leikattiin minusta puolet paksusuolesta ja nyt kuluvana viikkona maanantaina olin kolonoskopiassa ynm katselmus,niin sanottiin jotta seuranta voi loppua tähän ja syöpä on ollut ja mennyt,elikkä olen terve siltä osin : )
Seurailen sillointällöin tätä palstaa ja haluan sanoa Parhaimmat terveiset aamun virkulle , lysy10 ,mtj ,ynm joita en nyt luetteloi enenpää ja kaikille muillekkin syöpäläisille jotta kyllä tästä viheliäästä taudista voi parantuakkin.Joulunrauhaa kaikille palstalaisille.
5 ja puolivuotta sitten
20
420
Vastaukset
- syöpä hallinassa
Onnitelut suuret :) Yksi vaihe elämästä ohi,ja toivotan sydämestäni, että elämä jatkuu tältä osin hyvänä ja oikein Hyvää Joulua sinulle ja muillekin palstaa seuraaville!
- Lysu 10
Kiitos MöKin Muijalle terkuista. Onnittelut siitä, että uusiutumista ei ole löytynyt sinulla vaikka vuosia onkin seurailtu. Minulla seuranta jatkyy näillä näkymin kesään 2016. Viime viikon keskiviikkona olin myöskin kolonoskopiassa mutta mitään uusimista ei ollut havaittavissa. Toivotan sinule ja toisillekin lukijoille Hyvää Joulua ja Onnekasta alkavaa vuotta!
- syöpis
Ovatpa vieneet ronskin pätkän! Puolet, 90cm.
Minulta nyysivät 2011 vain 30cm. Peräsuoli ilman sulkijaa 15cm paksusuolta.
Tai samaa putkeahan se on.
Viimeeksi eivät vaivautuneet tähystelemään vaan kuittasivat sen verikokeella joka uusitaan vuoden kuluttua.
Vajaan vuoden takaisessa tähystyksessä näkyi punainen pullistuma mutta se ei liene ollut hälyttävä.
Onnittelen helpottuneesta olostasi! - 5v-kontrollimyösohi
Kiitos lysu-laisille toivotuksista!
Lukijoille Miellyttävää Joulua ja Erilaista Uutta Vuotta 2014! - Mökin Muija
Kiitos kaikille jotka huomioitte minua ihan rivijärjestyksessä luetellen teidät.
syöpä hallinnassa, lysu 10,syöpis,MTJ 5v kontrolli ohi ?.
Kaikille Tervettä Uutta Vuotta 2014 .
MTJ olisi kiintoisaa tietää mitä sun tilanteesi on nykyään.Hyvää Joulupäivää kaikille. Tänä syksynä oli nelivuotiskontrolli joka sujui tyyliin: "Mikä on vointi? - Kiitos kysymästä , hyvä. - Veriarvot on kunnossa, seuraava ja viimeinen käynti on sitten vuoden päästä. Kiitos ja näkemiin." :). Fyysinen kuntoni on hyvä mutta enemmän tuo sairaus on siirtynyt korvien väliin, eikä vähiten sen vuoksi, että samaista suolistosyöpää on tullut vastaan kahdella ystävällä tässä runsaan vuoden sisällä. Lisänä vielä yksi ystävä menehtyi alkusyksyllä syöpään, tämä ei tosin ollut suolistossa. Alle viisikymppinen mies :(. Hmm... kai näin joulun rauhassa ehtii näitä enemmän miettiä, arkielämässä on tietysti paljon muuta mietittävää eli elämä on enimmäkseen nautittavaa. Syksyllä tuli hankittua uudempi asuntovaunu. Vielä se on talviteloillaan mutta keväällä se tulee sitten käyttöön ja viemme sen asuntovaunualueelle.
- aamun-virkku
Onneks olkoon mökin-muija kun pääsit mokomasta kokonaan eroon :) Minulla se tykästy luihin, nyt viimmän teki selänpuolelle toiseen kylkiluuhun. Lääkkeetkin on jo sellaset myrkyt et väsyttää nykysin aika tavalla.
- aurinkoista
Välillä yritän kahlailla täällä palstalla.
Olihan tämä silloin syöpähoitojeni aikaan itselleni vertaistuki ja tärkeä "some" (sosiaalinen media - sitä nimitystähän ei silloin edes ollut) .
Nettituttuja jossain kaukana tietokoneidensa äärellä. Silti lähellä, samantapaisine kokemuksineen ja hyvin samoine ajatuksineen. Kiitos vielä tuestanne ja keskusteluistamme.
Oletkohan sinä Mökin Muija aivan oikeasti se sama joka kävit täällä joskus 8 v sitten kun palsta oli aivan nuori. Toivottelen parasta kaikkea!
Munasarjasyöpäni seurannat loppuivat ehkä 3 vuotta sitten. Ei se enää aina ole ajatuksissa. Jos on joku särky niin sitten huolettaa. Onneksi välillä voin saada markkeriarvon tsekattua, ehkä kerran vuodessa.
Sääli että ryhmä näyttää olevan täynnä kinastelua jne. Tarvittaisiin edelleenkin yhteisöllistä keskustelupalstaa, jossa voisi jakaa iloja ja tuntemuksiaan. Muistan miten sytojen välillä en ehkä jaksanut muuta kuin kiivetä sängyn pohjalta tietokoneen ääreen ja keskusteluja lukemaan. Voi miten pahoitti mielensä pienistä, ja voi miten ihanaa oli kun joku vastasikin sydämellisesti ja tukien.
Toivotan voimia ja jaksamista jokaiselle syöpäpotilaalle. Eipä kannata hirveästi murehtia etukäteen, jokainen syöpä on ihan "henkilökohtainen" siis omanlaisensa, ei kannata verrata muiden (huonoihin) kokemuksiin. Päivä kerrallaan, ja ehkä juuri nyt tässä on kaikesta huolimatta Aika Hyvä Hetki!
.- Jatketaan tästä
Ihana kirjoitus, tällaisia tänne lisää. Positiivisuuta ja toivoa, siis yhteisölliyyttä.
Tuossa lyhytsuoliset kertoivat montako centtiä nyysivät suolta pois. Minulta lääkärit nyysivät koko kielen, mutta no hätää. Sillä samassa 14 h leikkauksessa ne teki minulle uuden kielen.
En meinannut selvitä millään, sillä jouduin sairaaloissa olemaan yli 7 kk, sen jälkeen vielä 5 kk kotihoitoa ja kun 1 v oli sairastettu, niin rupesin kuntoutumaan. Leikkauspvä oli 1.5.2001 eli kohta 13 vuotta jHs. Kontrollit loppui 5 v jälkeen. Terve , ihan terve olen ollut jo yli 11v. En ole syönyt mitään lääkkeitä kesäkuu/02 jälkeen.
Kiitän jokaisesta päivästä Jeesusta ! Kiitos Jeesus !
MOT !- kiitollinen
Hieno kuulla selviytymisistä. Itselläni tulee 5v leikkauksesta ja hoidoista keväällä täyteen. Kuulemma toiseksi viimeinen kontrolli nyt helmikuussa. Tiedätte varmaan tunteen ennen kontrollia!
Hyvin on mennyt tähän asti - elämä on ollut voimakkaampi.
Vähän aralla mielellä näistä asioista kirjoittelen, mutta päätin laittaa oman kannustavan kommenttini. Kevät tulossa, nautitaan elämän antimista. - rs2012
kiitollinen kirjoitti:
Hieno kuulla selviytymisistä. Itselläni tulee 5v leikkauksesta ja hoidoista keväällä täyteen. Kuulemma toiseksi viimeinen kontrolli nyt helmikuussa. Tiedätte varmaan tunteen ennen kontrollia!
Hyvin on mennyt tähän asti - elämä on ollut voimakkaampi.
Vähän aralla mielellä näistä asioista kirjoittelen, mutta päätin laittaa oman kannustavan kommenttini. Kevät tulossa, nautitaan elämän antimista.Heipä hei kaikille,mukava lukea teistä ja että syövät ovat halinassa. Omani on sitä myös,BRCA geenin kanssa elän,mutta ei tarkoita että saisin uuden syövän.Uskon että postiivisillä ajatuksila on osuutensa asiaan.Miksi surra jotain etukäteen?Elämästä löytyy niin paljon hyvääkin. Ihmisen elämä on kuin vuoristorata ja itse kyllä haluan olla sielä huipulla koko ajan, romahduksia voi tapahtua,mutta niile ei saa antaa valtaa.
Toivotaan että tämä vuosi tuo enemän hyviä, kuin huonoja uutisia!
Tsempataan yhdessä :)
- Nelly62
Siitä on aikaa kun vierailin palstalla. Oli uskomattoman hieno kokemus löytää tämä kaikille syövän kanssa kamppailleville toivoa antava ketju. Kiitos mökin muijalle.
Minin rintasyöpäni leikattiin marraskuussa 2009. Kasvaimeni löytyi vahaisessa vaiheessa eikä ollut levinnyt muualle kehooni. Säästyin pahimmilta hoidoilta.
Neljä vuosikontrollia on nyt takana ja kaksi pientä rinnan korjausoperaatiota, kaikista selvitty puhtain paperein. Syön vielä vuoden estrogeenia kehostani poistavaa Femar-lääkitystä. Viimeinen vuosikontrolli on ensi syksynä.
Olen elänyt hyvää elämää, olen matkustellut ja tehnyt työtäkin välillä vaikka voisin jo nauttia eläkeläisen elämästä.
Toivon kaikille tervettä alkanutta vuotta 2014 - mökin muija
Kiva lukea jotta on meitä muitakin,jotka ovat saaneet hyviä uutisia kontrolleista ja kyllähän lääkärini sanoi jotta 2-3 vuotta jos saa puhtaan tuloksen leikkauksesta ynm hoidot niin on todennäköistä se että etiäisiä ei ole kehossa ,tosin jokainen tapaus on omanlaisensa. Aurinkoinen kysyi milloin aloin kirjoittaa tänne tällä nikillä se oli alkukesä 2008 jolloin se ilmeni,joten en aijemmin tiennyt edes tästä.
Keväiset tervehdyttävät terveiset kaikille teille.- rs2012
Uusi ilo uutinen tänään :) Olin sydämen tarkastuksessa, ja sain tänään verikokeiden tulokset.Kaikki hyvin :) Helpotuksela ei ole ilon rajoja. Käiväsin myös hammashygienistin luona, ja kaikki hyvin suussakin :) ikenet ovat paremassa kunossa kuin aikohin.
Jospa tämä vuosi on uusi alku kohti terveempää elämää!
Kevät terkut ja tsempit kaikille meille jotka olemme saaneet kovia kokea, toivon että muutkin saavat näitä ilo uutisia!
- MöKin MuiJa
Sydämelliset Onnittelut sinne länsinaapuriin rs 2012,luulen todellakin ymmärtäväni sen miltä nyt tuntuu,siis kuin pumpulissa leijailisi ;) On tosi kiva kuulla tuonlaisia uutisia ja ne antaa toivoa muille joilla on tämä hoito ynnä seuranta menossa.
Ps itsekkin sain tänään mama,sta puhtaan tuloksen,se oli se joukkokuvaus joka on 2v välein meillä suomessa yli kuusikymppisille.
Varjot lyhenee se tietää kesän lähestyvän mukavasti meille kaikille ; )- rs2012..
Kiitokset suuret onniteluista :) Kun saa näitä ilo uutisia, niin siitä ikään kuin voimistuu ja alkaa itsekin uskomaan tulevaisuuten, tästä se lähtee oikeeseen suntaan!
Toivon että tälläiset kertomukset antavat myös voimia hoidoissa oleville.
Mikä tuo kuvaus on?
- Mökin Muija
Se on mammografia eli rintasyöpäseulonta,ilmainen vielä ainakin minun ikäryhmelle yhteensä 4 kuvaa ottaavat .
Ei aina tule tarkastettua kirjoitustaa,kun touhuaa millon mitäkin tässä välillä : ) - v.ot
Mammografiaseulonnat aloitetaan Suomessa ennen 60-ikävuotta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103