ok-talo rivarin hinnalla?

kysyMys,eitietoA

Onko ihan tuulesta tempastua, että uuden omakotitalon voi jopa saada halvemmalla, kun vastaavan rivitalon?
ja olisko jostain ns.ei kaupungista??
ja talo olisi edulllisin perustalo...

Onko ihan huuhaa kuulopuheita?? Vai mitenkä menee onko ok-talo aina arvokkaampi ja kalliimpi ylläpitää??

7

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khyyl onnistuu

      1

      itsehän olen toteuttanut ko. toimenpiteen, omistus tontille.

    • valintoja

      Niin siis myyntihinta on yksi osuus asiassa. Käyttökulut on toinen monesti hiukan hankalemmin havainnoitava asia. Vakuutukset,sähkö, puhtaanapito,huohos jne on kuluja joista maksaa yhtiö asukas vain hiukan. Mutta jos oman saa niin on oma rauha ja mukava kun ei tarvi olla aina seinänaapurin kellon mukaan elämässä

      • haaveenaok-talo

        Joskus olen ihmetellyt noita yhtiövastikkeita, että kun joissain on kovat maksut silti vaikka olis sähkölämmitys, siis rivarissa. Oli meillä sellainenkin osake missä oli kaukolämpö ja vastike oli kohtuullinen, mutta taloon ei oltu vielä tehty mitään isompaa remppaa, olisko se sitten vaikuttanut.
        Nyttemmin asutaan vanhassa omakotitalossa missä lämmitetään suoralla sähköllä missä talviaikaan on suuret sähkölaskut ja kesällä pienet:)
        Sitä sitten en tiedä voisko uudessa talossa säästää rivariin nähden?, mutta luulisi energian kulutuksen olevan pienempää tuoreessa talossa verrattuna vanhaan????


    • näin meillä....

      No ei nyt sentään samalla hinnalla mutta keväällä sain vielä uudehkosta rivarista huippuhinnan ja samalla oli ok-talojen hinnat notkahtaneet sopivasti ja tein kaupat. Jokunen vuosi sitten olisi hintaero ollut liian suuri....

    • okihankiva

      Keskeisintä omakotitalossa on kokonaisuus. As oy:ssä ostetaan osa ja jos tuli heikko ostos niin ostoksen kompensaatiota saa yhtiöltä. Kun ostetaan ok-talo niin sen hyvyys tai heikkous on vain sen uuden omistajan päänsärky. Kuntotarkastusraportti oikein lautuin klasuulein esim ikäisessään kunnossa sulkee 40 vuotta vanhan talon lähes kaikki omngelmat itseensä. Siinä sitten pankkiin lisälainaa hakemaan että saa talon kuntoon. Tämä toki kannattaa mitoittaa jo alkuvaiheessa jos meinaa vanhaa ostaa.

      Hyviäkin omakotitaloja on, mutta kun lukee artikkeleja ja tutkimuksia ja kokemuksia kuulee. Niin kannattaa laskeskella asdioita tietyillä uhka kertoimilla, niin selviää peremmin.

      Muutama vinkki
      1 alle 2000 luvun taloja ei kannata edes katsella
      2 omakotitalossa oma tontti ei ole samantekevä asia
      3 talon kunto ja hinta
      4 tontin edellytyklset laajennuksille jos tarpeen
      5 talon sijainti omiin tarpeisiin
      6 saako pihalla omaa rauhaa
      7 onko perus kunnossapito hoidettu vai laiminlyöty (turha kysellä välittäjältä)
      8 miksei myyjä myy itse
      9 talon elinkaari toiminnallisuus
      10 talon ylläpito/kunnossapito kuviot selviääkö itse vai tarviikoo kaikkeen ulkopuolista esim maalaus
      11 osaanko suorittaa perus asumiseen liittyvät arki huolto/ylläpito toimenpiteet

      Omakotitalo on mainio asumismuoto. Vaatii toki enemmän kun yhtiössä asuminen,mutta riippuen ihmisestä myös antaa enemmän.

      • vaikeestiselitetty

        Jep, entäs voisko tämä pitää paikkansa, että jos vertaa 100m2 rivaria ja omakotitaloa joissa on molemmissa oli sähkölämmitys, mutta mitens kun rivarissahan on myös yhtiövastike saako siten omakotitalossa vähemmällä hintaa samat kulut mitä rivarissa vastikkeella?


      • 421341243
        vaikeestiselitetty kirjoitti:

        Jep, entäs voisko tämä pitää paikkansa, että jos vertaa 100m2 rivaria ja omakotitaloa joissa on molemmissa oli sähkölämmitys, mutta mitens kun rivarissahan on myös yhtiövastike saako siten omakotitalossa vähemmällä hintaa samat kulut mitä rivarissa vastikkeella?

        Huotoyhtiöt kolhoosiasumiseesa ryöstävät niin paljon, että ok taloasuminen on aina halvempaa. Selväähän se on että huoltoyhtiön 5 sihteeritytönkin palkat pitää maksaa muun turhanpäiväisen joukon ohella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe