Eksoottinen Bali on O.K.

sy Snoopy

Olen viettänyt siellä puoli vuotta. 2-3 viikkoa menee vinhasti. Kokeilkaa surfausta Kuta beachillä, käykää Lembogan ja Gilin korallisaarilla, kiivetkää yhdelle pohjoisen vuorista, käykää Ubudin taiteillijoiden kaupungissa, laskekaa kumiveneellä koskia ja tietenkin snorklailu ja scuba ovat itsestään selvää ajanvietettä 28*C meressä. Auton voi vuokrata, mutta liikenne on tukkoista ja hiuksia nostattavaa. Ihmiset ovat ystävällisiä. Englannilla pärjää. Juovuspäisiä tuskin näette. Kansa on sanoisin rehelllistä, mutta kihisevässä pääkaupungissa Denpasarissa on turistit mukaanlukien noin 1 milj asukasta ja siihen joukkoon mahtuu muutama pitkäkyntinenkin. Turistialue on illallakin sanoisin turvallinen, mutta mukava on olla kaveri mukana. Kaikki on halpaa, varsinkin syöminen ravintolassa, mutta jos ette pidä hot hot aterioista pyytäkää tilatessa laittamaan vähemmän chilipippuria. Kaikki lentokoneet pysähtyy Singaporessa mennen tullen. Viettäkää siellä 2-3 yötä, jos ette ole käyneet. Singapore on SUPER, mutta lentomatkasta voi pysähtymällä tulla kalliimpi. Lisää matkailua on kotisivuilla www.snoopy.fi

19

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lennot1

      "Kaikki lentokoneet pysähtyy Singaporessa mennen tullen."

      Kuis niin? Itse olen balille lentänyt myöskin kuala lumpurin ja hong kongin kautta.

    • sy Snoopy

      "lennot" joo, tietenkin voi mennä useita reittejä. Siitä jäi pois, että halvimmat lennot pysähtyy Singaporessa (ainakin kun minä olen HKI-Bali lentoa etsinyt).

      • krisuli1

        Menossa 2/2014 lennot Hki-Frankfurt-Singapore-Denpasar 726,31 euroa yhteensä meno-paluu per hlö.


      • sy Snoopy
        krisuli1 kirjoitti:

        Menossa 2/2014 lennot Hki-Frankfurt-Singapore-Denpasar 726,31 euroa yhteensä meno-paluu per hlö.

        Joo, kannattaa ensin etsiä halvin lento ja sitten vasta majapaikka, niitä löytyy edullisia aina. Lennosta se suurin säästömahdollisuus syntyy. Normaalihinnat on noin tonni ja yli.


      • lennot1
        sy Snoopy kirjoitti:

        Joo, kannattaa ensin etsiä halvin lento ja sitten vasta majapaikka, niitä löytyy edullisia aina. Lennosta se suurin säästömahdollisuus syntyy. Normaalihinnat on noin tonni ja yli.

        Riippuen hyvinkin että koska on menossa. Joulun sesongilla hinta voi olla 1300€ ja hiljaisemmalla kaudella liput voi saada jopa melkeen puoleen hintaan siitä. Mitä olen katsellut niin alle tonnilla kyllä löytyy hyvinkin helposti liput. Yleensä 750-860 € luokkaa. Joululahjaksi ostin itselle lennot huhtikuulle hintaan 762€. Edullisin reitti sille ajalle oli Helsinki - Amsterdam - Hong kong - Denpasar.


    • itse en maksaisi 760€ siitä että matkustamiseem menee vuorokausi ja ylikin, maksan sen 150€ enemmän että pääsen perille 16-17 tunnissa

      • lennot1

        Vaan eipä mene vuorokautta vaan 22 tuntia.. Itseä ei juurikaan haittaa 5 tunnin "ylimääräinen lentäminen"


      • Hyvät naurut

        Näitä suomi 24:n keskusteluja on kyllä välillä humorististista lukea. Toinen tahtoo käydä välillä singaporessa ja säästää lennoissa 150 egee kun matkaa pitemmän aikaa, toinen taas maksaa sen 150 enemmän että on hotellin poolilla vetämässä bintangia aikaisemmin.

        Eiköhän jokainen kuitenkin matkusta tyylillään ja maksa siitä mistä tahtoo ja mitä matkaltaan haluaa.. Tuskin on sitä "oikeaa" tapaa matkustaa. Toinen tykkää äidistä ja toinen isoäidistä..


    • niin, tiedän että joillekin 150€ on paljon rahaa ja se on ihan ok

      • :=)

        Niinpä, ja toiset pyyhki satasilla hanuriaan.. Kukin tyylillään. Itse yritän aina hyödyntää lennot niin että esim singaporessa olisi päivä aikaa käydä kiertelemässä kaupungilla ennen seuraavaa lentoa.

        En tykkää siitä että pää kolmantena jalkana juostaan terminaalissa lennolta toiseen ja maksettu se 150 € lisää että on muutaman tunnin aiemmin perillä.. Sopivat vaihtoajat niin ei tarvii stressata :D


    • tarviiko sun stressata tollasista asioista?jos näin on niin ihan hyvä että sulla on se jaloittelutauko Singaporessa, ettei stressi ota sydämmen päälle.
      myönnän kyllä ettei se oo mikään superideaali tilannekun pitää niin vauhdilla vaihtaa konetta, ja pari kertaa on tultu portilla sanomaan että nyt on kova kiire toiselle lennolle. no niilläkin kerroilla olen kävellyt kaikessa rauhassa tax freen kautta. ei ne matkalaukut vaihda siinä 30min koneesta toiseen.... pieni vinkki stressaajille....

      • Kheh

        Ai että shoppailun kautta vaikka sanottu että on kiire, eli oot niitä tyyppejä joiden takia koneet odottaa myöhäisiä matkustajia :)


      • Kheh kirjoitti:

        Ai että shoppailun kautta vaikka sanottu että on kiire, eli oot niitä tyyppejä joiden takia koneet odottaa myöhäisiä matkustajia :)

        joka kerta olen väh sen 30min odottanut vielä koneeessa ja ei lähelläkään viimeisten joukossa sisään mennyt että ei mua ole koskaan tarvinnut odottaa. jos luit sen verran mitä sanoin edellisessä ja ehkä jopa ymmärsit että ei ne laukut 30 minuutissa vaihda konetta. eli kyseessä on kokemusten myötä tullutta tietoutta. eli hyvin ehdin tax freen kautta kääntymässä missä mulla menee 5-10 min, portin vaihto ja transit tiskillä käynti noin 20min. menen koneeseen ja odotan siellä vielä sen 30min että kone lähtee portilta niin ehkä jollekin sitten tulee stressiä ja kiire kun portilla tullaan sanomaan että nyt on kiire kun kone oli vähän myöhässä. jokainen varmaan osaa katsoa koska lento lähtee ja siitä laskea että kuinka kiire todellisuudessa on, eikö? aasiassa varsinkin kiire on hyvinkin suhteellinen käsite. ja jostain syystä ne ei osaa arvioida yhtään mitä matkoihin menee aikaa.


      • :=)

        Samalla hintaa kerkeää nähdä singaporen niin hyvinkin paljon sopii minulle. En siis jumi siellä kentällä sitä aikaa vaan menen katsomaan nähtävyyksiä.

        Matkailu avartaa tiätsä.. Enemmän kohteita samaan syssyyn.


    • kimbbb

      Jos on sen singaporen jo nähnyt, tiätsä...

      • :=)

        Eli ei koskaan kahta kertaa samaan paikkaan? Tiätsä että hyvään mestaan voi aina mennä uudestaan? Et taida olla penalin terävin kynä.. ;) Matkusta sinä miten matkustat, omalla tyylilläsi.


      • kimbbb
        :=) kirjoitti:

        Eli ei koskaan kahta kertaa samaan paikkaan? Tiätsä että hyvään mestaan voi aina mennä uudestaan? Et taida olla penalin terävin kynä.. ;) Matkusta sinä miten matkustat, omalla tyylilläsi.

        Okei, omistat putkiälyn. Se että jos on sen Singaporen nähnyt ei varmaankaan tarkoita että olisi siellä vaan kerran käynyt. Toiseksi, jos ei pidä Singaporea mitenkään hyvänä paikkana niin miksi siellä pitäisi aikaa viettää? En ymmärrä noita sun juttuja kun niissä ei oo mitään järkeä. Kukin matkustaa tyylillään, joku tykkää toisista paikoista toiset ei. Itse 4 kertaa viettänyt aikaa Singaporessa eikä se tarjoa mulle mitään ihmeellistä, toki vietän joskus yhden yön siellä. Kaikenkaikkiaan 8 kertaa ollut Singaporessa muutakin tekemässä kuin vaihtamassa lentokonetta.
        Ja kyllä matkustan miten mua huvittaa, en mene niin kuin muita huvittaa ja tv:stä tutut matkamiehet sanoo


      • On taas keskustelu
        kimbbb kirjoitti:

        Okei, omistat putkiälyn. Se että jos on sen Singaporen nähnyt ei varmaankaan tarkoita että olisi siellä vaan kerran käynyt. Toiseksi, jos ei pidä Singaporea mitenkään hyvänä paikkana niin miksi siellä pitäisi aikaa viettää? En ymmärrä noita sun juttuja kun niissä ei oo mitään järkeä. Kukin matkustaa tyylillään, joku tykkää toisista paikoista toiset ei. Itse 4 kertaa viettänyt aikaa Singaporessa eikä se tarjoa mulle mitään ihmeellistä, toki vietän joskus yhden yön siellä. Kaikenkaikkiaan 8 kertaa ollut Singaporessa muutakin tekemässä kuin vaihtamassa lentokonetta.
        Ja kyllä matkustan miten mua huvittaa, en mene niin kuin muita huvittaa ja tv:stä tutut matkamiehet sanoo

        Vähä-älyisiä taidatte olla kaikki. Toinen haluaa käydä singaporessa, toinen ei. SO WHAT!?! Toinen haluaa lentää halvemmalla ja toinen kalliimmalla. SO WHAT!?!

        Tässä keskustelussa suurimmalla osalla ei taida mennä hissi ihan ylös saakka. Aiheena Bali ja kitisette lennoista niinku pikkupenikat hiekkalaatikolla.

        Hyvä täältä lukea kokemuksia Balista kun suurin osa on tämmöstä kuraa. Avartava keskustelu.


      • pas täynnä
        On taas keskustelu kirjoitti:

        Vähä-älyisiä taidatte olla kaikki. Toinen haluaa käydä singaporessa, toinen ei. SO WHAT!?! Toinen haluaa lentää halvemmalla ja toinen kalliimmalla. SO WHAT!?!

        Tässä keskustelussa suurimmalla osalla ei taida mennä hissi ihan ylös saakka. Aiheena Bali ja kitisette lennoista niinku pikkupenikat hiekkalaatikolla.

        Hyvä täältä lukea kokemuksia Balista kun suurin osa on tämmöstä kuraa. Avartava keskustelu.

        Tulin juuri balilta ja voin sanoa että paikka on menetetty . Petyin pahemman kerran oli tosi paskanen ranta , jokapäivä lauma paikallisia koitti siivota muoviroskaa pois hiekalta , mutta meri toi uutta sama määrän takaisin. Paikallisuutisissa mainittiin , että n. 30 t keräävät päivässä kutan rannalta muoviroskaa joka ainut päivä pois.
        Ei voinut uida eikä kävellä paljain jaloin , ällötti koko paska. Saari sisempää on kyllä kaunis ja mukava . Ranta katujen kaupoista tai myyjäpojista pieni varoitus , pyytävät tuotteista tuplahintaa ja ottavatkin , mutta kun erikseen pyytää kassakonenauhaa niin tulee pojille hätä antaa vaihtorahaa lisää ja selittelyjä piisaa. Tarkkana myös joidenkin rahanvaihtopisteiden kanssa , näyttävät tosi hyvää kurssia mutta todellisuus on toinen vekoilee ja koittaa laske väärin eikä anna kuittia , lähde pois ja vaihdas muualla. Itse en milloinkaa palaa balille , löytyy niitä puhtaanpia paikkoja tuolla hinnalla ja etäisyydellä. Lensin muuten jakartan kautta ja lento jakartalta balille meno paluu 70€ . jakartaan voi lentää mm. Istanbulin kautta turkin koneella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      296
      3058
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      217
      1930
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1370
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1251
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      266
      1188
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      847
    Aihe