Jeesuksen Jumaluus

Jeesus ei Jumala

Minä koitin tuossa toisessa ketjussa kysyä, missä kohti Raamattua Jumala ilmoittaa meille kolmesta persoonastaan. Ajattelen, että niin olennainen asia täytyisi kertoa heti alussa ja suoraan sanoen. Ilman, että jää yhtään tulkinnanvaraa. Niin, että koko juutalaisten kansa sen tietää. Sellaista ilmoitusta ei kuitenkaan ole olemassa, eivätkä juutalaiset pitäneet Jumalaa kolmiyhteisenä. Alan itse taipua ajattelemaan, ettei Jeesus ollut Jumala, vaan hän oli messias, jota Jumala suuresti rakasti.

10

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinen nainen

      No, ei mitään uutta auringon alla. Jehovan Todistajat ovat tajunneet tuon jo ennen sua.

    • 8854443

      Saattaa olla että sinulta jää vastaukset iäksi saamatta.

    • Jeesus ei Jumala sanoi :
      Minä koitin tuossa toisessa ketjussa kysyä, missä kohti Raamattua Jumala ilmoittaa meille kolmesta persoonastaan.
      _________________
      Ei missään kohden - Jeesus oli Messias ja Jumalan poika syntynyt ennen aikojen alkua.

      Alkuseurakunta ei tuntenut minkäänlaista kolminaisuusoppia ja ensimmäisenä käsitettä käytti Tertullianus
      200 - luvulla.
      Laajemmin asiaa käsiteltiin Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 jossa pohdittiin Jeesuksen Kristuksen
      olemusta "syvällisemmin."
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi
      ___
      Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 381 taas käsiteltiin erityisesti Pyhää Henkeä. Konstantinopolissa kolminaisuusoppia täsmennettiin siten, että jumaluudessa on kolme persoonaa, jotka ovat yksi ja sama entiteetti, yksi täydellisyys, yksi Jumala.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Toinen_eku ... lliskokous
      ___
      Vuonna 451 pidetyssä Khalkedonin yleisessä kirkolliskokouksessa kolminaisuusoppi hyväksyttiin lopullisesti.
      ___
      Tuosta löytyy mitä Raamattu aiheesta kertoo :

      http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=61

      Johanneksen evankeliumi:
      14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.

      • Jeesus ei Jumala

        Jos/kun tiedämme tämän kaiken, miksi yhä opetetaan kolminaisuusoppia. Eikö se ole Jumalan sanan vastainen?


      • Jeesus ei Jumala kirjoitti:

        Jos/kun tiedämme tämän kaiken, miksi yhä opetetaan kolminaisuusoppia. Eikö se ole Jumalan sanan vastainen?

        Jeesus ei Jumala sanoi :
        Jos/kun tiedämme tämän kaiken, miksi yhä opetetaan kolminaisuusoppia. Eikö se ole Jumalan sanan vastainen?
        _____________
        Jeesus oli Jumalan Jumalan poika jolle annettiin kaikki valta taivaassa ja maan
        päällä , mutta Jumalia on vain yksi.

        Jesaja:
        44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
        ______________________
        "Eikö se ole Jumalan sanan vastainen?"
        Näyttäisi olevan siinä muodossa kuin sitä esitellään.

        Miika:
        5:2 Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.

        Tuo itse asiassa kertoo Jeesuksen olevan Jumalan Sana Messiaamme.


    • Theologi

      Jeesus itse kielsi olevansa Jahve! Ei muuten käyttänyt Jumalastaankan kertaakaan Jahve nimeä. Vaan Isä tai Jumala. Isäksi Jumalaa sanoivat essealaiset ja mithralaiset!

    • 77734

      2.Mooseksen kirja:
      3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."

      Johanneksen evankeliumi
      8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

      Jeesus käyttää tässä itsestään Jumalan nimeä "Minä olen se, joka minä olen" (=Herra).

      Seuraavissa Johanneksen evankeliumin jakeissa Jeesus täsmentää, mitä hänen tarkoittaa.

      6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

      8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

      10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

      10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

      11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

      14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.

      • Theologi

        "Jeesus käyttää tässä itsestään Jumalan nimeä "Minä olen se, joka minä olen" (=Herra)."

        Tämä kryptinen (gematria 543) sanonta on vain tulkittu tarkoittavan Herraa kun sitä itse asiassa käytti enkeli.
        Siksi toiseksi juutalainen Ylimmäinen pappi oli oikeutettu kättämään tuota ANI HU formelia! Siksi ylipapit juuri Jeesukseen hermostuivat kun hän tuolla tavoin lausui olevansa oikea Ylimmäinen pappi.


    • Joillakin on sitten älyvapaa elämä kun jaksaa vaahtoa suu vaahdossa uskontoa, joka on koko yhteiskunnallinen ongelma?!

    • mmvvb

      Uskonnot saattavat todellakin olla ongelma siinä missä ateismikin.

      Jeesus ei kuitenkaan ole mikään uskonto vaan hän on Jumala, jolla on ratkaisu minkä tahansa yhteiskunnan ongelmiin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1540
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1277
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1247
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1034
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      84
      841
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      782
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      775
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      381
      751
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      123
      701
    Aihe