Ihan samaa ristiriitaa tuli esille, kun yksi seurakunta päätti opettaa ilmaisen perheneuvonnan kirkkoon kuulumattomilta. Taas huutajina on juuri sama porukka, joka ilkkuu kirkon menettämistä jäsentuloista."

      Ketkä ateistit ja liberaalit tuossa ketjussa syyttelivät kirkkoa siitä, että se ei enää tarjoa ilmaispalveluna perheneuvontaa kirkosta eronneille? Minusta kun yleisin viesti tuntui olevan se, että nuo palvelut pitäisikin kuntien järjestää eikä kirkon.

    • Kuka on avioliittoa ollut hautaamassa? Minä ainakin olen sanonut, että avioliitto ei ole uskovaisten omaisuutta, eikä heillä ole mitään erityisoikeutta määritellä mitä siihen kuuluu.

    • Nasse.

      Avioliiton asemahan vain vahvistuu kun myös samaa sukupuolta olevat voivat keskenään mennä naimisiin.

      Jos ev-lut lahko ei halua heitä kirkoissaan vihkiä, niin mitä sitten? Se on vajakkien o ngelma, sinatkoon niitä sikoja, kapuppakeskuksia ja koiria sekä lahkonsa jäeniä miten parhaaksi näkevät.

      Ei toisten tasa-arvo ole mitenkään hihhulilta pois.

    • ateistix

      "mitä häh"

      "Kun keskusteluja täällä seuraa, ei voi välttyä ajatukselta, että liberaalit ja ateistit ovat logiikaltaan ja ajatuksiltaan melko ristiriitaista porukkaa. Ensin huudetaan alas avioliitto-instituuriota ja sitten kirkon pitää kuitenkin vihkiä homot ja lesbot ja muut juuri siihen samaan instituutioon, jota juuri ovat romuttamassa. MIKSI???"

      - Mistä olet saanut päähäsi että ateistit ajavat alas avioliitto-instituutiota? Ei suinkaan. Minä ainakin haluan että avioliitto on mahdollinen myös samaa sukupuolta oleville pareille. Kyllä kirkkoon kuuluvat homoseksuaalit varmaan haluavat kirkollisveronsa vastineeksi ainakin ne kirkkohäät, mutta olen sitä mieltä että kirkolta ja uskonnollisilta yhteisöiltä vihkioikeus pois, niin asia olisi kaikin puolin selkeämpi.

      "Ihan samaa ristiriitaa tuli esille, kun yksi seurakunta päätti opettaa ilmaisen perheneuvonnan kirkkoon kuulumattomilta. Taas huutajina on juuri sama porukka, joka ilkkuu kirkon menettämistä jäsentuloista. Sama joukko tälläkin palstalla kirkuu suorastaan, miten kirkko ei tee mitään hyvää! MITEN TÄLLAISESSA RISTIRIIDASSA voi kukaan elää itsensä kanssa, kun ei itsekään tunnu tietävän, mitä haluaa? Ensin tajuaa, miten arvokasta työtä tehdään perheiden parissa, mutta ei sitä kuitenkaan tajua. HÄH!"

      - Ei tulisi mieleenikään mennä kirkon perheneuvontaan. Tuskin kovin monen muunkaan ateistin mieleen tulisi. Miksi muuten kritityt tarvitsevat perheneuvontaa? Eikö se olekaan onnea ja autuutta kun "jumalan kasvojen edessä" vihitään?

    • satujumaliahanne

      Nyt puhutaan avioliitosta suomen lakina kahden ihmisen välillä. Sillä ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa.

      Se mitä eri mielikuvitusjumalat tahtovat avioparin olevan tai mitä rituaaleja eri uskontokunnat suostuvat toimittamaan on minulle yhdentekevää. Jos joku haluaa näihin rituaaleihin osallistua ja jotain mielikuvitusjumalia palvoa niin tanssikoot niiden pillin mukaan.

    • +++++++++++

      Nimeä edes yksi henkilö joka on sanonut, että kirkkojen on PAKKO vihiä homopareja?

      Niin ja millä tavalla heterojen avioliitot muuttuvat, kun homot saavat saman oikeuden avioitua?

      Ai niin, ei mitenkään.

    • 1 2 3 4

      Miks homoille ja lesboille pitäis sallia avioituminen? Eihän he voi edes saada yhteisiä lapsiakaan vaikka koko elämänsä toisiaan hiestäisivät. Jos he haluavat asua yhdessä niin ei siihen mitään eri lakia tarvi, senkun asuvat ja heillä on kuitenkin samat oikeudet kuin muillakin.

      • henkilö X

        Miksi hedelmällisen iän ylittäneille naisille ja miehille pitäisi sallia avioituminen? Eihän he voi edes saada yhteisiä lapsiakaan vaikka koko elämänsä toisiaan hiestäisivät. Jos he haluavat asua yhdessä niin ei siihen mitään eri lakia tarvi, senkun asuvat ja heillä on kuitenkin samat oikeudet kuin muillakin.

        Miksi steriloiduille naisille ja miehille pitäisi sallia avioituminen? Eihän he voi edes saada yhteisiä lapsiakaan vaikka koko elämänsä toisiaan hiestäisivät. Jos he haluavat asua yhdessä niin ei siihen mitään eri lakia tarvi, senkun asuvat ja heillä on kuitenkin samat oikeudet kuin muillakin.

        Miksi vapaaehtoisesti lapsettomille naisille ja miehille tulisi sallia avioituminen? Eiväthän ne halua lapsia tehdä, hiestää vaan. Jos he haluavat asua yhdessä niin ei siihen mitään eri lakia tarvi, senkun asuvat ja heillä on kuitenkin samat oikeudet kuin muillakin.

        Miksi emme itseasiassa vaatisi lakisääteisiä hedelmällisyystestejä avioliittoon aikovilta ennen avioitumisluvan myöntämistä? Toki myös halukkuus alkaa jälkikasvua pukaamaan tulisi osoittaa luotettavalla tavalla ennen avioitumista, eikös vaan?

        ;DD


    • näin on
    • justiinsassiin

      Se on muuten jännä juttu, kun nykyään kuitenkin avioliitoista melkein puolet päättyy eroon ja saamme seurata mediasta näitä kuukauden, viikon tai peräti päivän mittaisista avioliitoista, avioliiton halventamisesta syytetään porukkaa, joka marssii, protestoi, kampanjoi, metelöi ja taistelee, sen vuoksi että haluavat avioliittoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1770
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      77
      1388
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      193
      1356
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1308
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1081
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1063
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      912
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      896
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe