Koneeseeni on hyökännyt puolen vuoden aikana aivan kauheasti eri laisia viruksia...
Koneessani on ollut troijalaisija ja myös se jokin poliisi virus joka vaatii 100e, ostin nyt uuden koneen ja sen vanhan viruskoneen tuhosin. Uuteen koneeseen liikkeessä laittoivat f securen virus suojat ynm...
Mutta ongelma on se kun en itse tajua yhtään viruksista, tietokoneista sun muista yhtään miitään, niin olen lukenut netistä että se modeemi "nettiboksi" voisi kans saastua ja saada viruksia.
Hommasin uuden telewell modeemin pari kuukautta sitten ja se kerkesi olla virus koneen kanssa käytössä jonkin aikaa ja sen aikanakin tuli kans niitä viruksia. Nyt mietin että uskaltaako sitä uutta tietokonetta laittaa siihen modeemiin kiinni jos modeemissakin on jokin haittaohjelma? En millään haluaisi/ pystyisi ostamaan uutta modeemia kun vasta olen ostanut tuon telewell modeemin. Niin voiko siellä moodeemissakin olla viruksia jotka saastuttavat uuden koneen? voiko modeemi lähetellä maailmalle minun tietämättömänä viruksia ja roskaposteja?(olen kuullut että koneet ainakin voivat ja sen takia palvelun tarjoaja sulkee netin.) poistuiko virus ongelmani kokonaan tuolla koneen vaihtamisella vai voiko modeemissakin olla jotain?
Jos modeemissa voi olla viruksia niin mitä minun tulisi tehdä sille? Mitä modeemin takana oleva reset nappi tekee? Mikä on modeemin jokin välimuisti tai vastaava ja miten se tyhjennetään helpoimmin ja tarviiko tyhjentää?
Jos joku täällä enemmän tietokoneista tietävä voisi kertoa minulle vastaukset ja ohjeet.
viruksiin hukkunut...
toivotonta...
0
86
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde283181Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän382910- 1502378
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542299Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti261980Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3991793Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1151746- 3251640
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151502- 1351489