Lähde Liz Cronkhite

Käännös
22.06.2012 at 20:31:38 Quote
The ACIM Mentor / 4 Habits for Inner Peace Newsletter, June 22. 2012

Jokainen tulee maailmaan ollakseen erillinen Jumalasta. Mutta sinä _____________ (kirjoita nimesi tähän) et tehnyt tätä valintaa henkilökohtaisesti. Osa Jumalasta näytti päättävän olla ei-Jumala ja näytti pirstoutuvan moniksi erillisiksi identiteeteiksi (egoiksi) saadakseen asian näyttämään siltä kuin Jumalan Ykseys olisi voitettu. Sinun näennäinen yksilöllisyytesi on osa siitä osasta joka näytti tehneen päätöksen olla ei-Jumala. Mutta näennäinen ei ole todellisuutta. Sinä olet yhä Yksi ja sinä olet yhä Osa Jumalaa. Käsitys henkilökohtaisesta tai yksilöllisyydestä on se mistä herätään.

”Tässä maailmassa jumalan Pojat ovat näennäisesti erillään toisistaan, sillä mieli on jakautunut Heidän mielensäkään eivät näennäisesti ole yhtä. Tässä harhaisessa tilassa ”yksilöllisen mielen” käsite tuntuu mielekkäältä. Kurssissa sitä kuvaillaan ikään kuin sillä olisi kaksi osaa: henki ja ego.” (Käsitteiden selvennykset 1.2)

Ei ole olemassa ”minun” egoani tai ”sinun” egoasi, koska kaikki se mikä on ei-Jumalaa on yhtälailla epätodellista. Jos sininen kuppi on täytetty oranssilla mehulla, olisiko kupin sisältö jotakin muuta kuin oranssia mehua vain sen takia, että kupit näyttävät erilaisilta? Erilliset kehot ja persoonallisuudet eivät tee egosta erilaista sen mukaan minkä muodon ego on ottanut. Kun valitset yhden egon ”rakastaaksesi” ja toisen tuomitaksesi, teet joistakin egoista todellisempia kuin toisista. Teet erillisyyden Jumalasta todelliseksi itsellesi todelliseksi. Anteeksiantamus jättää huomioon ottamatta käsityksen Jumala-erillisyydestä, esiintyypä se missä tahansa ja missä muodossa tahansa.

”Pyhä Henki jättää huomiotta egon ajattelumallin todellisuuden pelkästään siitä syystä, että Hän tietää, että sen perusta ei ole todellinen. Sen vuoksi mikään mikä saa siitä alkunsa ei merkitse mitään. Hän arvioi jokaisen vaalimasi uskomuksen sen perusteella mistä se on peräisin. Jos se tulee Jumalalta, Hän tietää sen olevan totta. Jos se ei tule, Hän tietää, että sillä ei ole merkitystä.” (T-9.VII.7; 6-10)

On olemassa vain yksi virhe. Ei ole enempää tiedettävää kuin että ego on ei-Jumala. Ja ollessaan ei-Jumala, se on ei-mitään.

”Mitä ego on? Olemattomuutta, mutta sellaisessa muodossa, että se näyttää olevan jotakin. Muotojen maailmassa egoa ei voida kieltää, sillä ainoastaan se tuntuu todelliselta. Voisiko Jumalan Pojalla, sellaisena kuin Hän hänet loi, kuitenkaan olla asuinsijaa jonkinlaisessa muodossa, tai muodon maailmassa? Se, joka pyytää sinua määrittelemään egon ja selittämään sen synnyn, ei voi olla kukaan muu kuin se, joka luulee sitä todelliseksi ja yrittää määrittelemällä varmistua siitä, että egon harhainen luonne kätkeytyy sen harhaiseksi tekevien sanojen taakse.” (Käsitteiden selvennykset – 2.2)

2

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hellin63, kiitos kun laitoit suomennoksen tänne. :)

    • Kysymys IOK –neuvonantaja Liz Cronkhitelle: Missä kohdalla sinä osoitat sinun veljellesi hänen virheensä?

      …Anteeksianto neuvoo katsomaan sen taakse, mikä näyttää olevan veljemme virhe sen takia, että kysymyksessä on oma virheemme, jonka olemme projisoineet hänen kehoonsa. Virhettä ei koskaan tapahtunutkaan, koska se kaikki on mielikuvitusta, kaikki on mielessämme tapahtuvaa unta …missä kohdassa sinä osoitat veljesi virheen olevan ”hänen” virheensä? Missä kohdassa osoitat hänen virheensä ja pelastat hänet kärsimästä virheensä seurauksilta. Onko vastaavaa tietojärjestelmää kuten syyttäjällä, joka katsoo että onko hänelle on oikein joutua maksamaan sakkoja vai joutua vankilaan… Missä kohdassa teon ”vakavuus” edellyttää sitä , että on tarpeellista osoittaa rikkomus ja ryhtyä sellaisiin toimenpiteisiin, jotka vähentävät rikkomuksen toistumisen mahdollisuutta? Onko jotakin tai yleensäkään mitään eroa vakavan ja vähäisen rikkomuksen välillä? …Minun egoni haluaa osoittaa jokaista virhettä, eikä ole väliä kuinka vähäisestä virheestä on kysymys, ja varmistaa, että veljeni ei tee sitä uudestaan minulle tai kenellekään muullekaan.

      Vastaus:

      Se virhe johon Ihmeiden Oppikurssi viittaa, on mielessä oleva virhe, ei käyttäytymisessä oleva virhe. Sinun ei tarvitse osoitella toisia silloin kun he toimivat egostaan käsin (persoonallisesta ajattelujärjestelmästään käsin). Jos sinua haittaa se, että joku toinen toimii egostaan käsin, niin se on sinun oman mielesi ego-osa jota se haittaa. Se uskoo, että on ”väärin” tai ”pahasta” toimia egosta käsin ja se projisoi omaa syyllisyyttään nähdessään jonkun toisen ”vääränä” tai ”pahana” hänen toimiessaan egosta käsin. Siis se mikä sinun tulee antaa anteeksi ei ole jonkun toisen toimiminen egostaan käsin, vaan antaa anteeksi sinun omassa mielessäsi oleva ego, joka on kiusaantunut siitä kun se näkee oman itsensä heijastuman toisessa.

      Tämä on aivan eri asia kuin jonkun toisen asiaankuulumattoman tai haitallisen käyttäytymisen osoittaminen. Sinä et tee toisille ollenkaan mitään palvelusta, jos teet heille mahdolliseksi jatkaa epätervettä käyttäytymistä. Itse asiassa osoittamalla heille heidän asiaankuulumattoman käyttäytymisensä (jopa saattamalla heidät poliisin pidättämäksi siiloin kun näet sen tarpeelliseksi) annat heille mahdollisuuden ottaa vastuun omista ajatuksistaan ja uskomuksistaan (jotka mahdollistavat kyseisen käyttäytymisen)ja mahdollisuuden kasvaa. He eivät mahdollisesti halua tai arvosta tätä ja voivat itse asiassa kantaa kaunaa asiasta. Mutta se mitä he tekevät tämän heille annetun mahdollisuuden kanssa on heidän oma valintansa.

      Se mitä sinun tulee tehdä ennen kuin toimit estääksesi jonkun toisen vahingollisen käyttäytymisen, on erotella tosiasiat projektioista. Sillä mitä universumissa tapahtuu, ei ole mitään merkitystä itsessään. Se on neutraalia. Kaikki merkitykset jotka näet (oikea/väärä, hyvä/paha, henkilökohtainen tarinasi), tulevat sinusta itsestäsi. Jos tarkkailet jonkun toisen käyttäytymistä, myöskin silloinkin kun se kohdistuu sinuun itseesi, etkä ota toisen käyttäytymistä henkilökohtaisesti, niin silloin sinä et projisoi. Sinä näet pelkästään tosiasian. Mutta jos tunnet halua puolustautua, vihaa, suuttumusta, tunnet olevasi loukkaantunut jne, niin silloin teet heidän käyttäytymisestään henkilökohtaista omien mielessäsi olevien merkitysten projisoimisen kautta. Heti kun olet selvittänyt omat projektiosi, sinulle tulee tilanteesta selkeämpi kuva. Silloin sinä toimit, jos tarpeellista, kiinnittymättömyydestä käsin, etkä sellaisista tunteista käsin, jotka voivat vain pahentaa tilannetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe