Onko normaalia, että MSE:n suorittama perustellinen tarkistus kestää yli 6 tuntia, tarkistettuja kohteita n.1159000
Kj Windows Vista
Virustarkistus
16
188
Vastaukset
- kokoaja
Oudolta kuulostaa että 6 tuntia kestäisi, taitaa ohjelma jumittaa tai koneessa olla jotain sellaista pyörimässä joka hidastaa levytoimintoja reilusti.
MSE täysitarkistus kestää aika kauan riippuen toki levyn koosta ja tiedostojen määrästä.
Jos se tarkistaa vielä tiedostoja niin anna tarkistaa.- YXA
Lähes samaa ihmettelen: Levyn eheyttäminen ei tunnu loppuvan koskaan. On kestänyt yli yönkin. Sitten olen jotenkin hommautunut ulos siitä toiminnosta.
Antaako aihetta toimenpiteisiin? HP läppäri ja Wind. xp.Ei levyä tarvitse eheyttää jatkuvasti, jos kerran muutaman kuukauden välein tekee niin luulisi riittävän.
Onpa paljon tiedostoja. Konetta voi käytttä aivan normaalisti tarkistuksen aikana eikä se tarkistus edes hidasta koneen käyttöä niin että sitä selvästi edes huomaa ainakin jos vain nettailee, katsoo elokuvia tms. MSE:n tarkistuksen voi myös laittaa "puolelle teholle" jos on hidas kone.
http://aijaa.com/FAXc4m
Tuo täysi tarkistus on muutenkin aika turhanaikaista, pikatarkistus kerran viikossa riittää jotta lipputeltta pysyy vihreänä.- Aloittaja...
Mulla on käytössä juuri tuo "rajoita CPU- käyttö tarkistuksen aikana tähän 50%"
Mitä tuo CPU- käyttö tarkoittaa? Aloittaja... kirjoitti:
Mulla on käytössä juuri tuo "rajoita CPU- käyttö tarkistuksen aikana tähän 50%"
Mitä tuo CPU- käyttö tarkoittaa?Sitä että muille prosesseille on aina vähintään puolet prosessoritehosta käytössä eli suurin piirten niin että jos koneessa on esim. tuplaydinprosessori niin niin se toinen prosessoriydin ei palvele sitä MSE:n tarkistusta lainkaan vaan tekee pelkästään muita tehtäviä
(Asia ei mene tarkalleen noin mutta noin yksinkertaistettuna...)- aloittaja...
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Sitä että muille prosesseille on aina vähintään puolet prosessoritehosta käytössä eli suurin piirten niin että jos koneessa on esim. tuplaydinprosessori niin niin se toinen prosessoriydin ei palvele sitä MSE:n tarkistusta lainkaan vaan tekee pelkästään muita tehtäviä
(Asia ei mene tarkalleen noin mutta noin yksinkertaistettuna...)Kiitos vastauksesta, voin siis käyttää konetta myös tarkistuksen aikana, esim. nettisurffailuun.
En ole tähän asti käyttänyt konetta muuhun tarkistuksen aikana. aloittaja... kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, voin siis käyttää konetta myös tarkistuksen aikana, esim. nettisurffailuun.
En ole tähän asti käyttänyt konetta muuhun tarkistuksen aikana.Ehdottomasti voi käyttää. Noin jatkossa; tuollaiset täystarkistukset ovat normaalisti täysin turhia jos et tarkista esim. jotain vieraan koneen siirrettävää asemaa tms. Pikatarkistus riittää niin se alhaalla oleva vihreä lippu pysyy vihreänä, jos ei tarkista ollenkaan niin se lippu muuttuu oransiksi.
- aloittaja...
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Sitä että muille prosesseille on aina vähintään puolet prosessoritehosta käytössä eli suurin piirten niin että jos koneessa on esim. tuplaydinprosessori niin niin se toinen prosessoriydin ei palvele sitä MSE:n tarkistusta lainkaan vaan tekee pelkästään muita tehtäviä
(Asia ei mene tarkalleen noin mutta noin yksinkertaistettuna...)Kiitos vastauksesta, voin siis käyttää konetta, esim nettisivujen selaamiseen tarkistuksen aikana.
Tähän mennessä en ole käyttänyt konetta, tarkistuksen kestäessä. aloittaja... kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, voin siis käyttää konetta, esim nettisivujen selaamiseen tarkistuksen aikana.
Tähän mennessä en ole käyttänyt konetta, tarkistuksen kestäessä.Juu, juuri sen takiahan se 50% mahdollisuus sieltä MSE:n asetuksista löytyy.
- aloittaja...
aloittaja... kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, voin siis käyttää konetta, esim nettisivujen selaamiseen tarkistuksen aikana.
Tähän mennessä en ole käyttänyt konetta, tarkistuksen kestäessä.Ensin ei vastaustani näkynyt, nyt se on kahteen kertaan.
aloittaja... kirjoitti:
Ensin ei vastaustani näkynyt, nyt se on kahteen kertaan.
Tämä suomi24 sekoilee vähän väliä. Aivan normaalia.
Kuinka suuri levy on ja onko siinä paljon tiedostoa/ohjelmia? Eheytys ei yleensä kestä alle 200 Gt levyillä kuin ehkä 1-5 tuntia.
- 67777767
Minulla meni ensimmäiseen tarkastukseen 3 tuntia, Tiedostoja oli noin 1500000. Käyttis oli Windows 7. Voi olla että seuraavat tarkastukset eivät ole ihan noin pitkiä. Eka tarkastus on jostain syystä kauhean pitkä.
"Voi olla että seuraavat tarkastukset eivät ole ihan noin pitkiä. Eka tarkastus on jostain syystä kauhean pitkä. "
Olet oikeassa. Tuo selitettiin jossain Technetin videossa jossa esiteltiin MSE:tä joskus aikoinaan. En muista yksityiskohtia miksi noin on mutta tuo pitää paikkaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832