voisi muuttaa! - Pelkkää materiaa ja kaupallisuutta!
Tilalle juhla "lasten syntymisen riemun".kunniaksi,
omien lasten, lasten lasten...omankin syntymisen riemun kunniaksi!
Talven pimeimmän kohdan taittuminen, uuden valoon ja lämpöön alkavan matkan kunniaksi. Luojalle kiitokseksi !
◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊
..
Tuon valheisiin perustuvan juhlan
4
85
Vastaukset
- Suomalaisuutta!
Se suomalaisten alkuperäinen uskonto tapoineen oli
niin aito, luonnollinen, että ketään ei tarvinnut pakottaa siihen.
Talvipäivänseisauksen juhla merkitsi valoisaan aikaan lähtöä,
jo samana iltana päivä oli hiukan pidempi kuin eilinen. Sitä juhlittiin tanssien ladoissa, riihissä, tuvissa!
(Eilenkin 21.12.2014 ilmoitettiin uutisissa, että klo 19.15 oli se hetki sivuutettu, jolloin päivä alkoikin pidentyä! )
Suomalaiset olivat siinä uskossa olleet jo yli 10 000 vuotta
asuessaan täällä tuhansien järvien rannoilla, kalastaen, talojaan rakentaen, metsästäen ja viljaa kasvattaen, marjoja keräten... lapsosia hoivaten.
Kristinusko sitten yllättäen sodalla ja miekalla pakotettiin tänne, - tuo vieras palestiinalaisten oppirakennelma.
Ellei 'uskonut', joutui roviolle.
Hyvällä, lahjakkaalla kansalla on ollut kovia aikoja. Sääli. - Otsikko Hesarissa:
Kuusi loukkaantui nokkakolarissa Savonlinnassa
Minä luulin että joulukuusi loukkaantui. Mut se oli 6. - Kannatan aloitusta!
Hoopoa puhua "hengen siittämästä" syntymästä,
kun meillä on oikeita syntymiä, joista kiittää Luojaa,
ja joita juhlia!
Oma syntymämme, lastemme syntymät, lastemme lapsien syntymät ... KIITÄN niistä kaikista sinua Luoja! - Yhteisyyttä lsää!
Kaunista musiikkia tottkai, sehän on aina tunnelmallista!
Mutta ei valheita, ei "pukkeja" ei jeesusteluita,
vaan kaikkien lasten syntymisen riemun kiitosta!
Kauniit tuutulaulut ovat osa lapsuutta tottakai!
Tässä Armas Järnefeltin Kehtolaulu, Berceuse,
jonka lapsenlapseni, pitkäksi kasvanut poika soitti vanhemman sukulaiseni hautajaisissa , - siinä ikkunaa vasten kuvastuvana silhuettina näen hänen jousikätensä liikkeen vieläkin.
Se oli koskettavaa.
http://www.youtube.com/watch?v=Mou3m3IuwlY
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa843072Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3162730Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911506Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621202Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2401141Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281011- 117960
- 70948
- 77945
- 72914