Onko ihminen oikeutettu uskomaan henkilökohtaisen kokemuksen tai havainnon perusteella? Vai pitääkö jonkun tietyn ihmisryhmän hyväksyä tämä havainto ja ennenkuin tämä ihisryhmä tekee sen, niin tämä havainto on automaattisesti väärä?
Henkilökohtainen kokemus
8
146
Vastaukset
Siis koko ihmiskunta tulisi todistaa väitteen Jumalasta ennen kuin moinen voi olla mahdollista. Sitä ei voi koskaan vain tapahtua!
- Miten on
Mutta tuolla periaatteellahan sinä et ole oikeutettu esimerkiksi uskomaan että vaomosi pettää sinua kun näet hänet tekemässä sitä. Koko ihmiskunnan pitäisi se todistaa ennen kuin sinut on oikeutettu uskomaan.
"Mutta tuolla periaatteellahan sinä et ole oikeutettu esimerkiksi uskomaan että vaomosi pettää sinua kun näet hänet tekemässä sitä. Koko ihmiskunnan pitäisi se todistaa ennen kuin sinut on oikeutettu uskomaan. "
Esimerkkisi oli kristitty-runkkarilta sopimaton viesti. Vaimoni on sentään olemassa, mutta Jumalaa ei tietääkseni ole koskaan vielä ollutkaan!?- HAHA
Todistaako koko ihmiskunta ateismia?
- Miten on
Ei tässä ole kysymys siitä onko vaimoasi tai Jumalaa olemassa. Tässä on kysymys siitä mitä voi pitää todisteena ja mitä ei.
Mistä sinä voit tietää ettet vain ollut psykoosissa kun näet vaimosi pettämässä sinua? Entäpä jos minä inttämällä intän että vaimosi ei pettänyt sinua, koska en itse ole nähnyt vaimosi pettämässä sinua. Oletko sinä oikeutettu omalla periaatteellasi uskomaan että vaimosi pettää sinua? - pettäjävaim
Miten on kirjoitti:
Ei tässä ole kysymys siitä onko vaimoasi tai Jumalaa olemassa. Tässä on kysymys siitä mitä voi pitää todisteena ja mitä ei.
Mistä sinä voit tietää ettet vain ollut psykoosissa kun näet vaimosi pettämässä sinua? Entäpä jos minä inttämällä intän että vaimosi ei pettänyt sinua, koska en itse ole nähnyt vaimosi pettämässä sinua. Oletko sinä oikeutettu omalla periaatteellasi uskomaan että vaimosi pettää sinua?Sen vaimo taitaa pettää. Heh-heh! Minäkin pettäisin.
- Miten on
Miten on kirjoitti:
Mistä sinä voit tietää ettet vain ollut psykoosissa kun näet vaimosi pettämässä sinua? Entäpä jos minä inttämällä intän että vaimosi ei pettänyt sinua, koska en itse ole nähnyt vaimosi pettämässä sinua. Oletko sinä oikeutettu omalla periaatteellasi uskomaan että vaimosi pettää sinua?Korjaus.
Todisteena yksilön tasolla.
- mää
Divine...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512