Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Autolla Tallinnaan

Sonkku

Tekisi kovasti mieli mennä omalla autolla Tallinnaan, mutta onko se kuinka vaikeata,tarkoitan siis onko siellä vaikea ajaa ja mikä hotelli olisi kiva, mutta ei kuitenkaan hirveän kallis ( joku sivummaltakin käy).Jos sinulla olisi joku vinkki niin olisin kiitollinen. Näin ensikertalaisena olisi hyvä saada hieman rohkaisuja.Jään odottelemaan!

8

1615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esko

      Ei ole mitään vaikeuksia Tallinaan mennessä ja siellä ajellessa. Sensijaan saa katsoa, ettei autoon murtauduta. Minun autooni murtauduttiin pysäköintialueella uimahallin lähellä, vaikka oli joku vahti siellä vahtimassa ja toinen istui kopissa portilla. Poliisille ei voinut jättää ilmoitusta, kun siellä oli niin paljon jonottajia. Minä ajaisin mielelläni pois Tallinasta vaikkapa Pärnuun. Siellä on mukavaa ja rauhallista.

      • Näin minä

        Jos saat jonkun kaveriksi, käykää vuorotellen kaupassa, niin on oikea vahti autossa.
        Ei siellä vaikeaa ole ajaa, mutta itse olen huomannut röyhkeyttä suomalaisia kilpiä kohtaan liikenteessä esim. kaistanvaihtotilanteissa.


      • maskustelija
        Näin minä kirjoitti:

        Jos saat jonkun kaveriksi, käykää vuorotellen kaupassa, niin on oikea vahti autossa.
        Ei siellä vaikeaa ole ajaa, mutta itse olen huomannut röyhkeyttä suomalaisia kilpiä kohtaan liikenteessä esim. kaistanvaihtotilanteissa.

        Ei siellä sen kummempaa ajella kuin Suomessakaan,
        itse en ole huomannut mitään kiilaamista ulkomaan
        rekisterillä liikkuvia kohtaan,ajotapa hiukan erilainen kiilaavampi kuin meillä.Eikä yhtään rikosalttiimpana pidä Tallinnaa kuin muutakaan pää
        kaupunkia ( esim.Helsinki).Pitää käyttää vain maalaisjärkeä.mihin auton jätät,jäikö houkuttele-
        vaa tavaraa näkyviin.
        Kun autolla ollaan liikkeellä kannattaa ajella sisämaahan hinnat edullisempia niin tavaroiden kuin majoituksenkin suhteen.Suosittelen keski -ees
        tiä , yöpaikan saat 20 € ja auto säilyy varmasti
        yön yli( käpälöimättä).Jos kunnolla haluat sop-
        pailla Tarto hyvä ostoskaupunki osta sit mitä hy-vänsä. Tervetuloa Eestiin ostoksille!


      • majoitus
        maskustelija kirjoitti:

        Ei siellä sen kummempaa ajella kuin Suomessakaan,
        itse en ole huomannut mitään kiilaamista ulkomaan
        rekisterillä liikkuvia kohtaan,ajotapa hiukan erilainen kiilaavampi kuin meillä.Eikä yhtään rikosalttiimpana pidä Tallinnaa kuin muutakaan pää
        kaupunkia ( esim.Helsinki).Pitää käyttää vain maalaisjärkeä.mihin auton jätät,jäikö houkuttele-
        vaa tavaraa näkyviin.
        Kun autolla ollaan liikkeellä kannattaa ajella sisämaahan hinnat edullisempia niin tavaroiden kuin majoituksenkin suhteen.Suosittelen keski -ees
        tiä , yöpaikan saat 20 € ja auto säilyy varmasti
        yön yli( käpälöimättä).Jos kunnolla haluat sop-
        pailla Tarto hyvä ostoskaupunki osta sit mitä hy-vänsä. Tervetuloa Eestiin ostoksille!

        Kyllä ihan Tallinnan keskustastakin löytyy edullista majoitusta, esim Reval Express, Scandic St. Barbara ja uutena Saku Rock.

        Ja laivamatkat tulee aina edullisemmaks, jos ostaa laivayhtiöltä hotellipakettina, silloin matkalippu ei maksa juuri mitään, vaan maksaa autosta ja hotellista


    • Käynnyt

      Sen ihmeempää siellä ole kuin täälläkään,liikenne on jopa kohteliaampaa,jalankulkijoille annetaan tietä aivan toisella tapaa.

      Eikä ainakaan vielä ole viety mitään ja autoa olen pitänyt ihan kadullakin,tosin en ihan missä tahansa,vähän kannattaa katsoa mihin jättää.

      Varo pysähtyviä ratikoita ja ennenkaikkea niiden matkustajia.

      Halvemmista hotelleista vaikka Dzingel

      http://www.dzingel.ee/

      http://www.tourism.tallinn.ee/

    • martti2
    • Minni

      Tallinnassa on helppo ajella kun muistaa muutaman säännön:
      1. Älä koskaan aja "vanhoilla vihreillä".
      2. Anna jalankulkijoille tietä...niin on maan tapa.
      3. Hommaa rattilukko = autovarkaat jättää autosi rauhaan, koska rattilukko hidastaa hommia ja helpompia kohteita on taatusti saatavilla.
      4. Jauhesammutin ja ensiapulaukku ovat pakolliset varusteet autossa.
      5. Tallinnassa on paljon yksisuuntaisia katuja eli se lyhin reitti ei aina onnistu= hanki kunnon kartta.
      6. Pyri parkkeeraamaan auto sellaiseen parkkiin joissa liikkuu paljon ihmisiä tai se on vartioitu.

      Edullinen ja halpa hotelli n. 5km. satamasta Peterburiteellä: Hotell Susi.

      • Jorma von Rystgorthger

        Anteeks vaan minni-kulta mutta asia nyt vaan on hieman eri tavalla.

        Vanhoilla vihreillä ja tuoreilla punasilla ajetaan yli.

        Jalankulkijoille ei anneta vapaaehtoisesti tietä.

        Jos näitä rikot toistuvasti niin takuuvarmasti saat peltiä niskaan!

        Nimim. 17 vuotta Tallinnassa asunut JORMA!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2190
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1906
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1570
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1568
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1472
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1301
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe