Koneeseeni on hyökännyt puolen vuoden aikana aivan kauheasti eri laisia viruksia...
Koneessani on ollut troijalaisija ja myös se jokin poliisi virus joka vaatii 100e, ostin nyt uuden koneen ja sen vanhan viruskoneen tuhosin. Uuteen koneeseen liikkeessä laittoivat f securen virus suojat ynm...
Mutta ongelma on se kun en itse tajua yhtään viruksista, tietokoneista sun muista yhtään miitään, niin olen lukenut netistä että se modeemi "nettiboksi" voisi kans saastua ja saada viruksia.
Hommasin uuden telewell modeemin pari kuukautta sitten ja se kerkesi olla virus koneen kanssa käytössä jonkin aikaa ja sen aikanakin tuli kans niitä viruksia. Nyt mietin että uskaltaako sitä uutta tietokonetta laittaa siihen modeemiin kiinni jos modeemissakin on jokin haittaohjelma? En millään haluaisi/ pystyisi ostamaan uutta modeemia kun vasta olen ostanut tuon telewell modeemin. Niin voiko siellä moodeemissakin olla viruksia jotka saastuttavat uuden koneen? voiko modeemi lähetellä maailmalle minun tietämättömänä viruksia ja roskaposteja?(olen kuullut että koneet ainakin voivat ja sen takia palvelun tarjoaja sulkee netin.) poistuiko virus ongelmani kokonaan tuolla koneen vaihtamisella vai voiko modeemissakin olla jotain?
Jos modeemissa voi olla viruksia niin mitä minun tulisi tehdä sille? Mitä modeemin takana oleva reset nappi tekee? Mikä on modeemin jokin välimuisti tai vastaava ja miten se tyhjennetään helpoimmin ja tarviiko tyhjentää?
Jos joku täällä enemmän tietokoneista tietävä voisi kertoa minulle vastaukset ja ohjeet.
viruksiin hukkunut...
toivotonta...
0
103
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2735122- 534221
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii933609- 502719
- 201909
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461863- 1111725
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘981501- 711095
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1461073