Kuinka usein olette torakoita havainneet puerto de la cruzin apartmentseissa tai hotelleissa?
Torakoita
28
1694
Vastaukset
- pan1
Eedenissä siellä mäellä sisällä ja pihalla!
- Armando Toracca perh
puerto de la cruzin apartmentseissa ja hotelleissa on aina nähty torakoita, käyty 6 kertaa, ja keskitalvella kylmää, sateista, meille riitti.
Kaikkialla kanarian saarilla on torakoita, mutta, ne on puutarhatorakoita, ei samoja kuin Suomessa. Ei ne mitenkään miellyttäviä ole, mutta eivät tule huoneeseen, kun jätät keittiöön ja wc-tiloihin yöksi valot.
- any
En kertaakaan ole nähny hotellissa, sen puolen tusinaa kertaa kun olen kanarian saarilla käyny. Pari kertaa näistä ollu Puerto de la Cruzissa. Ja reissuni olen tehny aina kahden tai kolmen tähden hotelleissa asuen.
- Valle de luz
Sytytä aamuyöllä keittiössä valot, niin voit yllättyä millainen hyörinä tiskipöydällä käy.
Vaan kaikki ruoat kun laittaa jääkaapin sisään ,niin eivät pääse niihin käsiksi,ja sotkemaan. - Takaisin lämpöön
Olimme Inglesissä marras-joulukuun vaihteessa kaksi viikkoa. Majoitus bungalowissa. Koko aikana emme nähneet kuin kaksi kuollutta torakkaa kävelykadulla Parque Tropicalin läheisyydessä Johtuuko vuodenajasta vai onko myrkytykset tehostuneet.
- 3:n torakan hotelli
Playa del Ingles , hotelli Tanife pääkadun varrella ja päällesi hyökkää oikea torakoiden armeija. Sama rakennus jossa sijaitsee kuparipannu. Suosittelen pysymään poissa siitä mestasta.
- Muu maailma paras!
Ai että kuinka usein.
Kymmenen vuotta sitten kävin Kanarialla ensimmäisen ja takuulla viimeisen kerran.
Jo lentokoneessa ruksasin yli Kanariansaaret ja kirjoitin tilalle Torakkasaaret. - Tero_torakka
auttaako jos jättää taskulampun sängyn viereen palamaan tms. vai riittääkö jos valot on keittiössä/wc:ssä?
en toivo herääväni ääniin ja siihen että niitä kuoriaisia on sängyssä- Don Juan Hamburg
Lämmintähän ne hakee, itse ollut sellaisessa laivassa jossa niitä oli aina punkassa, samoin noissa saarien hotelleissa, lähteehän ne kun huiskaisee lattialle, ja astuu päälle, mutta niihin kun tottuu, niin kyllä niiden kanssa toimeen tulee. Valot päällä kun nukkuu, niin silloin niitä vähemmin on.
- Tuliaisia
Don Juan Hamburg kirjoitti:
Lämmintähän ne hakee, itse ollut sellaisessa laivassa jossa niitä oli aina punkassa, samoin noissa saarien hotelleissa, lähteehän ne kun huiskaisee lattialle, ja astuu päälle, mutta niihin kun tottuu, niin kyllä niiden kanssa toimeen tulee. Valot päällä kun nukkuu, niin silloin niitä vähemmin on.
En tiedä kannattaisko polkea torakoita kengillään, tai ainakin puhdistaa sitten kengänpohjat, koska munat voivat kulkeutua sitten kengänpohjissa esim matkalaukkuun ja siitä sit tänne kotosuomeen
- muuramuurahainen...
Ei niitä kaikkialla ole. Olemme asuneet yleensä yläkerroksissa. Puistoissa olen nähnyt, suuria. Lämpimissä maissa on torakoita muuallakin. Enempi haittaa on ollut muurahaisista. Valot päälle vaan yöllä. Ei kaikkia lamppuja kannata päälle jättää, taskulamppua vielä vähemmän.
- naks naks
joka reissulla rapisee jos ei valot päällä yöllä,
- Mummu
Torakat kuuluu Kanarialle, niinkuin meille hyttyset ja paarmat ym. Ei ne mitään ihmiselle tee. Ovat huomattavasti vähentyneet Jokaisessa maassa on omat ötökkänsä
- Mauno_maanalainen
voiko torakka munia korvaan tai nenäonteloon?
- jaa-a
Periaatteessa voi, mutta se on yhtä epätodennäköistä, kuin että hevonen paskantaisi suuhun.
- Ooli 2
Toistakymmentä kertaa Puertossa käyneenä en ole törmännyt ko. elikoihin.
- Torakoita
Melonerasin H10:ssä ei neljän viikon aikana näkynyt kertaakaan torakoita, mutta siivous oli päivittäin.
- täystuhoa
Onko näkynyt myös lutikoita, joka on inhottava verenhimoinen ja vaikeasti hävitettävä pikku pirulainen ja voi kulkeutua matkatavaroitten mukana tiesminne.
- kuuluu kuvaan
Ne on puutarha kuoriaisia.Eivät ole lihansyöjiä.Kuuluu heidän luontoon kuten meillä sääsket ja paarmat.
- Totuus on näin
Kanarialla on ollut torakoita 50vuotta ja Rodolsella sama juttu olen käynyt kummassakin noina vuosina ne kuuluvat sinne niitähän myrkytetään siellä säännöllisesti.Kotiin niitä ei jostain ihmeen syystä kuitenkaan kulkeutunut.Olen yli 80v nyt on enään muistot jäljellä.
Kerran bongasin torakan hotelli San Felipen minibaarissa 17. kerroksen huoneessa. Kipitti kiireesti minibaarista ulos kun kaapin oven aukaisin suoraan ulos parvekkeen ovesta enkä sitä enää nähnyt.
Minulle on ihan sama kuinka monta torakkaa huoneessa tai sen kylpyhuoneessa vilistää nukkuessani. Muutaman torakan olen nähnyt eri puolilla Kanarian saaria.- hyönteistutkija
Torakka on siitä outo eläin, että se on täysin lukutaidoton.
Siitä johtuu, että niitä esiintyy yhden ja viiden tähden hotelleissa ja jopa kaikissa luokissa siltä väliltä.
Puutarhakuoriainen myös lentää sujuvasti vähän ylempänäkin oleville parvekkeille.
- Puerto Rico Fani.
Olemme käyneet Kanariansaarilla 10 kertaa , olemme nähneet kaksikertaa torakoita. Mielestämme paras kohde on Puerto Ricossa Hotell Eden. Minne palamme joka vuosi.
- kuurupiilo
Kumma juttu, me olimme pari vuotta sitten kolme viikkoa Edenissä, ja en nähnyt ainoatakaan torakkaa.
- KSmatkailija
Olen käynny 16 kertaa Inglesissä. Joskus torakoita näkyy, joskus ei. Valot mulla aina yöllä päällä ja radiokin. . . . ei auta. Samassa hotellissa, joskun on, joskus ei.
Inhottavia !!!!
Kuuluvat sinne, valitettavasti.
Pakko pärjätä niiden kanssa jos siellä tykkää käydä.
Just tulin kotiin sieltä 4 viikon lomalta mutta eiköhän taas mennä sinne maaliskuussa. - Torakat vaarattomia
Voin yhtyä edelliseen kirjottajaan, tosin paikka on Puerto de la Cruz. Olen ollut yli 20 kertaa ja pari vuotta sit Charcon laidalla, en hotellisssa, yläkerroksessa ja 12 torakkaa sain ruiskuttaa kuoliaaksi. Oli valmiina ruiskupullo mennessäni ja sillä kuoli nopeasti, mutta ostaessani itse halpaa, niin olikin jo työläämpi toimitus. Asunto remontoitu kylyhuonetta ja keittiöö myöten ja VALOT PÄÄLLÄ OLI, siis ei tuo auttanut! Puisto ja roskishuone käytävällä ehkä heille sopi!
Noin 10 v. sit hotellissa viimesenä iltana yläkerroksessa tapasin kylpyammeen reunasta kurkkaavan torakan, ja silloin laitoin valon ja aamulla en tavannut häntä!
Kaipa ne kuuluvat kanarialle ja olen taas menosssa, ei kai haittaa. - jr.
Torakat ovat todella pieni vaiva, kun ei niiden kanssa rupea seurustelemaan. Egyptissä olen tavannut skorpioneja ja käärmeitä, joista mielestänion suurempi vaiva, eikä Kanarialla tarvitse nukkua moskiittoverkon alla kuten ueissa Afrikan maissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723