Vastiketta rahoille

Seppo H.

Olemme perheemme kanssa suunnitelleet kirkosta eroamista. Minä, vaimo ja poikamme maksamme kirkollisveroa yhteensä 1700€ vuodessa. Tämä on helkutin iso raha ja emme ole keksineet mitään vastiketta tälle rahasummalle. Joko eroamme kaikki kolme kirkosta tai ainakin kaksi perheen jäsentä. 1700€ on liikaa maksettavaksi. Minusta 50-100€ vuodessa voisi olla sopiva summa yhdeltä perheeltä ja senkin kirkon pitäisi pystyä osoittamaan mihin se menee.

33

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristinuskon kirja.

Seppo H. Vastiketta rahoille.

Jeesus sanoi Matteuksen ja Tuomaan evankeliumin mukaan " jos yksi tai kaksikin ihmistä kääntyy puoleeni niin minä olen läsnä " . Tarkoitti meissä ihmisissä olevaa Jumalan henkeä. Ei rehellisessä uskossakaan tarvita mitään kirkon mielikuvituksellisia kuvioita ja rituaaleja.

Hyvä päätös sinulta ja perheeltäsi. Jatkuvaa menestystä henkiselle ajattelukyvyllesi.

Reno S

• *Faith*

Toivon todella, että yhä useampi seurakunta rupeaa perimään sinun kaltaisiltasi vapaamatkustajilta palveluksistaan maksua! Toinen vaihtoehto on sitten kaikilta veronmaksajilta perittävä hautausmaksu.

Tilanne on ihan sama kuin televisiolupien kanssa: kun yhä useampi jätti luvan maksamatta, päätettiin ruveta verottamaan tv-maksuista kaikki. Kun kaikki joutuvat osallistumaan maksutalkoisiin, myös maksut alenevat. Tv:n katselukin on jatkossa (jopa paljonkin) entistä halvempaa.

• Kirkot pitää ajaa alas turhina laitoksina. Silloin ei tarvita pakkoveroja niiden pelastamiseksi.

• foksmalder

Homma maksetaan jo nyt verorahoista. Enkä puhu nyt kirkollisverosta.

• *Faith*
        mave kirjoitti:

Kirkot pitää ajaa alas turhina laitoksina. Silloin ei tarvita pakkoveroja niiden pelastamiseksi.

Ymmärrätköhän sinä koskaan, kuka loppujen lopuksi pelastaa, ja ketä, ja miltä?

• mietihän vähän
        *Faith* kirjoitti:

Kirkko ei kyllä pelasta yhtikäs ketään. Jos niin ole kuvitellut, niin mikä on sinun uskosi?

• *Faith*
        foksmalder kirjoitti:

Homma maksetaan jo nyt verorahoista. Enkä puhu nyt kirkollisverosta.

... Ja kun rahat eivät silti riitä (kun on yhä suurempi lauma vapaamatkustajiakin autettavana), on uusien keinojen aika!

• *Faith* kirjoitti:

Minä pelastan ihmisiä sinunlaisilta huijareilta.

• *Faith* kirjoitti:

... Ja kun rahat eivät silti riitä (kun on yhä suurempi lauma vapaamatkustajiakin autettavana), on uusien keinojen aika!

Justiinsa kirkkoherra päätti, että he ei vapaamatkustajia auta. Hyvä niin. Jokainen huolehtikoot omistansa. Ei valtion tehtävä ole tukea joidenkin harhoja.

• Iso-Akseli
        *Faith* kirjoitti:

Uskovaisten on aivan turha nimitellä minua miksikään vapaamatkustajaksi. Olen eronnut kirkosta, koska minun näkemykseni mukaan kirkon opettaa täyttä harhaoppia. Kirkon opeilla yksinkertaisesti kukaan ei pelastu ja harhaopin opettamisen rahoittaminen katsotaan sekin synniksi, kun tuomioita lopulta jaetaan.

• Mirka .... ...
        *Faith* kirjoitti:

Hautaustoiminta pitäisi kilpailuttaa niin rahat riittäisi.

• 12 + 17
        Mirka .... ... kirjoitti:

Hautaustoiminta pitäisi kilpailuttaa niin rahat riittäisi.

Kilpailuttaminen ei ole tuonut säästöjä missään muussakaan asiassa.

Ajatelkaapa vaikkapa autojen katsasastusmaksuja! Ne ovat nousseet pilviin sen jälkeen kun ala avattiin kilpailulle!

• foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

Niinhän kirkko väittää ja pyytää lisää rahaa valtiolta. Kuitenkin samalla tuhlaten verovaroja asioihin, joihin niitä ei tulisi tuhlata.

• foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

Ja jos luulet Kirkon jäävän hommassa miinukselle, niin kysy itseltäsi miksei Kirkko vain luovu hautaustoimesta.

• EL.a IM

*Faith*

Kaikella rakkaudella. Tehän niitä kuokkavieraita olette, pyytäen vapaata matkustajuutta.

• Kalliiksikäy

Niin 10 vuodessa se on 17000 euroa!

• 7+8
    • kannattaa maksaa

Evankeliumi on ilmaista, mutta kuljetus maksaa

• EL.a IM

kannattaa maksaa

Juu. Sisällöstä ei markka vaihda omistajaa. Mutta logistiikka ei ole ilmaista. Jostain se massi on revittävä.

• Vode°°

1700€ on aivan älytöntä. Miettikää nyt vähän.

• Hei Seppo H,

Kirkon jäseninä maksamme kirkollisveroistamme myös palveluihin, joita itse emme välttämättä ko. elämäntilantessa käytä/tarvitse, mutta joku toinen tarvitsee kipeästi. Mediassa on viime päivinä ollut paljon puhetta mm. perheneuvonnan kuluista. Joulun alla myös diakonian antamat joulupaketit ilahduttavat monia perheitä ja vähävaraisia yksinäisiäkin.

Kirkossa tehdään paljon työtä eri ikäkausitasoilla ja erityisesti hädänalaisten auttamiseksi. Mitä itse toivoisit seurakunnaltasi? Miten sinua voisi palvella?

t. Maarit-pappi

• Mirka ,.:-)

Miksi minun pitäisi maksaa aivan älyttömiä summia jonkun muun tarpeista?

Kirkolla ei ole minulle mitään tarjottavaa ja en hyväksy kirkon ahneutta ja vallan himoa. Kaikista törkeintä kirkon toimintaa on herkkäuskoisten lasten törkeä hyväksikäyttö. Kirkolla on myös lukuisa määrä poikkeavia etuuksia joita ei ole kenelläkään muulla.
        Tässä syytä miksi kannatan kirkon lakkauttamista.

• Papit papin työhön

Maallisten palveluiden tuottaminen on yhteiskunnan tehtävä, ei kirkon. Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten roolit menee sekaisin. Yhteiskunta tarjoaa uskoville erialiset palvelut, kuin muille. Tämä ei ole länsimaisen yhteiskunnan toimintamalla.

• Törkeää valehtelua!

Maarit-pappi: kirkon oman selvityksen mukaan kirkollisverotuloista 1% menee diakonaan. Aloittajan maksamasta 1700 eurosta siis vain 17e! Loput menevät kirkon omiin kuluihin. Kyllä olisi parempi tukea esim. sairaita ja vanhuksia muuta kautta. Entä jos sinä, Maarit antaisit1700e hyväntekeväisyyteen ja saisit kuulla, ettei se mennytkään sinne, mihin piti?

Minusta on väärin väittää, että kirkkoon kuulumalla auttaa hädänalaisia. Kirkkoa itseään siinä vain autetaan. Keskusteluapuakin voidaan järjestää kuntien kautta. Ja halvemmalla kuin kirkon loputtomien rahakirstujen kautta.

Kirkon pitäisi kerätä jäsenmaksu jäseniltään, kirkollisvero täytyy lakkauttaa. Hautaustoimea varten kirkko saa jo valtiolta yhteisöveroa. Kukaan ei siis ole vapaamatkustaja.

• Kyynikko

Maarit pappi, tuosta 1700 eurosta menee korkeintaan 100-120 euroa tarkoittamaasi hyväntekeväsyyteen!
        Ihan kun tilaisin taksin viemään 100 km päähän köyhälle lapselle yhden karkin
        kun olisin ensin kerännyt rahaneräysluvalla rahaa ja maksanut siitä ensin itselleni palkan, sitten taxille taksimaksun ja lopuksi kauppiaalle muutaman sentin karkista...

• Q-Mama

Maarit-pappi ei ole rehellinen.

• EL.a IM

kuunteleva_kirkko

Tee Jeesuksen opetuslapsia eläkä seurakuntalaisia. Missä Jeesus änkytti? `Tehkää kaikista kansoista opetuslapsiani` Ei muuta kun sorvin ääreen. Ja joutuin. Se fyrkka tulee, kun opetatte oikein.

Òmaa etuanne te vain ajatte. Missä on minun kunniani?`.

• Minun mielipide

Hei Maarit. Olet ilkeä ihminen.

• Seppo H.

Sovimme tänään että eroamme kaikki kolme kirkosta. Olemme jo maksaneet aivan tarpeeksi kirkolle. Pitää nyt rauhassa miettiä mitä tuemme jatkossa, kirkko se ei tule olemaan.

• Mirka , .

Teitte hyvän valinnan. Onnittelen

• kunhan vastaan

Ap. kirjoittaja

Jos ei tunne kirkon monipuoista työsarkaa ja näkee vain diakonian ja sitten siltäpohjalta arvostelee tai tekee päätöksiä jäsenyydestään, niin voihan sitä silloin pois mennäkin.

Mutta attepovohan se olikin.

• näin on

annetaan.
      6:38 Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."

12:17 Jeesus sanoi heille: "Antakaa keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on." Ja he ihmettelivät häntä suuresti.
      8. Riistääkö ihminen Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte: "Missä asiassa me sinulta riistämme?" Kymmenyksissä ja antimissa.
      9. Te olette kirouksella kirotut, kun te, koko kansa, riistätte minulta.
      10. Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.
      11. Ja minä karkoitan nuhtelullani teiltä syöjäsirkat turmelemasta teidän maanne hedelmää, eikä teidän viiniköynnöksenne kedolla ole hedelmätön, sanoo Herra Sebaot.
      12. Ja teidän onneanne kiittävät kaikki pakanat, sillä te tulette olemaan ihasteltu maa, sanoo Herra Sebaot.
      13. Ynseät ovat teidän puheenne minua vastaan, sanoo Herra. Mutta te sanotte: "Mitä me olemme puhuneet sinua vastaan?"
      14. Te sanotte: "Herran palveleminen on turha; ja mitä hyötyä siitä on ollut, että me olemme hänelle suorittaneet säädetyt tehtävät ja että olemme vaeltaneet murheellisina Herran Sebaotin kasvojen edessä.
      15.

• aivan pihalla

Miksi joku haluaa tukea rahallisesti maailman väkivaltaisinta ja verisintä rikollisjärjestöä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      7482
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3370
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1500
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      29
      1417
    5. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      22
      1401
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      182
      1398
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      146
      1285
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      51
      1173
    9. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      174
      1040
    10. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      986
    Aihe