Hirveät itkuraivarit!

mitähänon

Mitä ihmettä on tapahtunut meidän ihanalle yli 1-vuotiaalle, joka on nykyään ihan kauhean pahantuulinen ja hankala? Jos nostaa jostain kielletyltä alueelta pois niin itkee raivona, jos lasken sylistä pois niin itkee että haluaa syliin taas, jos vain näkee minut kesken leikkien, raivoaa niin kauan että minun on pakko ottaa syliin? Isän sylissä raivoaa naama punaisena ja rimpuilee pois. Olen ihan ymmälläni, koska vähän aikaa sitten tällaista ei ilmennyt ja pystyi olemaan vähän aikaa omissa oloissaan. Nyt vaatii vain äidin syliä jatkuvasti. En usko, että on korvatulehdusta koska ei näytä korvan sisusta punaiselta (vai näkyykö se päällepäin?) hampaita tuli läpi vähän aikaa sitten mutta ikenet ei tunnu arilta? Pureskelee kyllä paljon kaikkea ja kuolaakin jonkin verran. Uusia hampaita? Joku ihme uhmavaihe?

4

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eroahdistusta...

Googlaapa eroahdistus ja lue vähän kyseisestä kehitysvaiheesta. :) Kannattaa lukea ehkä joku tiivis opus lapsen tärkeimmistä kehitysvaiheista, niin tietää vähän mitä tuleman pitää, eikä sitten mene sormi suuhun, kun tulee jotain tuollaista "yllättävää". Siis en millään pahalla tätä sano, vaan ihan vaan siksi, että se tuo mielenrauhaa itsellekin, kun tunnistaa mistä kenkä puristaa ja tietää, että kyseessä on ihan normaali kehitysvaihe.

Ja niin: yksivuotias alkaa myös jo kehittää sitä omaa tahtoa ja toden teolla huomata olevansa oma, erillinen persoonansa.

• gxvlkfssl

Meillä tuo äiti kelpaa vaan vaihe alkoi 1v 5kk ja jatkuu edelleen yhtä pahana ja tyttö nyt 2v3kk en saisi tehdä yhtään mitään kotona paitsi pitää neitiä sylissä tai leikkiä neidin kanssa.. joten annan kylmän rauhallisesti tytön välillä huutaa jaloissa kun välillä on pakko tehdä kotitöitä.. olen juuri palannut töihin ja mies tekee 9-19 päiviä

• ihan normaalia

uhma?

• ...

Onneksi olkoon, lapsesi on nyt syntynyt myös psyykkisesti; hänelle on muodostunut oma persoona, mikä on aivan mullistava kokemus varmasti, harmi ettei kukaan siitä mitään muista... Jos puhuu jo, niin pian "X (oma nimi) tekee" tilalla on "minä teen", lapsesi on siis tajunnut olevansa minä, eikä mikään äidin jatko-osa. Napanuora siinä välillä vain vähän kiristelee, sen verran mullistavasta asiasta lapselle tässä on kyse, tuntuu helposti turvattomalta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109