Kirkon monopoli kiukuttaa

Kilpailua

Minulla on kaivinkone ja voisin ihan hyvin haudata ihmisiä. Ihmettelen miksi hautaamisia ei kilpailuteta? Joku yksityisyrittäjä esim tmi pappi voisi käydä tarvittaessa pitää puheen jne. Miksi kirkolla on tähän monopoli? Ei hautaaminen niin ihmejuttu ole etteikö sitä joku muukin osaa kuin kirkko.

7

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysele

Jos halvalla kaivat, varmaan saat kirkosta töitä

• demonit kiusaa

Kun ensimmäisen kerran olet iltahämärissä hautausmaata kaivelemassa, alat ymmärtää miksi jotkut hommat kannattaa jättää uskoville. :D

• älä pelottele

Ei siellä mitään demoneita ole

• hauturi
        älä pelottele kirjoitti:

Ei siellä mitään demoneita ole

Ei siellä hauturinurani aikana yhtään demonia näkynyt, joten todistan tuon väitteen oikeaksi. Joskus kyllä kevätsateiden aikana joku viereinen hauta sortui, mutta pois olen todistetusti kaivautunut. Pelästytti se kyllä! Yksi saappaistanikin on siellä maan povessa, kun en enää sitä saanut mukaani, naapurin hauta-alueelle kun ei sovi mennä akivelemaan.

• Mirka ,,,,,,,,
        hauturi kirjoitti:

Ei siellä hauturinurani aikana yhtään demonia näkynyt, joten todistan tuon väitteen oikeaksi. Joskus kyllä kevätsateiden aikana joku viereinen hauta sortui, mutta pois olen todistetusti kaivautunut. Pelästytti se kyllä! Yksi saappaistanikin on siellä maan povessa, kun en enää sitä saanut mukaani, naapurin hauta-alueelle kun ei sovi mennä akivelemaan.

Et hallitse mielikuvitustasi. Olet lukenut liikaa raamattuasi ja nyt on pupu pöksyissä. HEH HEH HEH ...

• hauturi

Meillä päin ainakin kirkko on ulkoistanut haudankaivamisen kaivinkoneyrittäjälle, jolla sattui olemaan pieni, näppärä kaivinkone. Itse olen aikanaan hautoja kaivanut, olisitten kesä ja sade tai talvi ja hirveä pakkanen, pahimmillaan -30 ja routaa liki metri. Kovaa työtä se on, ei siinä loitsut auta. Lapio ja rautakanki apuvälineinä.

• historiaaja

Kirkkohistoriaa18.12.2013 22:57-2 SULJE
      Radikaalin pietismin suomalainen lipunkantaja oli Lauri Ulstadius, virastaan tunnonvaivojen takia eronnut pappismies, pitkätukkainen ja pitkäpartainen, likainen ja ryysyihin pukeutunut. Hän rikkoi turkulaisten sydänkesän rauhan heinäkuisena sunnuntaina 1688, keskeytti saarnan ja huusi: "Luterilainen oppi on väärä, eikä papeilla ole Pyhää Henkeä." Kun häntä raastettiin ulos, hänen vaatteensa repeytyivät ja hän juoksi alastomana edestakaisin tuomiokirkon käytävällä huutaen: "Niin kuin nyt olen alasti, tulee pappien häpeä paljastumaan.

Ulstadius sai esittää oppinsa sekä maallisen että kirkollisen esivallan edessä. Jyrkän kirkon ja papiston kritiikin lisäksi profeetalla oli myönteinen sanoma:

'Ilmoitan teille salaisuuden, että Jumala aikoo rakentaa Poikansa valtakunnan. Monet tulevat saamaan Pyhän Hengen, mikä on meidän aikananmme sangen harvinaista, niin että nykyään tiedetään sangen vähän Pyhästä Hengestä. Ja Jumala tulee lähettämään uskollisia opettajia, jotka puhdistavat kristillisen opin vääristymistä. Väärät opettajat tulevat hyökkäämään oikeita opettajia vastaan, mutta totuus tulee kuitenkin esiin, JA KAIKKI VALITUT TULEVAT PYSYMÄÄN TOTUUDESSA...Kuninkaallisella päätöksellä "isä" Ulstadius tuomittiin loppu elämäkseen Tukholman Smeddjegårdenin pakkolaitokseen." Ote Suomen kirkkohistoria, Simo Heininen - Markku Heikkilä.
      VASTAA
      FacebookTwittershare emailshare url

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe