Hirveät itkuraivarit!

mitähänon

Mitä ihmettä on tapahtunut meidän ihanalle yli 1-vuotiaalle, joka on nykyään ihan kauhean pahantuulinen ja hankala? Jos nostaa jostain kielletyltä alueelta pois niin itkee raivona, jos lasken sylistä pois niin itkee että haluaa syliin taas, jos vain näkee minut kesken leikkien, raivoaa niin kauan että minun on pakko ottaa syliin? Isän sylissä raivoaa naama punaisena ja rimpuilee pois. Olen ihan ymmälläni, koska vähän aikaa sitten tällaista ei ilmennyt ja pystyi olemaan vähän aikaa omissa oloissaan. Nyt vaatii vain äidin syliä jatkuvasti. En usko, että on korvatulehdusta koska ei näytä korvan sisusta punaiselta (vai näkyykö se päällepäin?) hampaita tuli läpi vähän aikaa sitten mutta ikenet ei tunnu arilta? Pureskelee kyllä paljon kaikkea ja kuolaakin jonkin verran. Uusia hampaita? Joku ihme uhmavaihe?

4

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eroahdistusta...

Googlaapa eroahdistus ja lue vähän kyseisestä kehitysvaiheesta. :) Kannattaa lukea ehkä joku tiivis opus lapsen tärkeimmistä kehitysvaiheista, niin tietää vähän mitä tuleman pitää, eikä sitten mene sormi suuhun, kun tulee jotain tuollaista "yllättävää". Siis en millään pahalla tätä sano, vaan ihan vaan siksi, että se tuo mielenrauhaa itsellekin, kun tunnistaa mistä kenkä puristaa ja tietää, että kyseessä on ihan normaali kehitysvaihe.

Ja niin: yksivuotias alkaa myös jo kehittää sitä omaa tahtoa ja toden teolla huomata olevansa oma, erillinen persoonansa.

• gxvlkfssl

Meillä tuo äiti kelpaa vaan vaihe alkoi 1v 5kk ja jatkuu edelleen yhtä pahana ja tyttö nyt 2v3kk en saisi tehdä yhtään mitään kotona paitsi pitää neitiä sylissä tai leikkiä neidin kanssa.. joten annan kylmän rauhallisesti tytön välillä huutaa jaloissa kun välillä on pakko tehdä kotitöitä.. olen juuri palannut töihin ja mies tekee 9-19 päiviä

• ihan normaalia

uhma?

• ...

Onneksi olkoon, lapsesi on nyt syntynyt myös psyykkisesti; hänelle on muodostunut oma persoona, mikä on aivan mullistava kokemus varmasti, harmi ettei kukaan siitä mitään muista... Jos puhuu jo, niin pian "X (oma nimi) tekee" tilalla on "minä teen", lapsesi on siis tajunnut olevansa minä, eikä mikään äidin jatko-osa. Napanuora siinä välillä vain vähän kiristelee, sen verran mullistavasta asiasta lapselle tässä on kyse, tuntuu helposti turvattomalta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      148
      6781
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      63
      5893
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      88
      4539
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      100
      4456
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      160
      4272
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      94
      1660
    7. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      402
      1556
    8. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      82
      1369
    9. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      30
      1345
    10. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      41
      1131
    Aihe