Raamattua, tai oikeammin sen korvike aikana joilloin Raamattu oli vielä niin harvinainen kirja, että sellaisia oli vain keskimäärin yksi kappale jokaisessa seurakunnassa?
Tiedätkö mikä oli suomalaisten ensimmäinen kirjallinen
Knoppi kysymys
4
93
Vastaukset
- kirjapaino
Ensimmäinen suomenkielinen kirja oli Ruotsissa painettu Agricolan Abckiria. Suomessa kirjoja painettiin vasta sata vuotta myöhemmin.
- Knoppi kysymys
Läheltä liippaa mutta sitä ei haettu, vaan kirjaa joka oli ikäänkuin Raamatun kansankielinen korvike.
- Pikku vihje
Kinkereillä tentattiin sen osaamista.
- Mieti sitä
Lutherin katekismus, joten suomalaisille ei ole opetettu koskaan väärentämätöntä Kristuksen aitoa evankeliumia, vaan alusta asti sen plagiaattia eli kirjoituksille vierasta "toisenlaista evankeljumia".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824787- 1862103
- 1321782
- 1751415
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161291- 351106
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj171103- 78993
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh302989- 52976